pa
door pardijnvraag Jan 20, 2014 om 14:37
Geldzaken & recht

Specificatie ziekenhuiskosten

Mijn zoon (meerderjarig) is vorig jaar met klachten (diarree, koorts, misselijk, geen eetlust) naar de HA gegaan. Deze heeft hem doorverwezen naar het ZKH. Hier bleek na onderzoek dat er (gelukkig) geen spraken was van iets als blinde darmontsteking maar buikgriep. Inmiddels de rekening ontvangen. Ruim 600,-. Mijn zoon heeft contact opgenomen met het zkh, zij hebben telefonisch aangegeven dat er o.a, een chirurg naar heeft gekeken en dat er ws bloed en urine naar het lab is gestuurd. Ik begrijp dat we de kosten zullen moeten betalen, daar gaat mijn vraag echter over. Ik vind het echter wel vreemd dat er geen specificatie is van de gemaakte kosten, is dit gebruikelijk?

728 11 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Jan 20, 2014 om 14:48
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ik neem aan dat de factuur van het ziekenhuis naar de zorgverzekering van uw meerderjarige zoon is gegaan? Hij hoeft hiervan alleen het eigen risico van € 350,-(2013) te betalen. De factuur is voorzien van codes, die wel begrijpelijk zijn voor de zorgverzekering.

mahadma
door mahadma - Jan 20, 2014 om 14:56
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Als de patiënt een vrijwillige hoger eigen risico heeft verkozen als € 350 dan kan de bijbetaling wel aanwezig zijn. De zorgverzekeraar zal dan minimaal de code's kunnen noemen/mailen en die kan TS dan weer via internet vinden.

pa
door pardijnvraag - Jan 20, 2014 om 14:58
35 Antwoorden / 24 Vragen

[quote=jantje7 schreef op maandag 20 jan 2014, 14:48]Ik neem aan dat de factuur van het ziekenhuis naar de zorgverzekering van uw meerderjarige zoon is gegaan? Hij hoeft hiervan alleen het eigen risico van € 350,-(2013) te betalen. De factuur is voorzien van codes, die wel begrijpelijk zijn voor de zorgverzekering.

Oke, dat van die codes zal ik even checken, is inderdaad wel naar ze zorgverzekeraar gegaan.
(Btw: hoger eigen risico ;-) maar dat staat er even los van)

marcel75
door marcel75 - Jan 20, 2014 om 15:34
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Even heel kort door de bocht redeneren: in de supermarkt staat ook alleen de prijs van het halfje wit. Niet de productiekosten, inkoopkosten, verkoopkosten, winstopslag etc, vermeld.

pi
door pieterwolters - Jan 20, 2014 om 15:53
3610 Antwoorden / 0 Vragen

@marcel75: pas maar op met zo'n opmerking. Straks wil iedereen de exacte prijsopbouw van iedere product weten.

marcel75
door marcel75 - Jan 20, 2014 om 15:57
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Maar dat was toch in feite de vraag van TS?

mahadma
door mahadma - Jan 20, 2014 om 16:08
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Er staat: "een chirurg naar heeft gekeken en dat er was bloed en urine naar het lab is gestuurd.".

Als je uit eten gaat dan krijg je ook geen rekening: "één diner", maar voor, hoofd, na gerecht en drank = € x.00.

Dus enige specificatie is toch niet teveel gevraagd.

pa
door pardijnvraag - Jan 20, 2014 om 16:23
35 Antwoorden / 24 Vragen

[quote=marcel75 schreef op maandag 20 jan 2014, 15:34]Even heel kort door de bocht redeneren: in de supermarkt staat ook alleen de prijs van het halfje wit. Niet de productiekosten, inkoopkosten, verkoopkosten, winstopslag etc, vermeld.

Ik begrijp wat je hier mee wilt zeggen hoor maar als ik naar een supermarkt ga, staat er op de bon wel wat ik allemaal heb gekocht en wat ik daarvoor heb moeten betalen....

pa
door pardijnvraag - Jan 20, 2014 om 16:25
35 Antwoorden / 24 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 20 jan 2014, 14:56]Als de patiënt een vrijwillige hoger eigen risico heeft verkozen als € 350 dan kan de bijbetaling wel aanwezig zijn. De zorgverzekeraar zal dan minimaal de code's kunnen noemen/mailen en die kan TS dan weer via internet vinden.

pa
door pardijnvraag - Jan 20, 2014 om 16:26
35 Antwoorden / 24 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 20 jan 2014, 14:56]Als de patiënt een vrijwillige hoger eigen risico heeft verkozen als € 350 dan kan de bijbetaling wel aanwezig zijn. De zorgverzekeraar zal dan minimaal de code's kunnen noemen/mailen en die kan TS dan weer via internet vinden.

Oke, dankje!

pa
door pardijnvraag - Jan 20, 2014 om 16:37
35 Antwoorden / 24 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 20 jan 2014, 14:56]Als de patiënt een vrijwillige hoger eigen risico heeft verkozen als € 350 dan kan de bijbetaling wel aanwezig zijn. De zorgverzekeraar zal dan minimaal de code's kunnen noemen/mailen en die kan TS dan weer via internet vinden.

Op de declaratie staat alleen ''heelkunde'' maar voor die codes kan hij dus naar de zorgverzekeraar bellen begrijp ik?