me
door mercu May 1, 2018 om 01:28
Geldzaken & recht

UWV berekend uitkeringen niet goed

Mijn partner kreeg in de maand februari 2018  17 maal een dagloon van UWV afd ziektewet en 3 maal een dagloon van het UWV afd WW.
Dit bij elkaar op geteld betekend 20 werbare dagen voor deze maand.
Maar volgens mij is het 261 dagen in 2018 gedeeld door 12 voor elke maand en dit geeft 21.75 per maand als uitkomst.
Deze berekening staat ook op de site van het UWV.
Dus volgens mij komt ze 1.75 dagen maal een dagloon te kort.
Maar dit zijn ze niet met mij eens bij de afdeling ziekte wet en er werd mij tevens vermeld dat je niet hiertegen in beroep kun gaan.
Mijn vraag is dan ook of ik gelijk heb of niet en zo niet wat er dan verkeerd is aan mijn beredenering.
Tevens zou ik de betrefende medewerkster van het UWV wllen vragen mij niet te behandelen als een klein kind, terwijl ze zelf volgens mij de materie niet goed begrijpt.

10447 34 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - May 1, 2018 om 06:55
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Februari heeft 28 dagen waarvan 8 in het weekend vallen dus blijven er 20 werkbare dagen over.
De andere maanden hebben meer werkbare dagen.
Als het per maand berekend wordt zou de berekening moeten kloppen.

Gr
door Grunn1 May 1, 2018 om 09:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als het per maand berekend wordt klopt het niet of krijg jij als je werkt en per maand betaald krijgt ook elke maand een ander bedrag?
Bij maand betalingen wordt uitgegaan van 21,75 werkbare dagen per maand.

sjjoppy
door sjjoppy May 1, 2018 om 10:04
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Het verschil dacht ik zit in een uitkering of maandsalaris.

me
door mercu May 1, 2018 om 10:42
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste sjoppie

Voor een maandloon of een uitkering per maand is de berekening heel simpel.
Het jaar 2018 heeft 261werkbare dagen gedeeld door 12 maanden maakt 21,75 dagen per maand, ongeacht welke maand het omgaat.
Dit maakt dat je maandloon elke keer het zlfde is.
Maar omdat mijn partner een gebroken maand heeft krijgt zij maar 20 dagen in totaal uitbetaald.(ziektewet 17 ww 3)
Dus mist ze over het jaar 2018 1.75 dagen maal een dagloon.

sjjoppy
door sjjoppy May 1, 2018 om 10:58
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Mercu
Ik kreeg de indruk dat uw partner per maand een ander bedrag kreeg.
In de maand Maart zou het dan om 31- 8 = 23 werkbare dagen gaan en dus een hoger bedrag krijgen.
Dank u voor de uitleg.

me
door mercu May 1, 2018 om 11:11
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste sjoppie

Ik ben blij dat iedereen hier met mij mee denkt, dus ook bedankt voor uw reactie.
En wat ik ook even kwijt wil is dat ik niet ten koste van alles gelijk wil, maar alleen een goede uitleg van het UWV.
Mocht blijken dat ik ongelijk heb, ben ik de eerste om toe te geven.
Maar alleen al de manier waarop ik te woord werd gestaan door de afdeling ziektewet maakt me zo kwaad, alsof je een kind bent die niet wil luisteren.

sjjoppy
door sjjoppy May 1, 2018 om 11:34
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Mercu
Geen moment gedacht dat u ten koste van alles gelijk wilt krijgen hoor, weet zeker ook de andere forumleden niet.
Telefonistes staan niet bekend als aardige personen, trek het u niet te lang aan want na u komen er weer anderen om door hen betweterig te woord gestaan te worden.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 1, 2018 om 07:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar wat kreeg uw partner dan in april?
Als dat meer was als februari klopt het toch gewoon.
Volgens mij wordt het maandelijks berekend  en niet op jaarbasis gedeeld door 12.

Gr
door Grunn1 May 1, 2018 om 09:55
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Maand betalingen zijn elke maand gelijk. Er wordt uitgegaan van een gemiddeld aantal dagen anders zou je elke maand een ander bedrag krijgen.

Gerry1969
door Gerry1969 May 1, 2018 om 10:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Epcot,  klinkt logisch , ik zit er dus naast.  :-)

panter22
door panter22 - May 1, 2018 om 08:27
6599 Antwoorden / Vragen

De werkbare dagen in een jaar zijn nodig om het dagloon uit te rekenen.
Je partner heeft 20 dagen niet gewerkt en daarvoor een uitkering gekregen, dus 20 x het dagloon.
Meer is het niet.
Bezwaar kun je niet maken, want deze rekenmethode staat vast en geldt voor iedereen met een uitkering.
Info:
https://werkwacht.nl/artikel/dagloon/

me
door mercu May 1, 2018 om 10:49
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste panter22

Even voor de duidelijkheid, je kunt wel bezwaar maken ik ben net gebeld door het klachten bureau en die zetten twee klachten door naar de commisie bezwaar en beroep.
En je uitleg klopt volgens mij niet, wat zou er gebeuren in de maand augustus 2018? die heeft 23 werkbare dagen, dan zou ze volgens jou beredenering meer krijgen dan een maandloon.

me
door mercu May 1, 2018 om 11:54
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste panter22

De link die je hebt geplaatst geeft mij eerder gelijk dan ongelijk, de berekening die hier word toegepast hebben ze juist niet gebruikt.
Wel wil ik je bedanken voor de moeite die je er voor neemt.

panter22
door panter22 May 1, 2018 om 13:29
6599 Antwoorden / Vragen

Het recht om bezwaar te maken heb je altijd. Dat staat onderaan de brief.
Ik had het over bezwaar maken tegen de methode van rekenen.
Nog maar eens doorgelezen, maar ik begin te snappen wat er aan de hand is.
Had je partner de hele maand ww gehad, dan had ze de gemiddelde uitkering van 21,75 per maand gehad.
Nu zit er een knip in die maand.
Een deel ww en een deel ziektewet. Samen kloppen die dagen wel, nl. 20 werkbare dagen in februari.
Maar je wilt dat ergens nog 1,75 dagloop bijgeplust wordt. Of de  ww of de ziektewet, als het totaal voor die maand maar uitkomt op 21,75 dagen.
Dit komt vaker voor. Ik ben bang dat die redenering niet opgaat omdat je te maken hebt met verschillende wetten.
In het antwoord op bezwaar krijg je ongetwijfeld een goede berekening.

me
door mercu May 1, 2018 om 15:15
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Panter22

Het klopt dat het komt door dat ze 17 dagen ZW heeft gehad en 3 dagen WW, maar mischien ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn eerste uitleg.
Maar jou uitleg dat 20 dagen kloppen ben ik het niet mee een.
Beide uitkeringen zijn gebaseerd op een maand en dus zou ze in mijn visie gewoon 21,75 dagen uitgekeerd moeten krijgen naar ratio van en de ZW en de WW.
In de wet is het ook heel duidelijk voor mij let wel voor mij, en op de site van het UWV staat ook duidelijk vermeld dat je op die manier je maandloon kunt berekenen.
Ze heeft in deze maand geen andere inkomsten gehad, dus zou het toch vreemd en oneerlijk zijn dat je omdat je aaneengesloten twee maandelijkse uitkeringen krijgt 1.45 maal een dagloon ZW en 0.3 maal een dagloon WW te kort komt.Voor mij is dit trouwens geen klacht maar meer een vraag omdat ik me er van bewust ben dat ik ongelijk kan hebben.Wel wil ik je bedanken voor je reactie en wie weet ik er op deze manier toch achter.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2018 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het UWV is, in ieder geval voor de WW, overgestapt op een uitkering van een maandloon. Dus zou uw vriendin de hele maand februari WW gehad hebben, dan had zij 21,75 keer het dagloon moeten hebben, ook al had februari maar 20 werkdagen.

Maar zij heeft ZW gehad en WW. Ik denk dat daar het verschil in zit.

Wat heeft zij in maart gekregen?

Over zulke zaken moet men niet gaan bellen. Uw vriendin kan simpel inloggen en aan haar contactpersoon de vraag over de berekening van de dagen voorleggen.

Uw vraag aan de medewerkster van het UWV over uw behandeling kunnen wij hier natuurlijk niet beantwoorden.

me
door mercu May 1, 2018 om 11:00
13 Antwoorden / 1 Vragen

Het zijn beide maandelijkse uitkeringen, dus in totaal zou ze 21.75 dagen maal een dagloon moeten ontvangen.
Naar ratio uitbetaald door de ziekte wet en de ww.
Inloggen in dit geval werkt niet want ze heeft alleen een contact persoon bij de ww en niet meer bij de ziekte wet.
Bellen werkt schijnbaar toch wel, vanmorgen werd ik gebeld door het klachten bureau van UWV die twee klachten doorzet naar de commisie bezwaar en beroep.
Een klacht over de berekening van de ziektewet en een klacht over hoe ik werd te woord gestaan.
En ook werd ik vanmorgen gebeld door een heel vriendelijke medewerkster van UWV afdeling WW die wel begreep wat ik bedoelde en mij beloofde het te gaan uitzoeken.

brainless
door brainless - May 1, 2018 om 10:41
324 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft korter dan 1 jaar gewerkt
Als u korter dan 1 jaar heeft gewerkt, delen wij uw sv-loon niet door 261. Dan is het mogelijk dat wij uw sv-loon delen door het aantal uitkeringsdagen geteld vanaf de datum dat uw dienstverband begon. We tellen dagen van maandag tot en met vrijdag.

https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-zonder-werkgever/na-ziekmelding/detail/mijn-ziektewet-uitkering/hoe-hoog-is-mijn-ziektewet-uitkering/berekening-van-uw-dagloon

me
door mercu May 1, 2018 om 11:03
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet of je nu bedoeld dat mijn partner korter dan een jaar gewerkt zou hebben?
Maar ze heeft de laatste 14 jaar bij de zelfde zorg instelling gewerkt, dus wat u aanhaalt gaat voor haar niet op.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 1, 2018 om 10:42
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt wel degelijk een klacht indienen, zie : https://klachten.uwv.nl/start.aspx

me
door mercu May 1, 2018 om 11:06
13 Antwoorden / 1 Vragen

Daar ben ik nu ook achter, maar bedankt voor je reactie.
Voor de duidelijkheid, dat is wat ik zelf ook dacht, maar de medewerkster van UWV was heel stellig in haar verhaal dat dit niet kon.
Mijn twee bezwaren worden door het klachten bureau van UWV door gezet naar de commisie bezwaar en beroep.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2018 om 12:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, kijk eens aan. Aan de oplossing wordt dus al gewerkt. Mooi.

me
door mercu May 1, 2018 om 13:09
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste tijger1

Ja er word gereageerd, maar dat wil niet zeggen dat er een bevredigend antwoord komt.
Een bevredigende antwoord kan ook zijn dat iemand mij op een normale manier te woord staat en mij duidelijk maakt dat ik ongelijk heb.
Maar ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat je vind dat ik aan het zeuren ben.
In je eerste reactie ook al dat toontje dat je vind dat je hier niet voor hoeft te bellen.
De mogelijkheid om te bellen word aangeboden door UWV en dan bepaal ik gelukkig zelf of ik dat wel of niet doe.
Ik heb je uitleg gegeven waarom ik het niet via het internet kon doen, maar daar reageer je niet op.
Verder vertel je in je eerste reactie dingen die ik zelf vertel en haalt dingen aan die er niet toe doen.
Dat plus je reactie nu doen het mij lijken alsof je vind dat dit niet thuis hoort op dit forum, maar er worden hier vragen gesteld waar iedereen het antwoord op kan weten en dan word er niet zo gereageerd als ji nu doet.

me
door mercu May 1, 2018 om 13:17
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tijger1

Ik was nog niet klaar met het stukje hierboven, maar ik kon niet meer typen.
Het kan ook zijn dat ik je reacties verkeerd interpreteer, en dan mag je dit als niet geschreven beschouwen en bied ik je mijn excuus.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2018 om 13:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou als u in uw gesprek met die medewerkster net zo gereageerd hebt, als nu op mij, kan ik mij voorstellen dat zij u als een klein kind behandelt.

Over belangrijke zaken moet men niet gaan bellen, via de mail is veel duidelijker en liggen de zaken vast.

Nu pakt het UWV uw klacht op en is het nog niet goed. Prima.

me
door mercu May 1, 2018 om 13:36
13 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk dat toontje

Ik leg je twee keer uit waarom het niet via de inlog bij UWV kon en twee keer reageer je daar niet op.
En ik ben heel blij met de aanpak van het UWV op dit moment, maar dat neemt niet weg dat ik gisteren behoorlijk geschofeerd ben door het UWV.
En ik begrijp nog steeds niet goed waarom je dit soort reacties plaatst, alsof ik hier niet mag posten.
Ik hoop op deze manier een beetje feedback te krijgen en volgens mij doen dat hier vele mensen.
Wat me wel opvalt bij jou is dat je mij alleen citeerd waar het jou uitkomt en de rest negeerd, werk je toevallig bij het UWV?
En ik vraag me oprecht af wie hier nu het kind is, ik omdat ik er op deze manir achter wil komen of ik wel of geen gelijk heb, of jij die boos op mij word als ik het niet met je eens bent?

tijger1
door tijger1 - May 1, 2018 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard werk ik bij het UWV. Boos op u? Hoe komt u erbij. U zet een onhebvelijke reactie neer, daar reageer ik op en gelijk met mijn reactie biedt u excuses aan. Prima toch. Maar u blijft daarna doordrammen.

me
door mercu - May 1, 2018 om 14:15
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste tijgert1

Toch even op deze manier, jij vind het schijnbaar beter om niet te reageren op iemand maar het op deze manier te doen.
Je reageerd twee keer niet op mijn uitleg om niet te mailen met mijn vrouw haar contact persoon, maar schrijft dood leuk dat je niet moet bellen maar mailen.
Hier kan ik dus niets mee.
Je stelt in je eerste reactie dat het waarschijnlijk komt door twee uitkeringen in de zelfde maand achter elkaar.
Dit lijkt mij voor iedereen duidelijk, hier kan ik dus ook niets mee.
Op je eerste reactie heb ik keurig gereageerd pas bij je tweede reactie zette ik vraagtekens, juist omhet toontje dat je in je eerste reactie ook al hebt.
Mijn tekst vlak is bijna op, dus alleen nog dit het schijnt dat jij wel kwade, pissige mails mag schrijven of gesprekken voeren en dan wens je niet als kind te worden behandeld. de pot en de ketel.

me
door mercu - May 1, 2018 om 14:29
13 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk beste tijger wat je nu dus zegt, is ik mag doordrammen zoals je dat noemt, maar jij niet.
kijk dat toontje.
Mocht het je ontgaan zijn, ik heb ver voor dat jij je laatste reacties plaatste al aangegeven in verschillende reacties op mensen dat ik nu wel word geholpen en zelfs dat ik te woord ben gestaan door een zeer vriendelijke medewerster van het UWV, dus mischien is het beter eerst alles te lezen voor je je als een stereo type mederwerker/ster van het UWV gaat gedragen.
Ik hoop dat je weet wat dat betekend voor dat je ook daar de verkeerde conclusie aanverbind.
Maar in al je reacties heb je nog steeds geen onderbouwde reden kunnengeven of ik wel of niet gelijk heb.
Het enige wat ik vroeg bij het UWV is of mijn beredenering klopte meer niet enals blijkt dat ik ongelijk heb kan ik hier goed meeleven.
Voor iemand die overal expert in is zijn je antwoorden slecht onderbouwd en kun je beter niet inhoudelijk reageren als je de materie niet begrijpt.Iedereen die op mij heeft gereageerd heeft een net antwoord gekregen, alleen jij niet waarom?

tijger1
door tijger1 - May 1, 2018 om 14:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn tweede reactie was:

”Nou kijk eens aan. Aan de oplossing wordt dus al gewerkt. Mooi.”

Wat is hier mis mee? U hebt blijkbaar moeite met lezen.

U post ‘s nachts een topic en in de loop van de ochtend hebt u al een reactie van het UWV. Beter kan toch niet?

Ja, iedereen heeft een net antwoord gekregen, en ik heb excuses van u gekregen. Afgewikkeld deze zaak.

me
door mercu - May 1, 2018 om 14:51
13 Antwoorden / 1 Vragen

Tijgertje wie is er nu aan het doordrammen?

En nu schiet ik toch echt in de lach, ik ben de gene die moeite heeft met lezen?, neem eens de tijd om zelf alles te lezen voor je uberhaupt reageerd.
Ik heb je duidelijk aangegeven dat ik dit forum bezoek omdat ik graag feedback krijg op deze manier, maar jij bent de gene die het schijnbaar niet kan hebben dat er mensen zijn die het niet eens zijn met jou wergever, net als je colega van gisteren.
Ook zeg je dat het niet beter kan de manier waarop het UWV reageerd, maar sorry als de medewerkster van de ZW gisteren normaal gereageerd hadden zou ik niet hier hebben gepost.De medewersters van de WW waren zowel gisteren als vandaag zeer vriendelijk en daar heb ik dus geen enkele klacht over.(lezen je weet wel wat je mij verwijt niet te doen helpt echt).En als klap op de vuurpijl zeg je dat ik mijn excuus aan je hebt aangeboden, begrijp je wel Nederlands?Als je begrijpend kunt lezen weet je dat dit geen excuus van mij naar jou is.Over lezen gesproken, ben je echt medewerker van het UWV?
Nu gaat er bij mij een lampje branden.
?

uwv_webcare
door uwv_webcare - May 1, 2018 om 15:52
66 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mercu,

Allereerst vervelend om te lezen dat je op deze manier te woord bent gestaan. Dat is niet de bedoeling. Namens UWV, mijn excuses hiervoor!

Je geeft aan dat je partner in de maand februari een WW-uitkering en een Ziektewet-uitkering heeft ontvangen. De betalingen van deze uitkeringen samen, komen voor jouw partner uit op 20 uitkeringsdagen in plaats van 21,75 uitkeringsdagen. Je vraagt je af of dit klopt.

Als je partner een WW-uitkering heeft en ziek wordt, dan berekenen wij (na 13 weken ziekte) de Ziektewet-uitkering op basis van de WW-uitkering. De uitbetaling is op basis van 21,75 uitkeringsdagen. Krijg je de Ziektewet-uitkering niet over de hele maand maar slechts over een deel van de maand? Dan vermenigvuldigen wij de uitkering per dag met het aantal uitkeringsdagen van dat deel. Dit betekent dat je partner in februari 20 uitkeringsdagen heeft ontvangen.

Ik lees in een reactie dat je bezwaar opgepakt is door een collega van bezwaar en beroep. Mijn advies is om de reactie hierop af te wachten.

Met vriendelijke groet,

Jantina
UWV Webcareteam

me
door mercu May 1, 2018 om 16:27
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Jantina

Aller eerst bedankt voor je reactie, maar de berekening die je nu geeft heb ik ook van andere medewerkers gekregen.
Maar het gaat er juist om dat dit een vorm van rechts ongelijkheid is, en dat je waneer je een maand inkomen hebt je recht hebt op 261 daglonen in 2018 ongeacht welke uitkering je krijgt mits het maar een maandelijkse uitkering is.
Maar nu krijgt ze in 2018 maar 259.25 daglonen omdat dit gebeurd in februari.
Wat als dit in de maand augustus was gebeurd? had ze dan 23 maal een dagloon ontvangen?
Het kan toch niet zo zijn dat je uitkering van geluk afhangt.
Verder is het zo dat dit voor mij een manier is om te kijken of er een andere zienswijze is dan de uwe en of die dan ook kan worden onderbouwd.ik neem voor de rest dus ook geen andere stappen. vriendelijke groep mercu

Gr
door Grunn1 May 1, 2018 om 23:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Omdat het UWV met 2 verschillende uitkeringen zit en ze die beide afzonderlijk gaan berekenen krijg je een tekort en dat komt omdat zowel de ww als de zw niet teveel wil betalen. Zou je over de hele maand 1 van beide uitkeringen krijgen dan betalen ze 21,75 dagen maar nu niet. De ziektewet zegt, je hebt recht op 17 dagen omdat je 17 dagen ziek bent geweest en de ww zegt je hebt recht op 3 dagen omdat je 3 dagen werkloos bent geweest en raak je 1,75 dagen kwijt en geen van beide wil daar voor opdraaien. Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze zouden hebben gedaan als een maand 23 werkbare dagen had gehad (bijvoorbeeld de maand mei). Hadden ze die 1,25 extra dagen ook uitbetaald? Het UWV kennende niet.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2018 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

DOOR  MERCU 1 MEI 2018 OM 13:17
3 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Beste Tijger1

Ik was nog niet klaar met het stukje hierboven, maar ik kon niet meer typen.
Het kan ook zijn dat ik je reacties verkeerd interpreteer, en dan mag je dit als niet geschreven beschouwen en bied ik je mijn excuus.

me
door mercu - May 1, 2018 om 16:11
13 Antwoorden / 1 Vragen

Tijgertje

Ik ga je niet uitleggen dat jij dit niet kunt opvatten als excuus, lezen!!!!!
Werk jij echt bij het UWV, gaan de premies die mensen moeten betalen aan een berdrijfsvereneging echt naar het salaris van mensen zoals jij.
Overleg eens met colega,s of vrienden of familie die wel begrijpend kunnen lezen en reageer dan pas weer.
Ik kan mij niet voor stellen dat het UWV blij is met medewerkers die op deze manier posten op een forum en dan ook nog vertellen dat ze bij het UWV werken.
Of bedoel je misschien dat het UWV ook jou uitkering betaald en weet je het verschil niet?
Over drammen gesproken.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2018 om 18:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen excuus? Is ook goed hoor. :-))

me
door mercu May 1, 2018 om 23:03
13 Antwoorden / 1 Vragen

Lees nog een keer goed wat ik schrijf, voor dat je weer denkt iets te moeten posten ten nadele van mij.
Ik kan het niet helpen dat je mijn schrijven steeds verkeerd interpreteert.
Of heb ik nu toch een tipje van de sluier opgelicht?

panter22
door panter22 - May 1, 2018 om 18:58
6599 Antwoorden / Vragen

Die discussie van de laatste uren gaat toch nergens meer over.
Mercu, snap je nu wel dat je verkeerd zit met je berekening?
Het was van mijn kant een logische verklaring  dat 20 dagen juist waren en het klopt volgens het antwoord van de Webcare.
Je bezwaar zal dan ook wel worden afgewezen.
Heb je je wel gerealiseerd dat je zelf geen bezwaar kunt maken?
Je partner is de client van het UWV en jij staat daar volledige buiten.
Alleen zij kan bezwaar maken.
Zij kan jou wel een machtiging geven om namens jou bezwaar te maken.
En tegen een medewerkster die zo vriendelijk was om je te woord te staan, zonder dat zij dat hoefde omdat je geen client bent van het UWV,, een klacht in te dienen is niet erg netjes.
Ik kan mij voorstellen dat het financieel moelijk rondkomen is met een partner in die enige tijd in de ziektewet heeft gezeten en nu weer in de WW, dat het je 's nachts wel eens te veel wordt. Sommige dingen kun je nu eenmaal niet veranderen.

Gr
door Grunn1 May 1, 2018 om 23:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Berekening van het UWV klopt niet maar dat zullen ze zelf nooit toegeven, zie mijn eerdere reactie (kopie hieronder)

Omdat het UWV met 2 verschillende uitkeringen zit en ze die beide afzonderlijk gaan berekenen krijg je een tekort en dat komt omdat zowel de ww als de zw niet teveel wil betalen. Zou je over de hele maand 1 van beide uitkeringen krijgen dan betalen ze 21,75 dagen maar nu niet. De ziektewet zegt, je hebt recht op 17 dagen omdat je 17 dagen ziek bent geweest en de ww zegt je hebt recht op 3 dagen omdat je 3 dagen werkloos bent geweest en raak je 1,75 dagen kwijt en geen van beide wil daar voor opdraaien. Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze zouden hebben gedaan als een maand 23 werkbare dagen had gehad (bijvoorbeeld de maand mei). Hadden ze die 1,25 extra dagen ook uitbetaald? Het UWV kennende niet.

tijger1
door tijger1 May 2, 2018 om 00:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als je bijvoorbeeld WW hebt en je vindt midden in een maand een nieuwe baan die goudgeld gaat betalen, dan krijg je die eerste helft WW ook niet uitbetaald. Dus dit wonderlijke verschil kan, hoewel onbedoeld, best bestaan.

me
door mercu May 2, 2018 om 00:58
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste tijger1

Wat je doet is appels met peren vergelijken.
In jou voorbeeld ga je dus meer verdienen in de rest van de maand zodat je geen recht meer hebt op de hele of een gedeelte van de ww uitkering.
In het geval van mijn partner gaat ze van een hogere naar een lagere uitkering.
Maar je laat duidelijk zien dat je het nog steeds niet begrijpt.(dit zeg ik niet omdat we elkaar niet zo mogen maar omdat dit echt mijn ovedtuiging is en is dus niet kwaad bedoeld).
Epcot verwoord exact wat ik bedoel en niet voor niet worsteld het UWV nu ook met mijn vraag, want stel dat ik in het gelijk word gesteld, dan zou dit een behoorlijke strop voor het UWV kunnen worden omdat mijn partner zeker niet de enige is.
Sterker als je er van uitgaat dat dit bij duizend mensen is gebeurd praat je brutto al snel over ettelijke tonnen.

me
door mercu May 2, 2018 om 01:09
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste epcot

De vraag die jij stelde met als voor beeld de maand mei, heb ik onder andere hier aan de dame van webcare UWV gesteld met als voorbeeld de maand augustus maar hier heb ik geen antwoord op gekregen.
Ook heb ik haar gevraagd of je uitkering af kan hangen van pech of geluk, want als je de redenatie van het UWV mag geloven die trouwens  ook gedeeld word door enkele forum leden, dan heb je pech als je dit gebeurd in de maand februari en geluk als je dit gebeurd in de maand mei of augustus.
Tevens is het ook een recht ongelijkheid want zoals ook jij terecht steld kom je als je dit overkomt 1,45 maal een dagloon van de ZW en 0.3 maal een dagloon van de WW tekort.
Pin me niet helemaal vast op de cijfertjes, want zoals jij tenminste wel begrijpt is deze berekening niet makkelijk te maken, en heb ik de verhouding 17 staat tot 3 hiervoor gebruikt, maar deze verhouding klopt niet helemaal, toch zit ik er met mijn berekening niet ver naast.

Gr
door Grunn1 May 2, 2018 om 09:46
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@tijger, als je halverwege de maand een baan zou krijgen die goudgeld betaald dan zou me die halve maand helemaal niks interesseren maar er zijn weinig banen die goud geld betalen.

me
door mercu - May 1, 2018 om 22:53
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste panter22

Gelukkig heeft het UWV anders dan jij nu toch duidelijk aan gegeven dat ik wel degelijk een punt heb.
Gisteren heeft een medewerkster van de afdeling WW mij heel vriendelijk te woord gestaan en mij verteld dat ze het toch wilde onderzoeken en dat ik terug zou worden gebeld.
Dit is vanmorgen gebeurd en het was weer een aller aardigste medewerkster die mij vertelde dat het toch moeilijker was dan in eerste instantie werd gedacht en dat ze zou proberen om mij voor het einde van de week een antwoord te geven.
ik heb haar duidelijk gemaakt dat het voor mij geen haast heeft en dat ze de tijd mocht nemen als ze dan een duidelijk antwoord kon geven.
Ook heb ik haar duidelijk gemaakt dat het voor mij geen winnen of verliezen is maar duidelijkheid voor mij belangrijker is.
Het een en ander heb ik al vanmorgen gepost voor dat de onenigheid met tijgertje1 begon.
Verder doet  een beroepscommisie ook onderzoek omdat het klachten bureau van het UWV ook in zag dat mijn vraag niet makkelijk te beantwoorden is.Dus ik hoop dat jij begrijpt dat ik het niet met je eens ben en dus ook niet met de dame van UWV webcare.Verder klopt jou aanname dat de medewerkster van de afdeling ZW mij niet te woord hoeft te staan niet, sterker dit kun je gewoon op de site van het UWV vinden.Ook  jou vraag of ik mij wel besefte dat niet ik maar mijn parner client is bij het UWV is niet erg door dacht, heb je er misschien bijna gedacht dat ze niet in staat is omdat zelf te doen?En ik weet niet of jij een relatie hebt en zo ja hoe die er uit ziet, maar na 34 jaar samen te zijn trek ik mij alles wat haar overkomt persoonlijk aan.Verder ben ik niet  de gene die een klacht indient tegen de medewerkster van de WW maar de klachten commisie uit Almere toen bleek dat het gesprek tussen ons beide is opgenomen.Voor de rest doe je alleen aannames waar ik niets mee kan.Nu kan ik mij indenken dat je mij niet in alles gelooft, dus als er hier een medewerker/ster van het UWV op dit forum actief is, ben ik bereid om die gene inzage te verlenen alleen om te zeggen of ik hier wel of niet de waarheid spreek.En ja voor dat ik hier commentaar op krijg met goed vinden van mijn partner.

Gr
door Grunn1 May 1, 2018 om 23:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Geef het UWV het volgende antwoord en kijk hoe ze daar op reageren.

Omdat het UWV met 2 verschillende uitkeringen zit en ze die beide afzonderlijk gaan berekenen krijg je een tekort en dat komt omdat zowel de ww als de zw niet teveel wil betalen. Zou je over de hele maand 1 van beide uitkeringen krijgen dan betalen ze 21,75 dagen maar nu niet. De ziektewet zegt, je hebt recht op 17 dagen omdat je 17 dagen ziek bent geweest en de ww zegt je hebt recht op 3 dagen omdat je 3 dagen werkloos bent geweest en raak je 1,75 dagen kwijt en geen van beide wil daar voor opdraaien. Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze zouden hebben gedaan als een maand 23 werkbare dagen had gehad (bijvoorbeeld de maand mei). Hadden ze die 1,25 extra dagen ook uitbetaald? Het UWV kennende niet.

me
door mercu - May 1, 2018 om 22:56
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste panter22

een klacht tegen een medewerkster van de WW moet zijn een klacht tegen een medewerkster van de ZW.

me
door mercu - May 1, 2018 om 22:59
13 Antwoorden / 1 Vragen

tijgettje1

ik ga het echt niet uitleggen.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2018 om 23:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U plaatst een topic op 1 mei en dat is het nog steeds en u zou dus gisteren al van alles en nog wat gehoord hebben van het UWV. Het wordt steeds dwazer.

En om 10.49 pas heeft u gemeld dat u gebeld bent door het UWV.

Gr
door Grunn1 - May 1, 2018 om 23:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

U heeft wel 1 voordeel, over de zw uitkering krijgt u wel arbeidsheffings korting en over de ww niet. Scheelt netto toch behoorlijk.

me
door mercu May 2, 2018 om 00:09
13 Antwoorden / 1 Vragen

Dit klopt wat wat je zegt, maar doordat zij een contract had van twintig uur in de week valt het verschil nog mee.
Alleen is het dus zo dat ze van de ZW naar de WW is gegaan.

me
door mercu - May 2, 2018 om 00:06
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste tijgertje1

Ik weet het blijft moeilijk dat lezen.
Het word nu toch een beetje saai om dit steeds te moeten uitleggen.
Maar goed nogmaals zal ik je proberen uit te leggen dat je weer verkeerd zit, maar zou je nu de moeite willen nemen om goed  proberen te lezen?
Hoe denk je dat ik vanmorgen heel vroeg kon posten dat ik een menings verschil had met het UWV?
Ik denk ten overvloede maar toe speciaal voor jou.
Gisteren heb ik natuurlijk met het UWV gebeld anders zou ik toch nog geen menings verschil hebben met het UWV? dan zou het nog gewoon een fout kunnen zijn in mij ogen.
Trouwens was jij niet de gene die vond dat je hiervoor niet mocht bellen?
Vreemd dat je dat dan weer niet weet, maar goed bij jou verbaasd mij niets meer want je kraamt grotendeels onzin uit.
Ik heb gisteren 30 april gesproken met iemand van de ww dit was een vriendelijke medewerkster zoals ik steeds heb vermeld, maar zij kon mij niet vertellen hoe de berekening tot stand kwam en beloofde mij dat ik terug zou worden gebeld.Dit is vanmorgen 1 mei gebeurd zoals alreeds veel eerder gemeld door mij, ook dit was een zeer vriendelijke en nette dame, ik heb nergens een tijd gemeld dus waarom jij dat doet?Gisteren 30 april (even goed op letten tijgertje het word weer moeilijk voor jou) heeft de medewerkster van de WW mij door verbonden met een medewerkster van de ZW en zij was de gene die mij niet zo netjes behandelde en vertelde dat er geen beroep of iets mogelijk was.Opletten nu het is bijna twaalf uur voor dat je daar straks over valt.na de gesprekken van gisteren 30 april (dit doe ik allemaal voor jou pantertje) heb ik een klachten formulier in gevuld, en na aanleiding van dit werd ik vandaag 1 mei vanmorgen terug gebeld.
Ik ben bang dat je ook dit niet begrijpt, maar veel duidelijker kan ik het niet maken.Trouwens als je echt een UWVer bent maak je mij niet wijs dat je dit niet terug kunt vinden en zien dat ik hier niet zit te liegen.
Ook heb ik net een aanbod gedaan aan mensen van het UWV die mij duidelijk kunnen maken dat ze dat ook daadwerkelijk zijn informatie te verschaffen dat ik hier de waarheid vertel.
Wat jij probeert is mij op woorden te vangen, maar helaas voor jou is ook dit een zielige poging die weer niet lukt.
En jij werkt voor het UWV naar eigen zeggen dus zou je van mijn aanbod gebruik kunnen maken.

mt

me
door mercu - May 2, 2018 om 00:15
13 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk tijgertje zo probeer je mij in een kwaad dag licht te zetten, met gisteren posten bedoel ik 1 mei maar omdat ik niet naar bed ben gegaan op 30 april heb ik per abuis gisteren gezegd en niet vanmorgen heeeeeeeeel vroeg.
Mea mea culpa, ja nu ben ik helemaal ongeloof waardig.

tijger1
door tijger1 - May 2, 2018 om 00:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw reacties worden wel steeds komischer. Maar blijf gerust door dazen. U kunt blijkbaar niet eens een naam meer goed lezen en schrijven.

me
door mercu May 2, 2018 om 00:32
13 Antwoorden / 1 Vragen

sorry tijgertje ik word steeds ongeloofwaardiger, maar ja ik ben niet meer de jongste en het is alweer laat.
Echt wat ben jij een loser

me
door mercu - May 2, 2018 om 00:30
13 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk tijgertje jij blijft dom roepen en ik probeer tenminste nog iets uit te leggen.
Trouwen ik heb gisteren veranderd door vanmorgen heel vroeg.
Maar als je mijn verhaal leest en begrijpt klopt alles, op een foutje na.
Dus ik daag je nu uit zoek dan waar ik volgens jou tegenstrijdige dingen zeg of dingen die niet waar kunnen zijn.
Als je dit niet kunt hou dan alsjeblieft je mond, geloof mij als ik zeg dat jij je vermeende werkgever met jou gedrag geen goed doet en dat als alle wernemers van het UWV waren zoals jij is het niet moeilijk te begrijpen dat er wel eens klachten komen.
Maar nog maals ik daag je uit zoek waar ik ben fout gegaan volgens jou.
Volgens mij ben je echt een zielig figuur achter je toetsen bordje of je tablet die in het echte leven niet echt mee komt.

me
door mercu - May 2, 2018 om 00:39
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil even mijn excuus maken aan panter22 omdat ik zijn naam verwisseld heb met die van tijgertje1 en ik kan me voorstellen dat je met iedereen verwisseld wil worden maar niet met hem of haar.
Ik heb dit direct hersteld toen ik hier door tijgertje1 op gewezen werd.
Kijk tijgertje1 dat je met mijn foutjes jou gelijk probeert te halen zegt meer over jou dan over mij.

panter22
door panter22 - May 2, 2018 om 08:21
6599 Antwoorden / Vragen

Mercu, Je gaat maar door met het op de man spelen, Tijger1 te beledigen door hem tijgertje te noemen en proberen mij op te zetten tegen hem. Gaat je niet lukken. Ik heb een groot respect voor Tijger1.
Dus ophouden met die onzin en concentreer je tot de vraag.
Zoals Epcot al aangaf is de Ziektewet een daguitkering en je partner had 17 werkbare ziektedagen, Dus daar kreeg ze een uitkering over. Bleven er nog 3 werkbare dagen over voor de WW.
Heeft ze ook gekregen.
Daar is niets mis mee, staat keurig in de betreffende wetgeving.
Dat je partner daardoor in totaal een lager bedrag aan uitkering die maand had, werd vroeger goedgemaakt omdat door de ziektewetuitkering de ww opgeschort werd. Die ziektewet was daarmee een extra uitkering.
Maar de wetgeving is gewijzigd. Een ZW-uitkering schort de WW-uitkering niet meer op.
Als je partner de afgelopen maand in totaal een lagere uitkering heeft gekregen dan normaal, dan had de WW daar rekening rekening mee moeten houden en de ZW-uitkering van haar WW-uitkering af moeten trekken. Het totaal bedrag blijft dan gelijk.

ma
door maarten heest - May 2, 2018 om 09:24
463 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft dit forum ook een moderatie?

marita5
door marita5 May 2, 2018 om 10:46
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Schijnbaar niet , dit gehakketak is nergens voor nodig .

Redacteur
door Redacteur - May 2, 2018 om 12:12
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Graag inhoudelijk en beleefd op elkaar reageren, nieuwe reacties graag alleen over de gestelde vraag.

Anders sluiten we het topic.

De redactie

simon55
door simon55 May 2, 2018 om 12:50
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Sluiten deze topic met al dat slappe ge...

me
door mercu May 3, 2018 om 00:13
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste redacteur

Zou u dit topic kunnen sluiten, ik heb de juiste informatie van panter22 gekregen.
Toch wil ik wel even kwijt dat het lijkt of twee personen dit forum hebben geadopteerd en geen tegen spraak dulden.
Een persoon gaat zelfs zo ver dat hij berichten van hem naar mij verwijderd, omdat hij mij persoonlijk hard aanvalt iets wat hij later in een reactie mij verwijt en die laat hij staan.
Ja ik ben te vergegaan en heb daar mijn excuus voor aangeboden, maar de twee personen die ik bedoel voelen zich daar schijnbaar te goed voor.
Beide personen begonnen met aanvallen op mij en niet anders om.

me
door mercu - May 2, 2018 om 12:49
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste pantet22 voor een deel heb je gelijk, maar het is ongepast dat je meent om alleen mij tot de orde te roepen.
Tijger1 heeft zich stevig verweerd en geen middel onbenut te laten om mij in een slecht dag licht te stellen of om mij te grieven.Je mening over dit is niet echt genuanceerd.Verder was het niet mijn bedoeling om jou tegen wie dan ook op te zetten maar toevallig heb ik jullie namen verwisseld en was dit een sneer naar tijger1.
Ik heb mijn vraag goed geformuleerd en begrijp niet goed waarom tijger1 op deze manier op mij begon te reageren.
Tijger1 haalde er dingen bij op een wel heel belerend toontje terwijl ze helemaal niets toevoegen aan mijn vraag.
Dus lees gewoon in alle rust de eerste berichten tussen mij en tijger1 nog eens terug.
Maar je hebt gelijk dat dit behoorlijk uit de hand is gelopen en dus voor mijn deel maak ik naar iedereen excuus.
Met jou verhaal en ik moet zeggen dat je probeert iets goed te onderbouwen, ben ik het niet eens.
Het is niet voor niets dat er zich onderhand drie afdelingen mee bezig houden (ZW,WW en een commisie bezwaar en beroep).Ook vind ik ik dat er op dit forum mensen zijn die wel heel makkelijk oordelen  over ander mans inkomen.
Maar het gaat in de maand februari bijna om 11% van haar inkomen, en gelukkig zijn er ook mensen bij het UVW dat met mij eens.Wel zou ik graag als dat kan informatie van jou ontvangen hoe jij tot jou conclusie komt, ik kan hier namelijk niets over vinden.En zou jij mij misschien kunnen uitlegfen hoe bv de maand augustus er uit zou zien met een soortgelijke berekening, dan heb je namelijk 23 werkbare dagen, dit is niet jennen maar hier ben ik echt erg benieuwd naar.Maar ook als je gelijk zou hebben is dit een rechts ongelijk heid omdat ze gewoon 1.75 maal een dagloon mist in 2018 en het kan toch niet zo zijn dat je inkomen afhangt van geluk augustus of februari.Nogmaals mijn excuus aan een ieder die zich aan mij geergerd heeft ook aan tijger1 en van mijn kant gaat dit niet meer gebeuren.

panter22
door panter22 - May 2, 2018 om 18:40
6599 Antwoorden / Vragen

Ik moet eerst even iets rechtzetten. Er is een wetsvoorstel geweest in 2011, die bepaalde dat de ziektewetuitkering de ww uitkering niet opschortte. Nog maar eens verder gekeken. Dit wetsvoorstel heeft het niet gehaald. Je partner krijgt dus 17 dagen langer een uitkering. Het ingetrokken wetsvoorstel staat nog in de ziektewet onder artikel 29e. Info:
https://www.dirkzwager.nl/kennis/artikelen/naschrift-de-wet-anticumulatie-ziektewet-en-werkloosheidswet/
Blijft over de ziektewetuitkering:
Kijk in artikel 29 lid 2 .
Het ziekengeld wordt uitgekeerd over iedere dag van ongeschiktheid tot werken, doch over maximaal vijf dagen per kalenderweek en niet over zaterdagen en zondagen.
De uitkering is 1/261 deel van het loon. Zie artikel 29e
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001888/2018-01-01
De WW; artikel1b lid 2:
Het maandloon in een kalendermaand bedraagt:

  • a.indien de werknemer over de volledige kalendermaand recht op een uitkering heeft gehad 21,75 maal het dagloon;

  • b.indien de werknemer niet over de volledige kalendermaand recht op een uitkering heeft gehad het aantal werkdagen in die kalendermaand waarop recht op uitkering heeft bestaan, vermenigvuldigd met het dagloon. Bij het bepalen van het aantal werkdagen wordt een kalenderweek geacht vijf werkdagen te hebben; of

  • c.[Red: dit onderdeel is nog niet in werking getreden.]

Dus de ziektewet keert 17 dagen uit, de ww 3 dagen, omdat februari maar 20 werkdagen telt.

me
door mercu May 3, 2018 om 00:04
13 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom heb je selectief reacties van jou op mij weggehaald
Ik ben er met opzet niet over begonnen, maar jij bent heel persoonlijk tegen mij geweest en ik niet tegen jou.
Jij stelde dat je je voor kon stellen dat ik snacht om half twee met de uitkering van mijn partner in het hoofd zou zitten..Weet je nog?
Ik ben niet persoonlijk naar jouw geweest.
Ik zou willen dat je gelijk had, dan zou een gang naar de psycholoog uitkomst kunnen bieden.
Valt mij erg van je tegen, ik moet eerlijk zijn dat ik je ondanks sommige stukjes tekst, hoger had in geschat.
Wat je nu doet is je beter voor doen ten koste van mij.

Gr
door Grunn1 May 3, 2018 om 00:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En die berekening klopt dus niet. Met deze voorwaarden is de enige die er voordeel bij heeft het UWV. En de voorwaarden spreken elkaar tegen omdat je van 1 instantie 2 verschillende uitkeringen krijgt.
Punt a, je hebt recht per maand op 21,75 dagen dagloon.
Punt b, zou gelden als je een deel van de maand gewerkt hebt echter je krijgt 2 verschillende uitkeringen van een en dezelfde instantie en zou dus weer opgeteld punt a 21,75 dagen moeten zijn.
Dat februari 20 werkdagen heeft maakt niet uit want wat denk je wat er gebeurt bij een maand met meer dan 21,75 werkdagen? Echt je krijgt niet meer dan die 21,75 dagen betaald hoor.
Ohja ik weet dat het niet klopt want ben zelf beoordelaar geweest bij het UWV.

me
door mercu - May 2, 2018 om 19:17
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Panter22

Dankje wel voor de info, die is zeer duidelijk en ik geef het niet graag toe maar je hebt gelijk.
Ik geef het niet graag toe omdat het ten eerste ons geld kost, en ten tweede dit toch niet helemaal eerlijk is.
Ook is het vreemd dat als ik het goed begrijp en je dit in mei of augustus overkomt je bv 22 dagen ZW kunt ontvangen en 1 dag WW dus in in totaal 23 maal een dagloon.
Dus kan de hoogte van je uitkering inderdaad van geluk of pech afhangen.
Dit gaat echt ongeveer om 11 % van haar netto WW uitkering, en ik noem de WW omdat deze uitkering geen arbeidskorting kent en het vakantie geld niet inbegrepen is.
En dan toch even nog over gisteren, in juni 2016 ben ik ziek geworden en wel dusdanig dat ik nu in juni een iva uitkering krijg tot mijn pensioen over 13 jaar of en dat zal volgens mijn artsen eerder van toepassing zijn mijn dood.
Dit heeft een enorme weerslag op oa mijn vrouw en betekent dat je bv je voledig eigen risico kwijt bent 2x385 euro en ook allerlei andere extra kosten, er zijn weken dat ik vier dagen elke dag naar het ziekenhuis toe moet.Op zich mogen we niet klagen over ons inkomen, maar het steekt dan als andere mensen zo luchtig reageren, en ja ik heb me laten gaan, nu alles duidelijk is kan ik dit vertellen want ik wilde geen medelijden maar een eerlijk antwoord.

Gr
door Grunn1 May 3, 2018 om 00:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@mercu, ook bij volledige arbeidsongeschiktheid (iva) ga je er nu veel netto op achteruit t.o.v van de zw. De bruto uitkering is welliswaar 5% hoger maar je raakt je heffingskorting kwijt wat bijna 200 euro netto per maand scheelt. Sterkte.

panter22
door panter22 May 3, 2018 om 09:08
6599 Antwoorden / Vragen

Ziek worden en niet meer kunnen werken, is niet gemakkelijk. Ook niet voor je vrouw, En nu is zij ook nog haar baan kwijtgeraakt. Ziek zijn betekent minder inkomen, maar meer kosten. Ook dat brengt spanning met zich mee.
Dat kan je wel eens te veel worden.
Ook heel veel sterkte gewenst