erik008
door erik008 Jan 25, 2011 om 15:50
Geldzaken & recht

Testen Consumentenbond

Ik vraag me al jaren af, hoe betrouwbaar zijn de testen van de consumentenbond?
Wie kan zich wel en niet vinden in deze testen?

1747 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 25, 2011 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

erik008

Pakweg 20 jaar geleden stelde zo'n test nog wel wat voor, maar de laatste 10 jaar is het echt knudde met een rietje. Dat komt naar mijn mening door het feit dat deze bond zijn eigen broek moet ophouden en dat gaat alleen maar met wat "hulp" (als je begrijpt wat ik bedoel).

Pedro.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2011 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jan 25, 2011 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Erik, in (voor mij het verleden) had ik meer last als gemak van de Consumentengids. Er werd een fotocamera getest, als beste koop enz. Maar als je er 10 verkocht, kwamen er 6 of 7 in reparatie binnen 3 maanden. En dat wordt dan weer niet geloofd, in de test was die toch de beste, want je wil de klant volgens hen "iets in hun maag splitsen". Terwijl je ze een beter (lees apparaat wat beter van kwaliteit was) advies gaf. Maar de grote meute leest deze testen en denkt, ze hebben gelijk. Zonder na te denken. Groet, MG.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2011 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat duidelijk zijn dat het om spekken gaat.
En wat spekken de argeloze Ne/medelanders d Direkteuren.

Deze belangeloze organisatie (haha )had al lang geen bestaansrecht meer.
Maar door toedoen van o.a. kassa en radar zijn ze er nog steeds.

T

ve
door verwijderd - Jan 25, 2011 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

erik008 schreef op dinsdag 25 jan 2011, 15:50: Ik vraag me al jaren af, hoe betrouwbaar zijn de testen van de consumentenbond?
Wie kan zich wel en niet vinden in deze testen?

Dat vraag ik me al jaren niet meer af! Voor mij is door de jaren heen wel duidelijk geworden dat die testen 3 x niks voorstellen. Er wordt onzorgvuldig getest en in de testuitslagen staan onacceptabel veel fouten.

Verder trek ik de onafhankelijkheid van deze 'bond' al jaren en jaren in twijfel. Wat mij betreft zou wel eens uitgezocht mogen worden of fabrikanten soms leuke bedragen storten op rekening van CB.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2011 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. Frappant toch wel, dat in het andere topic, zie link ikbenik, door de CB verzocht wordt de geconstateerde fouten in testen, te melden op het alleen voor leden toegankelijke gedeelte van hun site!

Zegt voor mij al genoeg!

ve
door verwijderd - Jan 26, 2011 om 02:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

De consumentenbond is verworden tot een marktbehoevende club. Zonder lid te zijn had je toegang tot hun zorgvergelijker en nu tot hun energievergelijker. En verras me het resultaat is meestal dat als je lid je het goedkoopste uit bent. Waarschijnlijk hebben ze daar weer een paar topbestuurders in dienst precies dat te doen wat niet wenselijk is. Terwijl in de basis deze bond veel heeft betekend voor de bescherming en informering van een consument. Vind het jammer

ve
door verwijderd - Jan 26, 2011 om 02:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Informering van de consument?

Ahum....

Toen Windows Vista uitkwam, gingen ze dat eerst heel erg aanprijzen en later gingen ze loeihard tegen de schenen schoppen van Microsoft, omdat Windows niet af was en kinderziektes had.

Wie bij de consumentenbond heeft de afgelopen 20 jaar liggen pitten?
Als een nieuw besturingsysteem uit komt, dan zitten er logischer wijs nog kinderziektes in. Is ook niet te voorkomen.
In het eerste jaar kunnen er nog "problemen" zijn. Dat weet CM donders goed.

Wat birdies aangaf: "te melden op het alleen voor leden toegankelijke gedeelte van hun site!", erger ik me ook aan.

In de media geeft de CM aan dat zij testen hebben gedaan, en als je het resultaat wilt zien: slotje, met de mededeling "alleen voor leden".

Bij mij komt de vraag: wat is de consumentenbond voor een organisatie?
Wat zijn hun doelen? Wat is hun strategie? Wat willen ze? Wat doen ze?

ve
door verwijderd - Jan 26, 2011 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb jaren geleden al de CB opgezegd.
Af en toe komt me wel wat onder ogen als test en denk, nee daar heb ik geen vertrouwen in.
Wat online strategie betreft, mikken ze op, lid worden of barsten.
Bij onze oosterburen kun je een test oproepen door een euro in het zakje te doen.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2011 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

CB wat is dat.?

De naam/afkorting klopt

Consumenten Belazeren

T

ve
door verwijderd - Jan 27, 2011 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cb al jaren geleden opgezegd. Kocht een wasmachine kwam als beste uit de test. Steeds stukken ook al binnen een jaar. Monteur vertelde als ik deze machine wil repareren moet ik van twee andere onderdelen pakken. Binnen twee jaar helemaal stuk ( nieuwe moeten kopen) en die als beste geteste machine was binnen anderhalf jaar uit de handel, dan vraag ik me af hoe betrouwbaar zijn die tests. Leveren fabrikanten soms een super machine om te testen en verkopen ze verder troep? Of laat de cb zich dik betalen door fabrikanten? Bovendien als ze zo voor consumenten zijn waarom kun je dan een test alleen als lid bekijken? Nee voor mij een onduidelijke club die echt niet het beste met consumenten voor heeft.