kapoety
door kapoety Jul 15, 2024 om 19:49
Geldzaken & recht

Teveel betaalde huursubsidie word niet terug betaald

de belasting wil mijn teveel betaalde huursubsidie niet terug betalen ,zij reageren niet op mij emails die ik al veel gestuurd heb,

1246 6 Rapporteer
ne
door neodutchio - Jul 15, 2024 om 19:53
5257 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe kunt u teveel huursubsidie betalen? Subsidie ontvang je. Tenzij u moest terugbetalen en heeft liggen rommelen met bedragen of afbetalingen.
Uw verhaal is te summier om ook maar iets over te kunnen zeggen.

mahadma
door mahadma - Jul 15, 2024 om 19:57
11735 Antwoorden / 52 Vragen

U ontvangt huursubsidie. Als blijkt dat te weinig heeft ontvangen krijgt u een nabetaling. Als blijkt dat u om welke reden dan ook teveel heeft ontvangen dan miet u het teveel ontvangen bedrag terug betalen. Stel even dat u 100 euro terug betaald heeft en dat u 50 euro maar hoefde terug te betalen dan wordt het effe uitzoeken voor de bel dienst. Ze hebben ook telefoon, dus bellen is ook een optie.

Mabelle
door Mabelle - Jul 15, 2024 om 20:58
632 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt helemaal niet mailen met de belastingdienst, behalve als je van de BD een emailadres hebt ontvangen. En dat kun je dan ook alleen maar gebruiken voor 1 bepaalde zaak. Als je het voor andere zaken gaat gebruiken, reageren ze niet. Dus graag uitleg.

Hoe geven wij e-mailadressen?

Wij geven u e-mailadressen op 2 manieren:

  • Wij sturen u een brief over een bepaalde zaak. Daarin zetten wij een e-mailadres. Dit adres kunt u alleen gebruiken voor contact over deze zaak.
  • Wij bellen u en vragen of u via e-mailcontact met ons wilt over een bepaalde zaak. Als u dat wilt, krijgt u van ons een e-mailadres van de medewerker.

Wij e-mailen alleen over 1 zaak met u

Wij e-mailen alleen over 1 bepaalde zaak met u. Wanneer wij u bellen of een brief sturen, geven we aan welke zaak dat is. Wij nemen mail over een andere zaak niet in behandeling.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/contact/content/wanneer-kunt-u-met-ons-mailen

Huurtoeslag ontvang je. Wees eens duidelijker. Of moeten we hier naar gaan raden?

Re
door Reinier182 - Jul 15, 2024 om 21:28
244 Antwoorden / Vragen

Een lekker onderbouwde vraag heb je? Teveel betaalde huursubsidie en de belastingdienst reageert niet? Wat wil je voor advies? Vrijwilligers hebben wel informatie en omschrijvingen nodig wat er gebeurt is dat het zo gelopen is? Zijn geen helderziende mensen hier? Lever duidelijke informatie aan als je goed advies wil.

tenormin
door tenormin - Jul 15, 2024 om 22:12
16943 Antwoorden / 109 Vragen

Net als @mahadma al schrijft: uw teveel betaalde huursubsidie wordt of verrekend of teruggestort.

1paul
door 1paul - Jul 16, 2024 om 07:13