fikfeeks
door fikfeeks Apr 6, 2011 om 09:24
Geldzaken & recht

Uitbetaling vakantieuren

Ik werk via uitzendbureau Tempo Team al 2 jaar bij een bedrijf ( waarvan nu 1 jaar gedetacheerd) dat iedereen veel te hoog heeft ingeschaald bij aanname(13,17).
Nu heb ik een paar weken gelden ontslag genomen bij dat bedrijf en had 145 vakantieuren opgebouwd.Omdat ik 20 uur per week werk wilde ik 7 weken 20 uur uit laten betalen.Omdat mijn contract 18 april afloopt en ik dan van Tempo Team een nieuw aangeboden krijg (tegen een uurloon van waarschijnlijk 9,40) is mij verteld dat mijn opgebouwde vakantieuren per 18 april tegen dat lage loon uitbetaald zullen worden.Ik moet nu dus versneld alles uit laten betalen.Ik ben er achter gekomen omdat ik gevraagd heb hoe het zat. Ik denk niet dat het eerlijk is dat je ineens zoveel geld kwijt bent,en vraag me af of dit allemaal zomaar mag.

802 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb net op mijn online loonstook gezien dat dit grapje mij behoorlijk wat geld gaat kosten.20 uur uit laten betalen levert 11,10 op.Versneld 35 uur uit laten betalen ( wat niet anders kan volgens TT) levert 9,93 per uur op.Verlies 40,95 in 1 week tijd Dat is nogal wat.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan je niet helpen, maar ik zou deze vraag bij vraag en beantwoord zetten. Dan heb je meer kans om je vraag beantwoord te krijgen.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je had gewoon vakantie op moeten nemen. Uitrekenen op welke datum je vakantieuren dan op waren en per die datum ontslag nemen. Je hebt je arbeidscontract per 18 april opgezegd en dan worden de lopende zaken afgewikkeld zoals het hoort.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste fikfeeks,

Wij raden u aan om uw vraag in Vraag & Beantwoord te plaatsen. De rubriek Discussies is niet bedoeld voor vragen.

Met vriendelijke groet,

Kassa-online

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fikfeeks, een werkgever kan niet tussentijds zomaar het uurloon omlaag gooien, omdat ze een foutje hebben gemaakt en dat 2 jaar lang niet gezien hebben. Hij heeft voor loonverlaging toestemming van de medewerker nodig, ook al is het nu aan het eind van jouw arbeidsovereenkomst (ao). De afrekening van de arbeidsovereenkomst, dus ook je vakantieuren en vakantiegeld, moet op basis van de geldende afspraken in de ao plaatsvinden.
Als je wel toestemming hebt gegeven voor deze verlaging van je loon, kun je geen kant meer op.
Na je huidige ao kan er wel een nieuwe overeenkomst op basis van een nieuw uurloon worden opgemaakt.
Kijk ook eens op arbeidsrechter.nl, art 2.1.3

Succes!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

fikfeeks

Als je lid van een vakbond bent, kun je daar met jouw vraag terecht. Als je geen lid bent van een vakbond maar wel een rechtbijstandverzekering hebt, kun je daar aankloppen. Heb je beide niet, dan zou Jurofoon nog een optie kunnen zijn.

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

redacteur schreef op woensdag 6 apr 2011, 15:42: Beste fikfeeks,

Wij raden u aan om uw vraag in Vraag & Beantwoord te plaatsen. De rubriek Discussies is niet bedoeld voor vragen.

Met vriendelijke groet,

Kassa-online

Ik heb de vraag inmiddels op vraag en antwoord gezet en hoop dat ik daar antwoord krijg waar ik iets mee kan.Mijn detacheringscontract was normaal gesproken nog verlengd,maar ik wilde zelf weg.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2011 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

fikfeeks

Uit je laatste reactie konkludeer ik, dat je geen lid bent van een vakbond en dat je geen rechtbijstandverzekering hebt. Jammer, maar het is niet anders.

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2011 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2

Wel vraag ik me af waarom zoveel consumentenvragen in de rubriek discussies terecht komen. Zou het algoritme op deze site wel goed zijn?

Pedro.