TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag,
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders zou het abonnement tijdelijk op stop gezet worden.
Hierop heb ik gemaild hoe dit kan, ik had immers zelf een opzegging aangevraagd.
Nooit antwoord op gehad, wel werd er een incassobureau ingeschakeld.
Ik heb dit burea, en trouw gecontacteerd, nooit meer wat gehoord van trouw.
Maanden later krijg ik ineens een mail dat mijn abonnement weer actief is, gelijk gevolgd, een minuut later, door een mail dat deze opgezegd is, en er is van 3 maanden een bedrag afgeschreven. Verder geen enkele uitleg of reactie op mijn corespondentie.
Via de telefoon begrijp ik op 27 maart dat ik niet op zou kunnen zeggen omdat ik een digitaal abonnement zou hebben.
Waarom mij dit niet verteld is? Hoe ik dan de opzegging aan kon vragen? Waar ik dit in de voorwaarden kan vinden? De beste jongen had geen idee maar dit had zijn leidinggevende gezegd.
Ik moest maar weer een mailtje sturen met de mail dat ik een bevestiging zou ontvangen (een aankondiging voor een bevestiging, snap je hem nog?)
Dit heb ik gedaan en hier komt als antwoord op dat ze een bevestiging nodig hebben, maar deze heb ik juist nooit ontvangen.
Om GEK van te worden toch.
Ik weet wel zeker dat ik op kon zeggen, anders kan ik toch de procedure hiervoor online ook niet doorlopen. Alles is digitaal. Bovendien heb ik geen digitaal abonnement maar de zaterdageditie.
En voor zover ik in de voorwaarden lees, geldt dit niet vroegtijdig op kunnen zeggen ook alleen voor het eerste jaar van een abonnement, en ik ben al lang langer dan een jaar lid. Ik weet zeker dat ik gewoon op kon zeggen met een opzegtermijn van een maand en dit is ook wat ik nu in de voorwaarden terugvind.
Maar er komt helaas allemaal geen reactie en geen antwoord op. Enkel steeds maar weer aanmaningen.
Ik wil best die ene maand nog betalen als die stornering te vroeg bleek maar niet 3 maanden en al helemaal geen incassobureaukosten.
Ik ben er wel heel goed klaar mee maar weet niet zo goed wat ik nu moet doen als het via de mail en telefonisch niet goed gaat.
Heeft iemand een idee?
Nee, gewoon de discussie afmaken. Of u mocht wel opzeggen of mocht dat niet. Als u mocht opzeggen heeft u dat gedaan als u niet mocht opzeggen bent u nog wat verschuldigd.
Zie deze om nader contact te hebben https://opzeggen.trouw.nl/ https://www.dpgmediagroup.com/nl-NL/service
Uw vraag is wel merkwaardig omdat bij een dagblad er als een jaar is afgelopen met kan opzeggen met een maand opzegtermijn.
Om die reden heb ik wel de vraag bij wie resp. hoe u dan heeft opgezegd en ik hoop niet via een opzegservice die meestal als eerste op het i-net met een zoekmachine wordt gevonden. Indien het probleem zich blijft voordoen en u heeft wel degelijk op de wijze als men bij DGP aangeeft opgezegd dan kan dit een optie zijn: https://www.degeschillencommissie.nl/
Zend dan wel eerst een brief aangetekend zoals in het antwoord hiervoor (@Keesje 38) is geadviseerd en het antwoord voor u negatief is of uitblijft. .
TROUW
Wat is mijn opzegtermijn?
Dit is afhankelijk van het soort abonnement dat u heeft. Als u gebruiktmaakt van een aanbieding, dan kunt u het abonnement opzeggen tegen het einde van de kortingsperiode. Dat kan tot een maand voor het einde. Betaalt u het reguliere tarief, dan is de opzegtermijn één maand.
Ik wil mijn abonnement opzeggen, maar mijn contractperiode is nog niet afgelopen. Wat nu?
Wilt u Trouw opzeggen, maar is uw kortingsperiode nog niet afgelopen? U kunt gewoon opzeggen en het abonnement zal dan worden beëindigd met ingang van de einddatum van de kortingsperiode. De minimale opzegtermijn is altijd één maand.
Heeft u via deze pagina opgezegd:
https://opzeggen.trouw.nl/?utm_medium=interne_referral&utm_content=mijnomgeving&otag=t2ejen&utm_source=tr
Hallo Teuntjedk ,
Lees hier de voorwaarden , m.n. art 9 , klik op de rode regel .
https://www.trouw.nl/kcc/Algemene%20Leveringsvoorwaarden%20abonnementen%20Trouw.pdf
Betalingen van abonnementen storneren is nooit goed. Het is betalen en gaan berekenen om dan terug te storten bij afsluiten. Door te storneren geeft hun computer aan er is niet betaalt en komt in actie en maakt je wanbetaler. Contact zoeken met een persoon daar die bevoegd is dit goed af te handelen is nodig. Probeer via de telefoon en anders een andere manier contact te leggen om over het probleem te praten en op te lossen. Incassobureaus en deurwaarders dan lopen de kosten alleen maar op.
je hebt zo te lezen alles al gedaan, stuur ze nog eenmaal een mail met daarin, kort en bondig vooral, je verhaal en dat je niet van plan bent om te gaan betalen niet via incassobureau nog via een andere weg en dat je een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet!!
ondertussen moet je wel aan alle voorwaarden voldaan hebben natuurlijk en al je mail verkeer enz goed bewaren, komt er een incassobureau dan geef je deze hetzelfde antwoord, vergeet ook niet om de incasso te storneren maar OOK te blokkeren zodat ze geen geld meer af kunnen schrijven..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer