ma
door maruja Jul 20, 2008 om 23:15
Geldzaken & recht

Telefonische colportage

mijn moeder van 80 is via de tel. benadert om gas en licht via een ander bedrijf te nemen. Aangezien ze niet snel begreep waar het om ging heeft ze gezegt stuur het maar op.Ze kon binnen 8 dagen weer opzeggen. Ze dacht dat het van haar eigen nutsbedrijf was, maar helaas. Mijn broer regelt deze zaken en moest het dus weer afmelden. Telefonisch kon dit niet, dus aangetekende brief sturen. kosten zijn voor mijn moeder ik geloof iets van 7 euro. Zijn deze kosten te verhalen op dit bedrijf, het is toch te gek voor woorden dat je gelijk vast zit aan zoiets via de telefoon en bij opzeggen toch geld kwijt bent voor nop.

334 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 20, 2008 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, die kosten zijn niet te verhalen. Het had ook nog per fax of gewone post gekund. Zeg maar tegen moeder dat ze nooit meer aan de telefoon mag zeggen "stuur maar op" of "ja is goed" als iemand haar belt en vraagt of ze interesse heeft in dit of dat.

Als ze serieus interesse heeft, dan kunnen jij en/of je broer dit maar beter eerst uitzoeken en voorkom je dit soort narigheid.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2008 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Spreek met uw moeder af, dat nadat u haar heeft aangemeld bij Infofilter ( net gedaan voor mijn bejaarde moeder) zij voortaan de tekst voorleest wat u op een kaart naast de telefoon geschreven heb.

" Ik ben aangemeld bij Infofilter.nl . Wilt u mij niet meer bellen? Wilt u mij uit uw bestand verwijderen?"

Mochten haar geestelijke vermogens afgenomen zijn kunt u overwegen een onderbewindstelling of onder curatele stelling aan te vragen, zodat zij niet meer ongewenste lidmaatschappen opgedrongen kan krijgen!

ve
door verwijderd - Jul 21, 2008 om 10:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is natuurlijk schandalig dat die bloedhonden dit doen.Oudere mensen zijn een gemakkelijk slachtoffer.Dieptriest!

ve
door verwijderd - Jul 21, 2008 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag theo,

Mijn complimenten. Een prima advies. Vooral zo'n tekst op een kaartje, kan veel onheil voorkomen.

Met collegiale groet, Read3/Ton.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2008 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op zich kan dat waar zijn, maar ik ken mensen "van 80" die hardstikke bij de pinken zijn en mensen "van 30" die totaal geen besef hebben van wat dan ook. M.a.w., ze kunnen niet aan het telefoonnummer zien wat het IQ van de persoon is de ze koud bellen, want dat gaat natuurlijk met de random-generator.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2008 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@maruja

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home.php

Als u bovenstaande link aanklikt kunt u uw moeder aanmelden bij infofilter. Zij wordt dan geblokt voor dit soort telefoontjes. Als u het nog niet kent, de bedrijven moeten er wel bij aangesloten zijn. Maar er zijn tal van zaken die u kunt blokken. Telefonische verkoop/enquettes/briefpost e.d. Misschien een tip?

m.vr.gr. kiran

ve
door verwijderd - Jul 21, 2008 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

hier heb ik wat aan, bedankt.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2008 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt Kiran, ga het gelijk regelen via die website.