Ra
door Ray100 Apr 18, 2020 om 11:58
Geldzaken & recht

Terugbetaling door Booking.com is niet ontvangen door de bank

Ik heb een hotel geboekt bij booking.com maar moest dit annuleren i.v.m. corona. Booking.com heeft aangegeven dat dit geen probleem was en ik mijn betaalde bedrag terug betaald zou krijgen in 2 bedragen. Bedrag 1 is op 19 maart betaald door Booking.com en bedrag 2 op 21 maart, dit is per mail bevestigd door Booking.com. Echter bedrag 1 is nooit door mij ontvangen en bedrag 2 is op 23 maart bijgeschreven. Nu heb ik Booking.com een aantal maal gemaild en gebeld en zij gaven aan dat het onderweg zou zijn en niet langer dan 12 werkdagen mag duren. Toen weer contact gehad met Booking.com en zij geven aan dat ik dan mijn bank moet bellen om te vragen waar dit bedrag is. Hiervoor geeft Booking.com mij 2 trancking/cijfercodes (ARN) voor beide bedragen met de melding dan moet de bank het uitzoeken. Echter de bank geeft aan dat zij niet hebben aan deze codes en dat ik een officieel onderzoek moet aanvragen bij Booking.com. Dit onderzoek heb ik aangevraagd en Booking.com zegt weer tegen mij wij hebben betaald want wij hebben 2 tracking nummers van de bank ontvangen een daarmee houdt het voor ons op. Heeft iemand hier ervaring mee en weet wat ik kan?

7095 10 Rapporteer

scherpslijper
door scherpslijper - Apr 18, 2020 om 12:23
70 Antwoorden / Vragen

Eerstens, bellen heeft geen zin. Doe dit per mail. Stuur de bank de ARN-codes door. Daar krijgt u dan per mail antwoord op en dat antwoord stuurt u vervolgens (indien nog nodig) naar booking.com want daar zou dan door de bank gemeld moeten zijn, dat boeking.com voor verder onderzoek moet zorgen. Dan bent u af van dat kastje/muur-verhaal en komt het ei te liggen waar het hoort.

As
door Astrid Léautaud - Apr 20, 2020 om 10:10
1 Antwoorden / Vragen

PayPal wilde € 51,48 van onze betaal rekening omdat Booking.com een hotel overnachting in Indonesië voor een nacht!  geboekt had..Wij hadden niets geboekt ..wij hebben in eerste instantie dat geblokkeerd.  Omdat wij al jaren niets met PayPal deden kwamen de e-mails in de spambox.  Daarna kwam er een aanmaning van een incassobureau.....om verdere kosten te voorkomen hebben wij betaalt.
Nu al maanden bezig om dit bedrag van Booking.com terug te krijgen.
PayPal want we waren een week te laat met reageren.
Ik heb vanmorgen gemaild dat we aangifte gaan doen van diefstal en internet fraude

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 20, 2020 om 11:36
16861 Antwoorden / 202 Vragen

@ASTRID LÉAUTAUD: Waarom heeft u betaald? Wie eist bewijst en als u niet had geboekt kan ook een incassobureau niets eisen namens wie dan ook.

E-mailen heeft geen zin. Mijn advies is simpelweg aangifte doen. P.s. bent u ook de vraagsteller?

mo
door mof - Apr 20, 2020 om 10:16
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Booking.com is verantwoordelijk voorhet geld totdat het bij u is bijgeschreven. Booking moet het onderzoek uitvoeren, dus contact met de banken opnemen.
u kunt altijd naar de geschillencommissie, of, indien die er niet is, naar de rechter.

Grunnen.
door Grunnen. - Apr 20, 2020 om 10:35
509 Antwoorden / Vragen

Ik vraag me af waarom je hier reclame maakt voor Booking.com maakt door middel van het plaatsen van 9 links naar hun website.

1paul
door 1paul - Apr 20, 2020 om 11:40
3156 Antwoorden / 0 Vragen

booking moet betalen en als jij het niet ontvangen hebt blijven zij verantwoordelijk voor de betaling, ze kunnen dit niet afschuiven op jouw bank....

Dave lubeck
door Dave lubeck - Apr 20, 2020 om 11:40
88 Antwoorden / 2 Vragen

Ach jongens toch !!! Dat bedrijf Booking.com denkt alleen aan zijn eigen portemonnee . Dit soort bedrijven kiezen ook vaak de kant van de vijand als er een oorlog uitbreekt . Zijn totaal niet sociaal betrokken bij de situatie waar Nederland nu in verkeerd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 20, 2020 om 11:40
16861 Antwoorden / 202 Vragen

M.b.t. gebruikersnaam ook hier: @ASTRID LÉAUTAUD: Waarom heeft u betaald? Wie eist bewijst en als u niet had geboekt kan ook een incassobureau niets eisen namens wie dan ook.

E-mailen heeft geen zin. Mijn advies is simpelweg aangifte doen. P.s. bent u ook de vraagsteller?

Aanvullend, negeer de vorderingen maar reageer wel als er oinverhoopt een echt exploit van een echte deurewaarder komt met oproep voor een zitting. Negeer dat dan niet en reageer met 'wie eist bewijst en dat kan men niet' in mogelijk iets meer uitgebreide zin . Doet u dat niet en komt u niet, dan riskeert u een bij verstek vonnis en gaat u wel dan zal de rechter eiser 'met de staart tussen de benen wegsturen' (als afdoende bewijs achterwege blijft en u afteoned tegenbewijs heeft resp. u uw stellingname kunt bewijzen. Doe ook een melding aan www.consuwijzer.nl

weissman
door weissman - Apr 20, 2020 om 12:20
30 Antwoorden / 3 Vragen

Ik snap echt niet waarom booking.com zo moeilijk doet met terugbetalingen en waarom ze staatssteun hebben aangevraagd en personeel hebben afgevloeid. Ze maken al jaren miljardenwinsten dus moeten voldoende buffer hebben:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/heeft-booking-com-niet-al-genoeg-cadeaus-gehad-van-vadertje-staat~bfff6c7a/

PvBaak48
door PvBaak48 - Apr 20, 2020 om 13:26
65 Antwoorden / 1 Vragen

Als je het zelf hebt geannuleerd heb je dikke pech want op dat moment is annuleringsverzekering en sgr niet meer van toepassing.
Er werd ook geadviseerd om het aan booking.com e.d. over te laten om te annuleren.
Zou even probleem bij ombudsman op belbus melden , misschien hebben die oplossing want terugbetalen doen ze niet.
In plaats daarvan krijg je een voucher.

ha
door harrybre - Apr 20, 2020 om 14:13
240 Antwoorden / Vragen

Bellen is niets anders, dan ergens luchtmoleculen tot trilling brengen.
Veel beter: e-mail, met een cc naar jezelf. Knappe advocaat, die de rechter uit kan leggen waarom dat e-mail wel op het cc adres is terechtgekomen, doch niet bij de ontvanger. Beter dus dan een aangetekende brief, want daarmee kunt u enkel aantonen, dat er een envelop verstuurd is. Doch inhoud ?