Wilco_1988
door Wilco_1988 Aug 31, 2021 om 19:04
Geldzaken & recht

UWV overstap wajong naar wajong2010

Ik ben vorige week woensdag 25 aug. bij de UWV geweest, ging over de overstap Wajong naar Wajong2010, financieel ziet het er goed uit maar de arbeidsdeskundige raadde aan om de afdeling uitkeringen te bellen.
Met haar heb ik de afspraak gemaakt om dinsdag (31 aug) tussen 11 en 12 te bellen voor de beslissing.
Echter de volgende dag toen ik de afdeling belde kreeg ik te horen dat dat een verkeerd advies was, dat ze niet begrepen waarom ik belde.
Aangezien ik een beperking heb (anders zou ik geen wajong hebben) is het raar dat ik toch ook zelf naar alles moest gaan zoeken wat Wajong2010 inhoudt.
Ik begon toch te twijfelen en heb weer gebeld, op vrijdagmiddag om 14.00 uur, niemand had tijd, ik zou die dag tot 17.00 uur of maandag tot 15.00 uur terug bellen, ben niet gebeld, heb toen (maandag 15.00 uur) weer gebeld om de arbeidsdeskundige te bereiken, die zou mij tussen dan en 24 uur terug bellen.
Ik had vandaag mijn telefonische afspraak tussen 11 en 12 maar werd niet gebeld, heb toen weer zelf gebeld om 12 uur maar toen echter konden ze die arbeidsdeskundige niet in het systeem vinden en er stond nergens een telefonische afspraak met mij.
Toen was de afspraak tussen 12 en 13.00 uur terug gebeld worden of anders morgen tussen 11 en 12.

Is er iemand die ook zoiets mee heeft gemaakt of kan iemand mij hier advies in geven.
Op de afspraak woensdag 25 aug. is ook een goede vriendin mee gegaan en we hebben samen ook op die telefonische afspraak gewacht, dus ben niet alleen geweest.

1924 9 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Aug 31, 2021 om 19:20
809 Antwoorden / Vragen

Zou daar toch een jurist u laten bijstaan. UWV laat nog wel eens een steekje vallen en daar mag u niet de dupe van worden..

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2021 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u geen lid van een patientenvereniging of zo?

Neem anders contact op met de stichting Mee https://www.mee.nl/

W
ellicht kunnen zij u adviseren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 31, 2021 om 22:21
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Wilco,

Ik raad u aan om iemand te machtigen, die voor u gaat bellen.

Bent u toevallig lid van een vakbond?
Schakel die dan in.

Noteer altijd de naam van iemand met wie u belt

Noteer ook de naam van de arbeidsdeskundige.

tijger1
door tijger1 Aug 31, 2021 om 23:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom moet er iemand anders bellen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 31, 2021 om 23:42
1770 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

Waarschijnlijk is TS verlegen of iets anders door zijn beperking.

Alhoewel het topicverhaal zonder schrijffouten is......

justmeagain
door justmeagain Sep 1, 2021 om 00:15
623 Antwoorden / 8 Vragen

Is er wel een n vakbond voor (deels) afgekeurdr mensen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 1, 2021 om 03:02
1770 Antwoorden / 31 Vragen

@Justmeagain,

Een ieder kan lid worden van een vakbond.

ju
door juliomariner Sep 3, 2021 om 11:15
1329 Antwoorden / 2 Vragen

@ga ik vind uw advies op het beledigend af

gerbera
door gerbera Sep 3, 2021 om 15:08
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@GA, regelmatig valt het mij op dat u personen blijkbaar incapabel vindt gelet op uw vaak, en nu ook weer, zeer vreemde reacties. Kijk als voorbeeld eens naar uw reactie over "kavel verkoop" ook daar acht u de TS blijkbaar niet capabel genoeg e.e.a. zelf te regelen.

justmeagain
door justmeagain - Sep 1, 2021 om 00:17
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik vind het advies opmerkelijk. Waarom zou je iemand met een Wajong terugzetten in een Wajong vorm die niet meer aangeboden wordt. En het feit dat u er financieel op vooruit zou gaan is vreemd. Dan wil eenieder wel naar de oude Wajong terug.

ma
door marnix1 Sep 3, 2021 om 14:50
256 Antwoorden / 22 Vragen

TS wil niet naar de oude wajong, maar wil naar wajong 2010,

ik vermoed dat hij zelf "oude wajong" heeft,

verdiep je eens in de soorten wajong, dat zijn er drie.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 1, 2021 om 03:17
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Het is best wel een ingewikkelde kwestie, klik op de volgende link voor uitleg :

https://jongpit.nl/verschillende-wajong-uitkeringen/

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 1, 2021 om 06:52
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom bellen?

Ze hebben vaak volle agenda en  een E mail sturen, dan beantwoorden ze die ook wel als ze tijd hebben.

Een persoon spreken is zeer lastig,  en  E mail  lezen  ze ook en dan bellen ze jou wel eens een keer of  maken een afspraak.

Bij een gesprek alles noteren is veel werk,  en jou telefoon, foutje is snel gemaakt helaas.
En via de hier gegeven links en beter en meer tijd nemen om te zoeken op hun site kom je een heel eind.

Vooral deze 2 maanden met vele vakanties wil het wel eens mis lopen, dus niet meer bellen maar Mail eens...

UW
door UWV Webcare - Sep 3, 2021 om 11:05
1 Antwoorden / Vragen

Beste Wilco,

Wat vervelend om te horen dat je contact met UWV zo stroef verloopt.

We onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen.
Met vriendelijke groeten,
Webcare UWV

Ja
door Ja Ja - Sep 11, 2021 om 20:01
5 Antwoorden / 2 Vragen

Zit er druk op de ketel, d.w.z. moet je snel een beslissing maken, anders vervalt het aanbod? Zo niet, dan zou ik rustig de tijd nemen om informatie op internet op te zoeken en alle voors en tegens tegen elkaar af te wegen.

Zelf weet ik dat de meeste mensen er t.o.v. de originele Wajong op achter uit gaan. Maar dit kan in jouw specifieke situatie weer anders zijn, als je bijvoorbeeld voor een gedeelte werkt.