av
door avat May 17, 2010 om 13:50
Geldzaken & recht

Toiletpapier prijsverhoging bij De Trekpleister

ik kocht altijd toiletpapier in blauwe verpakking bij trekpleister (12 rollen voor 1.99). Een tijd was het niet verkrijgbaar. Sinds kort echter is er een nieuwe blauwe verpakking met slechts 6 rollen, weliswaar iets dikker, maar de prijs liegt er niet om 2.79. Mag dat zomaar?

1104 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 17, 2010 om 14:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo avat,

Ja, dat mag zomaar. Zou dus eens bij een andere winkel kijken of het daar goedkoper is, bv. Aldi of Lidl.

Met vr.gr.

tdehond
door tdehond - May 17, 2010 om 14:10
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ja, dat mag.
Kassa hoort graag over dit soort prijsverhogingen, dus geef het even door aan redactie van Kassa.

Kruidvat en Aldi hebben ook prima toiletpapier.
Dus op naar de concurrent. :)

stacey
door stacey - May 17, 2010 om 14:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ja helaas dat mag zomaar, wat denk je dat het kost zo`n leuke nieuwe verpakking te ontwerpen ?
En dat mag de consument betalen...............

En gezien het feit dat consument hier niet om gevraagd had,
zeker niet gezien het nieuwe prijskaartje is er maar 1 ding mogelijk
om ze dat duidelijk te maken:

Gelijk afstraffen / Niet Meer Kopen.............. ;-)
Zakt het vanzelf weer een keer in prijs als het blijft liggen............

Groetjes,

elenay
door elenay - May 17, 2010 om 20:28
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Als het per rol dikker is en er zitten 12 rollen in, dan is het slechts €0,06 per rol duurder. Lijkt me klein prijsje voor dikker toiletpapier, of zouden ze het gratis moeten doen?

edrick3
door edrick3 - May 17, 2010 om 20:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@elenay,

......nieuwe blauwe verpakking met slechts 6 rollen....

Met vr.gr

elenay
door elenay - May 17, 2010 om 21:39
1031 Antwoorden / 142 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 17 mei 2010, 20:33]@elenay,

......nieuwe blauwe verpakking met slechts 6 rollen....

Met vr.gr

Sorry, overheen gelezen, je hebt gelijk edrick.

Dan is de prijsverhoging dus €0,12 cent per rol.

Voorheen kostte een rol €0,16

Dan mag nu de rol haast wel het dubbele aan papier hebben.

Maar daar kan alleen de vraagsteller over oordelen.

Dan zijn de 10 rollen van Lidl van 4 laags vel voordeliger.