vr
door vriendje May 5, 2004 om 20:18
Geldzaken & recht

Stalking, hoe kan iemand bestraft worden?

Hoi

Ik heb al een aantal jaren een groot probleem ik heb ook erg het gevoel dat er niet goed gehandeld is. Mijn ex heeft mijn een geruime tijd lastig gevallen en gestalkd, de politie hier in mijn woonplaats heeft voor mijn gevoel niet goed gehandeld.Ik heb een aantal aangiftes gedaan en daar is maar eentje van behandeld. Mijn aangiftes beginnen al op 7 april 2001. Ik weet dat de wet van stalking pas in juni 2001 is ingegaan. Omdat ik steeds aangiftes kwam doen van bedreigingen lastigvallen en achtervolgen en van nog veel meer, leek het de politie verstandig om er maar een komplete zaak van te maken. De wet van stalking zou daarin erg van pas komen, maar toen ik alles in werking wou zetten kon het niet. De meeste aangiftes waren voor juni gedaan en die mochten niet meegenomen worden in de zaak. Hij is toen in april 2002 Bij mij in huis binnen gedrongen de buren hadden de politie gebeld, maar de vogel was alweer gevlogen. De buren wilde getuigen maar ook hier konden ze geen zaak van maken, al met al heb ik ongeveer 50 aangiftes gedaan en is alleen een zaak behandeld. De zaak dat ik uit huis gevlucht ben en verwond was een kleine boete van €150. Wat kan ik hiermee, heeft de politie Doetinchem verzaakt want er waren getuigen genoeg voor alle aangiftes, of kon ik er echt niks mee en kon ik ook de aangiftes van al die tijd en ook voor juni 2001 niet gebruiken. Hier zou ik graag antrwoord op willen want ik heb me erg hulpeloos gevoeld en ik heb toch zeker dik twee jaar lang het gevoel gehad dat de dader erg beschermd word, en het slachtoffer maar moet zien te overleven.Mijn advocaat wist het ook niet meer en was er vooral om het voor de kinderen goed te regelen. Wie heeft antwoorden voor mij. Ik zou het erg fijn vinden om hier eindelijk is duidelijkheid in te krijgen.

Groeten vriendje

822 6 Rapporteer

se
door seamion - Jul 14, 2004 om 20:16
16 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of dit kan helpen, maar ik zou eens op deze website gaan kijken: http://www.infopolitie.nl/politie/master.html?http://www.infopolitie.nl/politie/diverse/klachten.htm

Succes en sterkte!

kl
door klunske - Aug 24, 2004 om 23:29
1 Antwoorden / 2 Vragen

hallo vriendeje,

Ik ben zelf ook jaren gestalkt en heb geprobeerd aangifte te doen maar werd niet serieus genomen.ik heb een email gestuurd naar de nationale ombudsman en gezegd de politie me niet serieus neemt en wilde dat zij de zaak onderzochten.ik kreeg een mailtje terug dat ze de politie hadden aangeschreven en dat die met mij contact zouden opnemen.om een lang verhaal kort te maken ik werd op het bureau uitgenodigd en kon na 2 jaar alsnog aangifte doen.

miscchien dat het bij jou ook werkt en veel succses ermee.
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ramonnetje
door ramonnetje - Aug 12, 2012 om 23:06
72 Antwoorden / 7 Vragen

Vreemd toch: de politiek is al jaren bezig met het grote Amerikaanse voorbeeld te volgen van kapitalisme: deregulatie en vrije marktwerking. Dat er grof verdiend wordt aan medicijnen is juist precies wat vrije marktwerking en kapitalisme IS!

In het oude Rusland konden we jaren geleden al oog-laser behandelingen zien die letterlijk op de lopende band werden uitgevoerd. Een schrikbeeld van de Amerikanen: nagenoeg gratis geholpen worden aan een medisch euvel.. In Cuba kan je zelfs nu nog gratis naar de dokter en gratis geopereerd worden, gezondheidszorg is gratis voor iedereen.

Na het afstoten van onze gezondheidszorg, openbaar vervoer en de Posterijen wil de politiek nu opeens de kan van het socialisme weer op en zélf medicijnen gaan produceren?? En dat terwijl alles na de privatisering van primaire overheidstaken juist véél beter en goedkoper is geworden?!?

Zijn ze in Den Haag nu helemáál gek geworden?...

Oh, en voor degenen die niet weten wat sarcasme is: gebruik google.

fe
door festinger - Aug 13, 2012 om 00:22
410 Antwoorden / 18 Vragen

Van de politiek kun en mag je helemaal niets verwachten.Die praten gewenst met elke stroming mee. Er is mee 1 partij die op zn minst het goede voorbeeld geeft.Die hanteren een inkomensgrens voor hun vertegenwoordigers.

tr
door transmoto - Aug 13, 2012 om 17:49
18 Antwoorden / 6 Vragen

Wanneer de overheid medicijnen gaat produceren zullen ontwikkelingen op dit gebied afgeremd worden. Er is maar één middel wat tot verdere ontwikkeling kan leiden en dat is beloning. Het meest voor de hand liggend is financiële beloning.

De kosten van ontwikkeling van medicijnen kunnen in de miljoenen lopen. De fabrieken kunnen alleen doorgaan met ontwikkelingen wanneer zij in staat worden gesteld om deze kosten terug te verdienen. Wanneer ontwikkelingen worden gedaan op het gebied met een kleine doelgroep dan is het duidelijk dat die medicatie gedurende het octrooirecht erg kostbaar is.

li
door liberaal - Aug 15, 2012 om 10:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Sociale regiems onderkennen de voordelen van gezonde mensen. Gezondheid draagt bij aan welvaart en zieken kosten geld. Dus zorg per omgaande voor beterschap. Dan wordt er ook meer besteedt dus meer BTW opbrengst.
Kip en eiverhaal. Anders krijgt Murfy de overhand.