ma
door mariska55 Mar 5, 2013 om 10:37
Geldzaken & recht

Verlopen bonnen groupon

Enige tijd geleden heb ik enkele aankopen gedaan bij groupon. Een aantal bonnen zijn ondertussen verlopen. In de oude voorwaarde (die van kracht waren toen ik de bonnen kocht) stond dat ik mijn verlopen bonnen kon inwisselen voor credits -15% van het aankoopbedrag tot een max. van 10,-

In de oude voorwaarde stond niet dat ze het recht hebben om tussentijds voorwaarde te wijzigen. In de nieuwe voorwaarde staat dat ook niet.

Nu wil ik graag mijn oude bonnen inwisselen voor credits maar volgens groupon kan dat niet meer omdat ze de voorwaarde hebben gewijzigd. Ik heb als klant nooit een bericht gekregen dat de voorwaarde zijn gewijzigd.

Wat is mijn recht? Ik ga er vanuit dat de oude voorwaarde nog van toepassing zijn op mijn oude bonnen. Is dat juist?

5838 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

dearagain
door dearagain - Mar 5, 2013 om 15:22
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*advies: doe geen zaken met Groupon!

rapil
door rapil - Mar 5, 2013 om 15:30
433 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geweldig advies aan iemand die in het verleden zaken heeft gedaan met Groupon. Pluim voor dearagain maar niet heus.

ro
door ron530 - Mar 5, 2013 om 15:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat u die bonnen ook gebruikt, zeker bij Groupon. Wegstoppen in een lade van de kast en er later terugvinden maakt de kans op verlopen van de geldigheid een stuk groter. Wat zijn uw "rechten" noppes nada niks, met het ingaan van de nieuwe voorwaarden komen de oude voorwaarden te vervallen. Simpel toch.

zoekster
door zoekster - Mar 5, 2013 om 16:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ik denk dat je als klant uit moet kunnen gaan van de voorwaarden bij het moment van koop. Zeker als er in de voorwaarden niet staat dat de voorwaarden tussentijds mogen veranderen (ook al lijkt me dat ook belachelijk). Anders heb je als koper geen enkele zekerheid meer op het moment van een aankoop waarbij voorwaarden gelden.
Stel je koopt een keuken, de voorwaarden zijn 30% annuleringskosten. Na een maand annuleer je en dan blijkt uit nieuwe voorwaarden dat er ineens 40% annuleringskosten zijn. Dat zou toch absurd zijn?

Gaat het hier ook nog eens om credits, niet eens handje contantje geld, ongelofelijk kinderachtig gedoe van Groupon. Maar ja, recht hebben en recht krijgen... Ik zou helemaal klaar zijn met die club als ik Mariska was.

_connie_
door _connie_ - Mar 5, 2013 om 16:23
168 Antwoorden / 5 Vragen
0

Dit stukje staat boven de algemene voorwaarden op de site van groupon:



Wij gaan onze internationale activiteiten op het gebied van website-hosting, marketing en andere diensten voor een verbeterde wereldwijde bedrijfsvoering onderbrengen bij één internationale onderneming, Groupon International GmbH, die zal opereren onder eigen juridische voorwaarden. Groupon Netherlands B.V. blijft je de fantastische aanbiedingen aanbieden die je gewend bent. Indien je je hebt geregistreerd of een aankoop hebt gedaan bij Groupon Netherlands B.V. voor 28 december 2012, blijven de bestaande voorwaarden op jou van toepassing totdat je account wordt overgedragen naar Groupon International GmbH of wordt geïnactiveerd


Als ik het goed lees en je hebt je bonnen voor 28 december aangeschaft dan zijn daarop de oude voorwaarden van toepassing.
Ik zou er toch nog eens een telefoontje aan wagen en ze hierop wijzen.

ma
door mariska55 - Mar 5, 2013 om 23:27
14 Antwoorden / 6 Vragen
0

Bedankt connie voor jouw oplettendheid, aan jouw bericht heb ik (hopelijk) echt wat! Op de een of andere manier heb ik de algemene voorwaarde helemaal doorgelezen, maar ben ik dat bovenste stuk totaal vergeten.

Het enige wat ik onduidelijk in deze voorwaarde vind zijn de laatste regels: totdat je account wordt overgedragen naar Groupon International GmbH of wordt geïnactiveerd. Ik weet niet of mijn account al is overgedragen, hier heb ik geen bericht van gekregen.

Morgen ga ik groupon bellen. Zou erg fijn zijn als ik mijn geld terug krijg, ook als het credits zijn.

Vind het een beetje een waardeloos antwoord van ron530 om zomaar te zeggen dat het wel de bedoeling is dat je bonnen inlevert en niet in een lade wegstopt. Soms is het gewoon erg lastig om binnen de gestelde tijd gebruik te maken van je bon omdat een bedrijf het te druk heeft/onbereikbaar is etc. of alleen kan op momenten dat het jou absoluut niet uitkomt.

ma
door mariska55 - Apr 12, 2013 om 11:28
14 Antwoorden / 6 Vragen
0

Uiteindelijk heb ik toch mijn credits gekregen van de verlopen bonnen. Via de mail kreeg ik steeds hetzelfde antwoord en toen heb ik maar gebeld.

Ik had alleen 1 bon die stond op gebruikt, terwijl ik hem zelf nooit heb ingeleverd. Ik heb dat al 3x eerder gehad en toen was het een 'foutje' van Groupon en was de bon gewoon geldig. Deze keer konden ze alleen niks voor mij doen omdat de bon ook al enkele maanden geleden was verlopen.

Heeft iemand anders dat ook wel eens meegemaakt dat een bon is gebruikt, terwijl je hem zelf niet gebruikt hebt?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer