door willieholv Mar 10, 2005 om 19:10
Geldzaken & recht

Spookbestellingen Neckermann

Sinds oktober 2004 bestelt iemand met mijn naam en klantnummer spullen. Dit heeft Neckermann mij telefonisch laten weten. Toch zeggen zij dat ik de rekening moet betalen. Ik wil niet betalen voor spullen die ik niet heb besteld en niet heb ontvangen. Wat nu?

1180 6 Rapporteer

la
door ladylaaf - Mar 10, 2005 om 19:45
57 Antwoorden / 5 Vragen

ik weet niet of ik je er veel mee kan helpen maar ik zou je adviseren

om naar een spreekuur te gaan van sociaale raadslieden

die zijn heel deskundig en kosteloos

veel succes loes

cr
door cristal - Mar 11, 2005 om 22:36
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ditzelfde probleem heb ik enkele jaren ook bij de kop gehad. Een Iraanse vriendin heeft maanden niet geslapen van de maandelijkse aanmaningen die ze kreeg voor een grote bestelling die een ander op haar naam gedaan heeft. Neckerman eiste dat mijn vriendin het zelf maar ging afrekenen met de frauduleuze besteller.

Ze had nooit een handtekening gezet  maar werd geintimideerd door de firma. Toen wij uiteindelijk de naam van de frauduleur hadden gevonden (dat was een hele toer!), bleef ze van de aanmaningen verschoond. Het geluk: de postbode had per ongeluk een poststuk met de naam er op bij een van de buren in de bus gegooid. Tja, de wet op de privacy......

Neckermann zoekt wel een adres bij een naam, maar geen naam bij een adres. Reken niet op excuses!

ni
door niqi - Mar 12, 2005 om 09:55
6 Antwoorden / 3 Vragen

Neckermann dient te bewijzen dat jij deze  zaken bestelt, niet
andersom. als ze van jou geen handtekening hebben of bijv. kunnen
aantonen dat de bestellingen van jouw pc (IP-adres) afkomstig zijn.
hebben ze pech gehad. Ontvangen zaken gewoon blijven retourneren of
niet aannemen van de postbode en een aangetekende brief sturen
dat je nooit hebt besteld bij Neckermann en dat je verschoond wilt
blijven van rekeningen en nieuwe bestellingen.

succes.

ha
door harryp_1 - Mar 12, 2005 om 10:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben het zelfde gehad na een verhuizing. De volgende bewoner van onze oude woning bestelde op onze naam op dat adres spullen die in totaal net onder de maximum grens bleven (toen 1000 gulden) wat zonder controle verstuurd werd. Zowel bij Wehkamp als Neckermann. Wij konden toen aantonen via het gemeenteregister dat wij niet meer op dat adres woonden op het moment dat de spullen besteld en geleverd werden. Neckermann heeft het netjes afgehandeld (met vergoeding voor gemaakte onkosten) en van Wehkamp hebben we nooit meer iets gehoord.(!) Het is echter wel zo dat er direkt gedreigd werd met een deurwaarder omdat de brieven met veel aanmaningen op het oude adres niet beantwoord werden. Via ?? (gemeente??) hebben ze ons nieuwe adres achterhaald en werden wij direkt met een deurwaarder opgezadeld.

ce
door ceylon - Mar 15, 2005 om 20:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer te achterhalen hoe de persoon deze bestellingen maakt, via internet, post of telefoon. Als je hier achter bent kijk of je erachter kan komen waarvandaan dit gebeurt en vraag Neckermann om een bestelverbod op jouw naam te plaatsen, dit om eventuele toekomstige spookbestellingen tegen te gaan. Als het via internet gebeurt, besef dan dat er gehackt kan worden ook als jouw computer uit staat en je nog in verbinding staat met een modem of server. Voor de te betalen rekening is niet veel meer te regelen maar je zou het via rechtshulp kunnen proberen, maar Neckermann heeft dan misschien wel begrip voor jou situatie maar willen de gemaakte kosten verhalen en de enige waar dit toewijst ben jij.

Ik hoop dat je wat aan dit antwoord hebt en wens je veel succes verder met de afwikkelingen.

cr
door cristal - Mar 15, 2005 om 23:58
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou hier wel eens een reactievan Neckkerman willen zien. Hoe zou de deskundige dit oplossen. Zij kunnen door de privacywet heendringen kennelijk.

Mijn vriendin heeft geen computer en nooit wat besteld bij de FIRMA,

Wel is haar een aardigheidje beloofd. Ze bezaten haar adres, maar ze heeft nooit jmeer iets gehoord. Ik heb haar kosten betaald, zelf bezat ze niks.

Cristal.