Te weinig betaald
Ik heb gisteren bij mediamarkt een Xbox en headset gekocht en rekende €350 af nu krijg ik een mail dat ik €100 te weinig heb betaald het is eigenlijk €450 maar door een technische storing dat ze hadden is dit verkeerd gegaan. Sta ik in mijn recht als ik zeg sorry maar dit is een fout van jullie ?
en dit staat buiten fatsoen om, een mazzeltje buiten jou fout om is ook wel eens leuk in deze tijden
Ik denk dat dit een "randgeval" is. Normaal is het zo dat, als er verkeerd geprijsd is: te mooi om waar te zijn moet men dit logischerwijze bijbetalen. Wat kost de Xbox en headset elders? Heel veel duurder of is (was) de aangeboden prijs €350,00 elders ook zoveel, of weinig zo u wilt.
De Xbox staat op de site voor €299 en de headset voor €149
@tamlv, dan was het verkeerd geprijsd. Iedereen zou wel een mazzeltje willen maar uwerzijds, tja, ik vind het redelijk asociaal. U wist dus dat het elders dezelfde (echte) prijs was als bij de Media Markt.
Hoe is het asociaal als het op de bon als een korting is verrekend? Waardoor ik er dus inderdaad vanuit ging dat het een korting was. U gaat dus als u iets met korting krijgt terug leggen om het elders voor de volle pond te betalen ?
Topantwoord
In mijn visie: een aanbieding van € 450 voor € 350 bij een bedrijf als de MM is een "kennelijk" en "redelijk" verkoopbedrag.
Stel dat het van € 450 voor € 199 of € 99 was is het niet fair te noemen en is er sprake van een foute prijs, wat u ook VOORAF aan de verkoper zou moeten vragen of die prijs ook ècht correct is.
Uw vraag: ik zou ze niet extra betalen en eventueel het verschil delen, ieder € 50. Maar meer ook niet.
Bedankt dat is een goede tip
Ik vind het asociaal. U weet dat u tekort heeft betaald.
Als ik MM was zou ik het serienummer blokken voor bij een reparatie oid. U komt uzelf dan vanzelf tegen.
U lijkt me zo'n type dat als de baas één overuur vergeet te betalen dat u direct bij h&r of p&o staat.
Fijne maatschappij leven we toch!
U weet wat voor type ik ben op basis van deze vraag? Ik heb nog nooit zoiets als dit meegemaakt vandaar mijn vraag! Ze zouden iemand als u met uw vooroordeel op basis van uw "serienummer" moeten blokken of een site als deze, volgens mij vroeg ik om advies en niet om kritiek.
ik was van mening dat het een korting betrof zo staat het ook op mijn bon!!
Dus de normale prijzen staan op de bon en dan nog een korting erbij?
Ja je ziet dat er een verrekening op staat, echter staan de 2 producten er niet specifiek op er staan andere woorden en codes maar dat had te maken met de storing zei het meisje aan de kassa
Topantwoord
Het had net zo goed een aanbieding kunnen zijn, want zo onlogisch is die 350 tov 450 dan ook weer niet, ging er niet zomaar mee akkoord.
Wat had u gedaan als u een mailtje had ontvangen dat ze u € 100,- te veel hadden berekend? Dan had MM een mazzeltje gehad.
€299 + €149 = € 448,-, u had het kunnen weten.
Persoonlijk zou ik de € 100,- bijbetalen, want dan kan ik de volgende keer zonder schaamte terug naar een winkel.
Als u niet bijbetaalt, is het te hopen dat er niets stuk gaat.
Nee ik had het niet kunnen weten want het is verrekend als korting op de bon !
en ik kan de MM gewoon in lopen zonder schaamte hoor, en ik ben ook niet bang dat er iets stuk gaat ????????
Heeft u gecontroleerd of de mail daadwerkelijk van de Mediamarkt afkomt. en niet van een oplichter?
Dit is namelijk een vreemd gevalletje.
Heeft u de Xbox/headset online gekocht en al opgehaald of geleverd gekregen?
Ja komt wel echt van media markt, ik heb het online besteld, en 4uur later afgehaald in het filiaal
En na die 4 uur vroegen zij per mail of u extra wilde betalen? Indien dit zo is hoeft u niet te betalen, Want U heeft inmiddels het betaald en opgehaald, als zij daarna er achter komen dat u te weinig heeft betaalt is dat hun probleem, niet het uwe.
Ja ik kreeg de volgende dag de mail van media markt
Ik zou zeggen, Niet betalen en gewoon afwachten wat ze doen,
Mediamarkt heeft namelijk geen poot om op te staan. omdat u inmiddels al heeft betaald en het item heeft opgehaald.
Als ze een incasso-bureau op u afsturen kunt u dit zeer simpel aanvechten door alle mails, afschriften enzo door te sturen.
------------------
Het beste wat u nog kan doen is bij het Juridisch loket advies aanvragen, of u ECHT moet betalen of niet.
Neem het zekere voor het onzekere en doe dit vooraf, niet achteraf, als ze al achter u aan gaan voor die "100 euro"
Maar als u geen weerwoord wilt horen, waarom vraagt u dan hier advies?
Kritiek of zeggen hoe asociaal ik ben is geen advies..
Hoef je niet te betalen, dan wordt het ingehouden op het salaris van de medewerk(st)er die de fout heeft gemaakt. Dus heb jij een mazzeltje in deze tijden en die medewerk(st)er gewoon dikke pech in deze tijden.
Dit meen je toch niet echt ? Word dat echt ingehouden op haar salaris ?
Nee, meen ik niet echt. Het was even om wat te relativeren.
Ik denk dat je in recht staat in deze situatie om niet bij te betalen, dus het is meer aan jezelf om te besluiten wat je wilt doen.
Bedankt!
Als u gisteren in een filiaal de Xbox en de headset gekocht heeft, hoe komen ze dan aan uw mailadres? En eerst zegt u dat het een technische storing was en later zegt u dat het als korting is verrekend op de bon.
Ik neem uw topic voorlopig nog even met een korreltje zout.
Er was een technische storing stond vermeld in de mail vandaar dat er een onterechte korting was berekenend, de manager heeft alle aankopen gecheckt die in die storing zijn betaald, zodat ze de juiste bonnen via de mail kon versturen. Aangezien de bon er totaal anders uit zag dan normaal. En ik heb een mediamarkt account.. daar is mijn mail aan gekoppeld ?! Ik heb het online besteld en betaald en afgehaald in het filiaal, snapt u het nu beter??
Nou, ik ook @neodutchio. Gelukkig was hij te laat om dit in zijn originele schrijven/vraag nog te kunnen bewerken. Want dan waren we het wel met hem eens geweest.
Mijn reactie even beter lezen, ik kan er niks aan doen dat jullie het verhaal niet snappen.. storing.. onterechte korting.. mail ontvangen.. verzoek om bijbetaling.. snappie ?!
Als u online gekocht en betaald hebt, wat hebt u dan met een cassiere te maken? Verder blijft uw verhaal vaag. U weet wat u koopt, u weet wat de prijzen zijn, u krijgt uit het niets zogenaamd een extra korting, u hebt gesproken met een cassiere die er online niet is, enz. U wist dat er geen korting was en gaat er later ineens wel van uit dat het een korting betrof. Uw verhaal klopt nog steeds niet.
"Ja je ziet dat er een verrekening op staat, echter staan de 2 producten er niet specifiek op er staan andere woorden en codes maar dat had te maken met de storing zei het meisje aan de kassa"
@tamlv, in beantwoord in reactie lees ik nu pas dat het een korting betrof. Dus uw verhaal, vraag in eerste instantie was niet juist. Daar staat n.l. nergens geschreven dat het een korting betrof. Dat heeft u er inmiddels wel van gemaakt. Ik begrijp dat de antwoorden van de met u meelevende panelleden nu een plus krijgen, maar ik geef u nog steeds een min. Heb veel plezier van uw mazzel aankoop.
Het betreft dus ook geen korting achteraf!! Vanwege een storing is dit dus gebeurt, mijn vraag klopt dan nog steeds, sta ik in mijn recht als ik niet akkoord ga met de bijbetaling. Vervelend zeg!
Gelukkig zijn er nog altijd mensen zoals u die liever geen korting krijgen en de volle pond willen betalen, goed van u !
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer