door wilma01 Mar 21, 2008 om 13:15
Geldzaken & recht

Spaarplan

Ik heb een spaarplan bij de Gouwse (vh Tiel Utrecht) afgesloten van nu 22,69 euro per maand. Dit ivm geld voor de studie van mijn zoon. Loopt af in 2009. Het bedrag wat ik zou krijgen is aanzienlijk minder. Kan ik dit plan stop zetten voordat ik nog meer verlies.

vr.gr.

Wilma.

978 9 Rapporteer

wi
door wilma01 - Mar 21, 2008 om 14:37
19 Antwoorden / 20 Vragen

ja, op aanraden van mijn toen tussenpersoon van o.a. Gouwse, 15 jaar geleden, ben ik hiermee aan het sparen gegaan om een potje op te bouwen. Niet wetende dat het een soort belegging was. Vanochtend kreeg ik een brief waarmee ik vanaf jan t/m 14 maart 888 euro kwijt ben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 21, 2008 om 14:54
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Vraag informatie, als u dat niet ontving, waar dat verlies op gebaseerd is. Waarin belegd is etc. Graag meer info want het kan best zijn dat ook hier sprake is van misleiding zoals inmiddels bij andere verzekeraars/fondsen geconstateerd. U zou snel uitgerekend 39 maanden aan inleg kwijt zijn! En dat lijkt mij wel heel veel.

wi
door wilma01 - Mar 21, 2008 om 15:04
19 Antwoorden / 20 Vragen

ze hebben gespreide beleggingskas. Meer staat er niet. Het doelkapitaal is niet eens bekend, staat er.... Vreemd, ben al ruim 14 jaar aan het sparen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 21, 2008 om 15:13
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Men moet u kunnen aangeven waarin is belegd. Krijgt u onvoldoende antwoord, richt dan een klacht aan: http://www.kifid.nl

 (v/h Geschillen cie verzekeringen) U kunt eventueel ook naar de Raad van Toezicht Verzekeringen, zelfde adres als kifid maar u heeft dan uitsluitend te maken met een tuchrechtelijke commissie.

wi
door wilma01 - Mar 21, 2008 om 15:23
19 Antwoorden / 20 Vragen

heb fout gekeken, ze hebben berekend vanaf 15 jan 2007  t/m 14 maart 2008.

maar ben toch al langer aan het betalen.

(sorry)

heb net mail naar die verz.adviseur gestuurd of hij uit wil zoeken van hoe of wat. Hij moet het e.e.a. nog hebben. Als dat niet lukt, ga ik zeker een klacht indienen. Hartelijk dank voor de tip.

ry
door ryozo - Mar 26, 2008 om 19:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mag ik vragen wat voor een plan u heeft afgesloten ? Afkopen lijkt me geen optie, gezien het feit dat u er nog meer op achteruit gaat.

U zou er voo kunnen kiezen om het plan premievrij te maken, met andere woorden , de inleg van 22,69 euro per maand terug te brengen naar 0 euro. Dit is echter alleen mogelijk als het plan minimaal een spaarsom heeft van 500 euro, wat in deze wel mogelijk zal zijn. Veel van deze spaarplannen zijn gebaseerd op basis van beleggingsfondsen. Vraag uw tussenpersoon om een bijsluiter van het product. Als laatste wil ik u vragen bij welke tussenpersoon u dit afgesloten heeft?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2008 om 19:33
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Neen, als u nu stopt verliest u nog meer. Dan is het afkoop.

sk
door skoole - Apr 29, 2008 om 11:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ook wij hebben een spaarplan (bij Nationaal Spaarfonds) 10 jaar geleden afgesloten voor onze toen pas geboren dochter - we zouden nog 10 jaar te gaan hebben, maar hebben inmiddels geconstateerd dat er momenteel een negatief rendement van maar liefst 30% is - dus dat we ruim 2200 verlies lijden. Een paar jaar geleden hebben we het "spaar"bedrag reeds teruggebracht naar 20 euro per maand omdat het toen al negatief was, maar bij navraag van de afkoopwaardes op dit moment blijkt het alleen maar te zijn geslonken, dus willen we er zo spoedig mogelijk vanaf door het toch maar af te kopen - ook al lijden we dan gigantisch verlies, want ons vertrouwen in Nationaal Spaarfonds is totaal weg en we denken dat het alleen maar bergafwaarts zal gaan en we sowieso niet meer quite zullen spelen. We voelen ons behoorlijk misleid door alle rooskleurige gegevens in de destijds ontvangen folders. Op verzoek om informatie moesten we eerst maanden wachten en op onze klachtenbrief is nauwelijks ingegaan, dus zien we alles heel erg negatief in en denken dat het het beste is z.s.m. ermee te stoppen en het toch maar af te kopen.

Wat heeft u verder gedaan?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 29, 2008 om 17:38
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Neen, ik asdviseer u dat niet te doen. Vroegtijdig stoppen betekent dat u afkoopt en dat kost u nog meer. Waarom ontvangt u minde5r dan door u was beoogd? Is het plan gebaseerd op beleggingen?