johanna66
door johanna66 Jan 22, 2010 om 15:48
Geldzaken & recht

Verlengen van abonnement

Betr.: abonnement op een tv blad
Mag de aanbieder hiervan het abonnement stilzwijgend voor een jaar verlengen en bij opzegging een opzegtermijn van 1 jaar handhaven?
Er is toch een nieuwe wet waarbij abonnementen met 1 maand kunnen worden opgezegd.

545 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier

kunt u lezen hoe het wordt, als de nieuwe wet in de Staatscourant gepubliceerd is.
Nu mag het wel.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

read vrijdag 22 jan 2010, 15:33:

erik_kuiper

Verstuur deze ******** firma/uitgever een pittige brief, waarin je aangeeft dat het proefabonnement is beëindigd en dat er daarom geen sprake kan zijn van een automatische verlenging. Verwijs daarbij naar de voicelog waarin je dat expliciet gevraagd hebt. Geef in die brief ook aan dat je de toestemming tot een automatiche incasso intrekt, omdat die uitsluitend betrekking had op het proefabonnement. Vermeldt tevens dat jij hen zonodig in rechte zult betrekken (dagvaarden) en dat alle buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten op hen verhaald zullen worden. Note: deze firma is waarschijlijk niet te beroerd om met de voicelog creatief te gaan knippen en plakken, maar dat hoor je dan wel.
Verstuur die brief aangetekend en met bewijs van ontvangst. Zorg dat jij zelf een kopie houdt.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC..

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees niet dat hier sprake van een proefabonnement, dus gelden de gewone regels en heeft naar mijn idee de fabrikant niets fout gedaan. Een brief heeft dan dus ook geen enkele zin. Misschien is mijn voorganger in de war met een andere vraagsteller?

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Getty, ik las hetzelfde als u, en kwam weer toevallig op het hele verhaal ergens anders! Als u HOME klik, en vervolgens rechts beneden DISCUSSIE, komt u op het hele verhaal!
Een beetje vreemd ja, want ik wou net vragen aan READ hoe hij hier opkomt op de proefabonnement!!!!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lelyonnais,

Wat ik bespeur is: het lijkt wel of een ander mijn computer heeft overgenomen. Ik ben er al 3x uitgegooid, proxy fouten vliegen me om de oren, berichten worden niet of verkeerd geplaatst en tot slot krijg ik soms inzage in het account van een mede-respondent en dat laatste lijkt me zeker niet de bedoeling. Ik zal vanavond mijn "open vraag" nr.2 eens plaatsen want er is op de woensdag van deze week naar mijn mening helemaal niets verbeterd bij de rubrieken V&A en Discussies.

Met collegiale groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read

Ik vind alles een beetje verwarrend. berichten zijn te lezen en 2 minuten later moet je je de lazarus zoeken waar ze zijn gebleven. Iets klopt niet uiteraard. Account lezen van een andere gebruiker helemaal niet. Maar wetende dat je heel goed dat allemaal aan de redactie kan uitleggen, wacht ik af met het vervolg en de uitleg.
Er was wel een waarschuwing over IE dat die alles kon overnemen van een vreemde computer, misschien iets waar?

Met heel vriendelijke groet,

Robert

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

read vrijdag 22 jan 2010, 16:43:

johanna66

Je schrijft:....... en bij opzegging een opzegtermijn van 1 jaar handhaven?

Een opzegtermijn van 1 jaar is juridisch gezien een onredelijk beding. Maximaal mag een opzegtermijn 3 maanden bedragen, zoals bij uitgevers meestal het geval is.

Zie ook:

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2849

Met vriendelijke groet, ReadAC.

NB. Mijn post in dit draadje voor erik_kuiper, hoort hier natuurlijk niet thuis.