pa
door paultjuh1980 Jun 13, 2005 om 21:23
Geldzaken & recht

Stopzetten jaarcontract wanprestatie

4 maanden geleden ben ik overgestapt van het lichtste abonnement van @home naar het zwaarste abonnement ''breedband''.


Sindsdien heb ik last van te lage snelheden. Ik krijg ongeveer 80 KB/s terwijl  het maximum wat je zou kunnen krijgen 500 KB/s is. Ik weet dat 500 KB/s krijgen onmogelijk is, maar 80 KB/s krijgen vind ik absoluut niet in de buurt komen van 500 KB/s. Mijn snelheid voldoet aan ''basis'' wat 124 KB/s is maar wat weer twee treden lager is dan mijn abonnement. Athome heeft al toegegeven dat er inderdaad capaciteitsproblemen zijn en dat men er hard mee bezig de problemen op te lossen. Maar daar wil ik niet op wachten aangezien ik al 4 maanden last heb van deze te lage snelheden. Ik heb al een aangetekende brief verstuurd waarin ik heb aangeven dat ik binnen 30 dagen snelheidsverhoging wil zien, maar die zijn al bijna voorbij en er is verder niets veranderd.


Nu is mijn vraag wat ik moet doen na de 30 dagen. Ik heb een jaarabonnement en die is nog niet afgelopen, dus op de normale manier stopzetten kan niet. Kan ik gewoon stoppen met betalen en een rechtszaak afwachten of moet ik meteen na die 30 dagen zelf een rechtszaak beginnen om het contact te laten ontbinden door de rechter? En hoe groot zijn de kansen dat ik dat kan winnen??


Tevens zegt Athome dat ze geen minimum snelheden beloven en dus eigenlijk op deze manier ontkomen aan procedures. Maar kan ik als argument geven dat mijn abonnement minimaal de snelheid zou moeten overtreffen van het onderliggende minder snelle abonnement??( twee treden lager liggend)

400 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2005 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag paultjuh1980,


Het probleem is dat je wanprestatie bij deze geleverde dienst heel moeilijk hard kunt maken. In feite is alleen toetsing door een rechter mogelijk. Krijg je gelijk, dan kun je zonder meer tussentijds opzeggen. Krijg je ongelijk dan kost het je een bom duiten en zijn we ook een jaar verder. Om een hoop toestanden met (onterechte)automatische incasso's, dreigingen van een incassobureau en het op de stoep staan van een deurwaarder, te voorkomen, kun je naar mijn mening het beste het jaarkontrakt uitzingen. Dan wel excact conform de algemene voorwaarden schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst, tijdig de overeenkomst met @home opzeggen, en een goede andere provider zoeken. Het kost wat centen, maar je gezondheid heeft er niet onder te lijden zullen we maar zeggen. Ik wens je een wijs besluit toe. Sukses, groeten, Ton.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ri
Rick van Oosten - Sep 17, 2024 om 23:02
Vakantie & reizen

Kan Booking.com alles maken?

Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten.  Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer