Pi
door Pieter Kadijk Oct 25, 2023 om 16:53
Geldzaken & recht

UPS geeft BTW niet terug van retour buitenlandpakket. Al > 2 jaar

Hallo allemaal,
Ik bestelde 2 jaar geleden een product uit het VK en heb dit geretourneerd. Bij de douane een retourbewijs aangevraagd en opgestuurd naar UPS, want zij zijn verantwoordelijk voor retour van de BTW.

Ik krijg meermaals dit te horen:

Door een probleem in ons systeem zijn we nog steeds bezig met het opmaken van de credit nota, helaas heb er geen zicht op, wanneer er een oplossing zal zijn.

Excuses nogmaals voor het ongemak

Best regards / met vriendelijke groeten,

Wim x-------------x

Brokerage specialist

Men heeft mij uitgelegd dat de credit nota door een andere afdeling moet worden opgemaakt en dat zij dit niet kunnen versnellen.

Het resultaat is nu dat ik mijn geld niet terugkrijg. Op mijn laatste mail heb ik ook geen antwoord gekregen.

Weet iemand of ik dit kan opschalen? Is hier een instantie voor waar ik een klacht kan indienen? Andere tips?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank!

Hartelijke groet,
Pieter

2018 3 Rapporteer

Topantwoord

sw
door swat1500 - Oct 25, 2023 om 18:15
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Afhankelijk van het te vorderen bedrag kunt u overwegen een deurwaarder in te schakelen.

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 26, 2023 om 14:26
2118 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk kunt u een klacht indienen maar als u indruk wil maken en die door een advocaat op wil laten stellen bent u waarschijnlijk al meer geld kwijt dan de vordering.

Pi
door Pieter Kadijk - Oct 26, 2023 om 16:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wie schetst mijn verbazing toen ik de betaling zojuist zag binnenkomen, na ruim twee jaar.
Het totaalbedrag was €54,37. Veel te weinig voor een deurwaarder of advocaat. Maar het is een principekwestie. Ik heb zo'n 10 uren werk zitten in het bellen en schrijven van emails. Dat was een persoonlijke keuze.

Dank niettemin voor antwoorden met uw suggesties.