ma
door mariska55 Mar 5, 2013 om 10:37
Geldzaken & recht

Verlopen bonnen groupon

Enige tijd geleden heb ik enkele aankopen gedaan bij groupon. Een aantal bonnen zijn ondertussen verlopen. In de oude voorwaarde (die van kracht waren toen ik de bonnen kocht) stond dat ik mijn verlopen bonnen kon inwisselen voor credits -15% van het aankoopbedrag tot een max. van 10,-

In de oude voorwaarde stond niet dat ze het recht hebben om tussentijds voorwaarde te wijzigen. In de nieuwe voorwaarde staat dat ook niet.

Nu wil ik graag mijn oude bonnen inwisselen voor credits maar volgens groupon kan dat niet meer omdat ze de voorwaarde hebben gewijzigd. Ik heb als klant nooit een bericht gekregen dat de voorwaarde zijn gewijzigd.

Wat is mijn recht? Ik ga er vanuit dat de oude voorwaarde nog van toepassing zijn op mijn oude bonnen. Is dat juist?

5838 7 Rapporteer

dearagain
door dearagain - Mar 5, 2013 om 15:22
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*advies: doe geen zaken met Groupon!

rapil
door rapil - Mar 5, 2013 om 15:30
433 Antwoorden / 0 Vragen

Geweldig advies aan iemand die in het verleden zaken heeft gedaan met Groupon. Pluim voor dearagain maar niet heus.

ro
door ron530 - Mar 5, 2013 om 15:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat u die bonnen ook gebruikt, zeker bij Groupon. Wegstoppen in een lade van de kast en er later terugvinden maakt de kans op verlopen van de geldigheid een stuk groter. Wat zijn uw "rechten" noppes nada niks, met het ingaan van de nieuwe voorwaarden komen de oude voorwaarden te vervallen. Simpel toch.

zoekster
door zoekster - Mar 5, 2013 om 16:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk dat je als klant uit moet kunnen gaan van de voorwaarden bij het moment van koop. Zeker als er in de voorwaarden niet staat dat de voorwaarden tussentijds mogen veranderen (ook al lijkt me dat ook belachelijk). Anders heb je als koper geen enkele zekerheid meer op het moment van een aankoop waarbij voorwaarden gelden.
Stel je koopt een keuken, de voorwaarden zijn 30% annuleringskosten. Na een maand annuleer je en dan blijkt uit nieuwe voorwaarden dat er ineens 40% annuleringskosten zijn. Dat zou toch absurd zijn?

Gaat het hier ook nog eens om credits, niet eens handje contantje geld, ongelofelijk kinderachtig gedoe van Groupon. Maar ja, recht hebben en recht krijgen... Ik zou helemaal klaar zijn met die club als ik Mariska was.

_connie_
door _connie_ - Mar 5, 2013 om 16:23
168 Antwoorden / 5 Vragen

Dit stukje staat boven de algemene voorwaarden op de site van groupon:

Wij gaan onze internationale activiteiten op het gebied van website-hosting, marketing en andere diensten voor een verbeterde wereldwijde bedrijfsvoering onderbrengen bij één internationale onderneming, Groupon International GmbH, die zal opereren onder eigen juridische voorwaarden. Groupon Netherlands B.V. blijft je de fantastische aanbiedingen aanbieden die je gewend bent. Indien je je hebt geregistreerd of een aankoop hebt gedaan bij Groupon Netherlands B.V. voor 28 december 2012, blijven de bestaande voorwaarden op jou van toepassing totdat je account wordt overgedragen naar Groupon International GmbH of wordt geïnactiveerd

Als ik het goed lees en je hebt je bonnen voor 28 december aangeschaft dan zijn daarop de oude voorwaarden van toepassing.
Ik zou er toch nog eens een telefoontje aan wagen en ze hierop wijzen.

ma
door mariska55 - Mar 5, 2013 om 23:27
14 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt connie voor jouw oplettendheid, aan jouw bericht heb ik (hopelijk) echt wat! Op de een of andere manier heb ik de algemene voorwaarde helemaal doorgelezen, maar ben ik dat bovenste stuk totaal vergeten.

Het enige wat ik onduidelijk in deze voorwaarde vind zijn de laatste regels: totdat je account wordt overgedragen naar Groupon International GmbH of wordt geïnactiveerd. Ik weet niet of mijn account al is overgedragen, hier heb ik geen bericht van gekregen.

Morgen ga ik groupon bellen. Zou erg fijn zijn als ik mijn geld terug krijg, ook als het credits zijn.

Vind het een beetje een waardeloos antwoord van ron530 om zomaar te zeggen dat het wel de bedoeling is dat je bonnen inlevert en niet in een lade wegstopt. Soms is het gewoon erg lastig om binnen de gestelde tijd gebruik te maken van je bon omdat een bedrijf het te druk heeft/onbereikbaar is etc. of alleen kan op momenten dat het jou absoluut niet uitkomt.

ma
door mariska55 - Apr 12, 2013 om 11:28
14 Antwoorden / 6 Vragen

Uiteindelijk heb ik toch mijn credits gekregen van de verlopen bonnen. Via de mail kreeg ik steeds hetzelfde antwoord en toen heb ik maar gebeld.

Ik had alleen 1 bon die stond op gebruikt, terwijl ik hem zelf nooit heb ingeleverd. Ik heb dat al 3x eerder gehad en toen was het een 'foutje' van Groupon en was de bon gewoon geldig. Deze keer konden ze alleen niks voor mij doen omdat de bon ook al enkele maanden geleden was verlopen.

Heeft iemand anders dat ook wel eens meegemaakt dat een bon is gebruikt, terwijl je hem zelf niet gebruikt hebt?