aa
door aalders11 May 10, 2016 om 15:23
Geldzaken & recht

Tijdelijke stopzegging AD in vakantie

Stom verbaast waren wij, dat  na het vernemen van  AD ( lezers service ) dat sinds een aantal maanden, na een tijdelijke opzegging wegens de vakantie en dus de krant niet word  afgenomen en bezord, deze toch wordt doorberekend en geen restitutie wordt verleend.
Pure diefstal omdat dit nooit is vermeld bij telefonisch contact van en bij  lezerservice voor  een tijdelijke stopzetting.Na een gesprek met de lezerservice vandaag 10.05.2015  zeiden zij dat dit staat op de site van het AD. Dat houd dus in dat er 5 weken ( na telefonisch contact met het AD ) en de vermelding dat dit bedrag niet zou worden doorberekend gewoon leugens zijn en zij het geld niet berekenen in de jaarnota . En dat na 42 jaar lidmaatschap van het AD. Dat wordt opzeggen  !

22385 8 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 10, 2016 om 15:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Van de AD kan je geen lid zijn, het is geen vereniging. Als je het abonnement tijdelijk voor 5 weken stop zet, loopt je abonnement 5 weken langer door. Bij andere kranten is dat ook zo.

Je kan de krant ook digitaal lezen of op je vakantieadres laten bezorgen. En je kunt zelfs gebruik maken van vakantiebonnen. Meer info over vakantieservice http://www.ad.nl/service/vakantie

redfloor
door redfloor May 10, 2016 om 16:39
166 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, zo ken ik de regeling ook. Maar de servicepagina's van zowel AD als bijvoorbeeld VK vertellen dat nu niet meer. Wil niet zeggen dat het niet gebeurt, maar onduidelijk is het wel...

Cookies
door Cookies May 10, 2016 om 16:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Staat anders nog steeds op de AD site, hoor.

redfloor
door redfloor May 10, 2016 om 18:34
166 Antwoorden / 21 Vragen

Niet dat het langer doorloopt. Dat vind ik nu niet meer terug...

edrick3
door edrick3 - May 10, 2016 om 16:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat wordt opzeggen  !

Flink zo!
Maar info staat toch echt op de site: vakantieservice.

jo
door jorisw - May 10, 2016 om 16:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt dit gelezen?

2.    U zet de bezorging tijdelijk stop en leest tijdens uw vakantie de digitale krant.

U kunt het eenvoudig online regelen dat u tijdens uw vakantie geen papieren krant thuis ontvangt en wel blijft genieten van de digitale krant op uw tablet, pc of mobiel.

Cookies
door Cookies May 10, 2016 om 16:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt mijn antwoord gelezen?;-)

jo
door jorisw May 10, 2016 om 20:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Toen ik dit mijn reactie plaatste stond er nog geen reactie onder het bericht, terwijl jij kennelijk 22 minuten voor mij iets had geplaatst. Lekkere site is dit toch....

Cookies
door Cookies - May 10, 2016 om 16:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sowieso is het niet onverstandig om de krant op te zeggen. Op het moment dat de krant gedrukt wordt, is het nieuws al verouderd. En lees je graag de sportbijlage, dan koop je die krant op maandag in de winkel.

tenormin
door tenormin - May 10, 2016 om 19:48
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Weet niet hoe het bij AD geregeld is, maar bij Telegraaf stond vorig jaar nog dat opschorten kon. Dat was misgedacht, kosten liepen door. Heb nu voor 90 dagen de krant maar cadeau gedaan aan iemand. Opzeggen heeft geen zin als men abonnement aangaat voor een jaar. Blijf trouwens wel abonnee. ;-)

je
door jery - May 10, 2016 om 20:53
4 Antwoorden / Vragen

''Artikel 10 Tijdelijke stopzetting Abonnementsovereenkomst
10.1 Een Abonnementsovereenkomst kan tijdelijk, voor een aaneengesloten periode van maximaal drie maanden per kalenderjaar, worden stopgezet mits de onderbreking minimaal een aaneengesloten periode van zeven kalenderdagen bedraagt.
10.2 De onderbreking moet minimaal 14 dagen voor de ingangsdatum daarvan worden doorgegeven aan de Klantenservice van Uitgever.
10.3 Tijdens de onderbreking behoudt de Abonnee toegang tot de Digitale Krant en blijft de Abonnee verplicht tot het betalen van het overeengekomen abonnementstarief. In geval de toegang tot de Digitale Krant om wat voor reden dan ook op een bepaalde dag niet mogelijk was, is het bepaalde in artikel 5.10 van toepassing'' quote uit voorwaarden ad gewoon op de site!!!!.

staat gewoon in de voorwaarden en die zijn gewijjzigd sinds iedereen een digetale krant kan ontvangen. en is mij ook gewoon verteld toen ik mijn abonement heb verlengd dit jaar dus.... aaders11 -.... gewoon even goed lezen en anders een maandabonement nemen... zeg je een maand teveren op als je vaak met vakantie gaat!!!!! ga je in nederland neem je de bonnen mee of laat m gratis doorsturen.
en wellicht is het verstandig om na 42 jaar een nieuw abonement te nemen bespaart je zeker geld !!!!!hebben wij na 2 jaar lid zijn gedaan!!

je
door jery - May 10, 2016 om 20:57
4 Antwoorden / Vragen

wat carola 83 zegt is NIET waar!!! beter lezen mevrouw. Je kunt niet meer opschorten . Aleen wordt er verlengd als je de krant niet ontvangen hebt door bezorgings fouten. Dat is dus 1 dag.

ri
door rietje328 - May 12, 2016 om 16:32
27 Antwoorden / 0 Vragen

Allicht hebben ze aan de telefoon niet vermeldt dat u hier geen geld voor terug krijgt, het is een vakantieservice, géén tijdelijke opzegging. Deze service voorkomt alleen dat uw brievenbus overvol raakt en biedt u andere mogelijkheden om de krant op uw vakantieadres te lezen.
U bent er om wat voor reden dan ook vanuit gegaan dat u geld terug zou krijgen. Als u had willen weten dat dit niet zo was, dan had u hier zelf naar moeten vragen.