jj
door jjklein Apr 23, 2010 om 16:03
Geldzaken & recht

Vergunning

Heeft een gemeentelijke instantie ook een vergunning nodig voor het aanbrengen van een verlichtings-armatuur aan mijn woning?

576 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 23, 2010 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet u zeker dat u met de gemeente te doen hebt en niet met bijvoorbeeld NUON? Daarnaast is de kans groot dat in uw eigendomsbewijs (mits u eigenaar bent natuurlijk) staat dat u moet toestaan dat dergelijke verlichting in, op of aan uw woning worden geplaats.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2010 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat er om dat ik een brief heb ontvangen van het ingenieursburo van de gemeente dat men voornemens is een antiek gevelarmatuur aan mijn gevel wil gaan bevestigen. Dit ter verfraaiing van de wijk.
In het eigendomsbewijs staat niets opgenomen over het toestaan van plaatsing.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2010 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

jjklein

Mocht de gemeente onrechtmatig handelen, dan kun je daarover t.z.t. een klacht indienen bij de Nationale Ombudsman (mits de gemeente daarbij is aangesloten).

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2010 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me alleen interessant als de woning Uw eigendom is. Daar ga ik van uit en voor het aanbrengen van een armatuur aan uw eigendom heeft ook de gemeente toestemming nodig.
Tevens kunt U een vergoeding eisen, ga daarom even in iverleg met de gemeente. In de brief zal vast wel een contactpersoon staan vermeld.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2010 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

JJklein,
Is er ook niets vermeld als een beperkt recht als bedoeld in de Belemmeringenwet Privaatrecht? Of wellicht dat er al een armatuur aan uw woning zit of zat? Misschien wordt er verwezen naar een Algemene Akte waarin een en ander geregeld is.

Een ombudsman inschakelen heeft niet zoveel nut in dit geval. Alleen met toestemming van de eigenaar mag in beginsel een armatuur worden aangebracht. Alleen als het algemeen belang er mee gediend is, mag die toestemming achterwege blijven.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2010 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op vrijdag 23 apr 2010, 21:21: jjklein

Mocht de gemeente onrechtmatig handelen, dan kun je daarover t.z.t. een klacht indienen bij de Nationale Ombudsman (mits de gemeente daarbij is aangesloten).
Met vriendelijke groet, ReadAC.

Een gemeente die aangesloten moet zijn bij de Nat. Ombusman?
Iemand is hier erg in de war.....

ve
door verwijderd - Apr 24, 2010 om 03:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Klein,

Dit lijkt me algemeen belang en dan kun je dat niet zomaar tegenhouden, doch moeten gedogen.

Je huis wordt er nooit beter van wanneer men gaten ter bevestiging in gaat boren. Met het aandraaien van de bouten wil ook nogal eens een steen scheuren/knappen. Dat is schade aan het huis.
Daar zou ik wel een (gedoog) vergoeding voor vragen!

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2010 om 07:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

hrdwerrorman schreef op zaterdag 24 apr 2010, 03:05: Dag Klein,

Dit lijkt me algemeen belang en dan kun je dat niet zomaar tegenhouden, doch moeten gedogen.

Je huis wordt er nooit beter van wanneer men gaten ter bevestiging in gaat boren. Met het aandraaien van de bouten wil ook nogal eens een steen scheuren/knappen. Dat is schade aan het huis.
Daar zou ik wel een (gedoog) vergoeding voor vragen!

Hardware ERror MAN.

Dus eerst foto's van de woning maken voordat deze armatuur aangebracht gaat worden!

ve
door verwijderd - Apr 24, 2010 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet in het kader van het Algemeen Belang maar ter verfraaiing van de wijk.
Ik heb al een mooi antieke lantaarnpaal aan de overkant van mijn straat staan en die wil men nu gaan verwijderen en daarvoor in de plaats dat gevel-armatuur plaatsen.
Ik heb hier bezwaar tegen ingediend maar nu blijkt dat men bij de gemeente mijn
dossier is kwijtgeraakt.
Ik heb ook nooit antwoord gekregen op mijn bezwaar.
Ik heb ook tegen de desbetreffende ambtenaar gezegd dat ik het een duidelijke vorm van "onbehoorlijk bestuur" vind en dat ik het er niet bij laat.