ke
door keche Aug 25, 2017 om 12:09
Geldzaken & recht

Taallessen dwaling overeenkomst

Goedemiddag,

ik wilde mij goed voorbereiden voor NT2 examen en heb' met taalschool kontakt opgenomen met vraag, mij voor de schriftelijke deel van examen te voorbereiden, als ze denken, dat ik het nodig heb.

na 2xles volgen (je 4academische uren) is gebleken, dat niemand weet, wat deze examen is, school heeft geen ervaring met voorbereiding voor deze examen en dat ik wel wordt verbeterd in de taal, maar niet met de doel "zich voorbereiden voor schriftelijke deel van NT2 examen". na een discussie met de klachtafdeling zijn mijn resterende lessen geannuleerd, maar voor de waargenoomde lessen krijg ik wel een volledige factuur in hoogte van bijna 600EUR. Ik vind het onterecht, omdat ik tijdens lessen kompleet andere dinsten/oefeningen heb' gekregen, dan waarvoor ik heb' gevraagd. Is het terecht, als ik alleen half van de prijs wil betalen (in de begin heb' ik gevraagd, de factuur kompleet laten vervallen, telfonisch bevestiging gekregen, maar schriftelijk een email met informatie over komende factuur voor 8 academische uren).

uiteindelijk heb' ik veel tijd verloren, in deze tijd zou ik mij veel efficienter ergens anders al kunnen voorbereiden voor examen, hoge parkeerkosten gehad en voel mij opgelicht door school.

alvast bedankt.

2281 6 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 26, 2017 om 00:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Opgelicht voelen is iets anders dan opgelicht zijn. Het woord wordt veel te vaak en te snel ten onrechte gebruikt.
Lees eens hier de informatie over voorbeeldexamens: http://www.cito.nl/onderwijs/volwassen%20educatie/ve_staatsexamen_nt2/ve_voorbeeldexamens_staatsexamen
Misschien is er ook wel het een en ander in de bibliotheek te vinden. Beide opties had u al lang kunnen proberen en dus geen "tijd verloren".
Hoe komt u bij "dwaling overeenkomst"? Er zijn toch voorwaarden en u heeft toch een contract? Daar zal wel het e.e.a. in staan. Ik geloof niet dat leerlingen van leraren kunnen eisen dat die ze geven wat de leerlingen zouden willen hebben aan lesstof. Daarom is de een leerling en de ander leraar.
Maar misschien heb ik uw verhaal niet goed begrepen, dat kan ook nog.

audb
door audb Aug 26, 2017 om 10:28
1668 Antwoorden / 5 Vragen

En dan even goed lezen "EN VOEL MIJ OPGELICHT DOOR SCHOOL" dat is wat anders dan zeggen IK BEN opgelicht door school.

Helaas zijn er wel reintregratie bedrijven die dat maar al te graag doen zoals in Amsterdam een paar jaar geleden die de boel had opgelicht en alsnog door mocht gaan omdat de "leraar" op non actief was gezet en geen maand later gewoon weer voor een klas stond dankzij een wethouder.

aurora1
door aurora1 Aug 26, 2017 om 11:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wie leest hier niet goed? En wat heeft iemand aan dergelijke verhaaltjes? Mijn reactie was overgens voor TS bestemd en niet voor u.

Ge
door Genee - Aug 26, 2017 om 09:03
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet terecht dat u maar de helft van de prijs betaald.
Of u nu de taallessen wel of niet heeft gevolgd maakt niet uit.
Zo'n taalcursus is geen broodje van de bakker waar u wat te kiezen hebt.
Voorbeeldexamens kunt u op internet vinden.
https://www.staatsexamensnt2.nl/item/voorbeeldexamens

audb
door audb Aug 26, 2017 om 10:24
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De vraagsteller moet er zelf voor betalen en als ik bij de bakker een heel brood bestel en ik krijg maar een deel dan betaal ik ook geen heel brood.

Sterker nog ik zal aan de verkoopster vragen of haar hersencellen te lang in de oven hebben gelegen.

Ge
door Genee Aug 26, 2017 om 10:54
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@AUDB
TS schrijft: Na discussie met de klachtenafdeling zijn mijn resterende lessen geannuleerd, maar voor de waargenoomde lessen krijg ik een volledige factuur.
Neem aan dat de €600 voor de lessen zijn die TS ook daadwerkelijk gevolgd heeft.

audb
door audb - Aug 26, 2017 om 10:22
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik begrijp niet dat je een examen wilt doen er staan een paar schrijf fouten in je tekst maar dat zal wel emotionele redenen hebben en op deze site is een spelling controlle niet aanwezig (ik maak ook soms fouten)

Maar je hebt lessen gevolgd maar blijkbaar had de leraar weer een andere baan gevonden.

Wat je moet doen is naar het jurisdiche loket gaan en daar vragen of ze je kunnen helpen.

Een vestiging van hetJL kan je zelf vinden via www.hetjl.nl het zijn juristen die er meer vanaf weten dat de meesten hier en is kosteloos/gratis.

mi
door miepje58 Aug 29, 2017 om 11:48
208 Antwoorden / 6 Vragen

Ik begrijp het wel. Ten eerste is NT2 waarschijnlijk verplicht voor het werk (bij mij op het werk ook zo). Ten tweede staan er niet 'een paar schrijffouten' in de tekst. De tekst is begrijpelijk maar het zou nog net even strakker kunnen want er staan best veel fouten in. Ik vind het een zeer loffelijk streven van TS om het beter te willen doen!
In uw eigen tekst vond ik zo snel 7 fouten ;-) maar misschien zie ik nog wat over het hoofd.

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2017 om 12:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt zich in ieder geval goed de mores van de klagende Nederlander eigen gemaakt door te schrijven dat u zich "opgelicht" voelt.:-)) Voor dat examen slaagt u glansrijk.

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2017 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen
marita5
door marita5 Aug 27, 2017 om 12:20
11519 Antwoorden / 15 Vragen

We kunnen beter vandaag onze gebruikersnaam veranderen in bumpje ;-))

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2017 om 12:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Idem

re
door respondent - Aug 29, 2017 om 08:59
73 Antwoorden / 8 Vragen

Welkom in Nederland.