Jo
door Johnni73 Feb 25, 2024 om 14:11
Geldzaken & recht

Verplicht verhuizen na grondige renovatie

Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg hebben.
Bedankt voor de antwoorden

5028 19 Rapporteer
heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 25, 2024 om 14:20
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Uw vraag roept bij mij dse vraag op wat de reden is van het moeten verhuizen. Geniet u geen huurbescherming? Anders gezegd, wie wil u dan en waarom 'hier weg hebben'? Het uitgevoerd zijn van grondige renovatie kan m.i. geen reden zijn om u tot verhuizen te verplichten.

Als u huurt van een corporatie heeft die verplicht een Huurdersbelangeorganisatie waarvan het bestuur u met raad en daad ook kan bijstaan (conform de Overlegwet (Wet op het overleg huurders verhuurder 2016 en Woningwet aanpassing 2015.)

sira
door sira Feb 25, 2024 om 15:11
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Kun je je laatste woord corrigeren. Het is mij ook niet duidelijk. Als het gecorrigeerd is, zeg ik misschien wel "oh ja, natuurlijk".

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 25, 2024 om 15:17
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA, gedaan, is het nu duidelijk?

sira
door sira Feb 25, 2024 om 16:00
2380 Antwoorden / 24 Vragen

duimpje omhoog - Google zoeken | Thumbs up sign, Thumbs up ...

mahadma
door mahadma - Feb 25, 2024 om 14:31
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Voor een sociale huurwoning zijn max inkomsten bepalend.  Mogelijk dat uw partner (voordeur deler) worden ook meegeteld. Als de grens overschreden wordt dat komt de term "scheefwonen" in beeld. Dat betekent in de praktijk dau met een top inkomen een huis bezet wat bedoelt is voor sociaal en lage(e) huurders.Informeer bij het juridisch loket wat uw opties zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 25, 2024 om 14:35
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan zijn dat de verhuurder uw samenwonen aangrijpt om u uit huis te zetten maar dat kan natuurlijk besproken worden.

https://nl.quora.com/Als-je-een-sociale-huurwoning-krijgt-maar-je-gaat-boven-de-grens-voor-sociale-huur-verdienen-wordt-je-er-dan-uit-gezet-of-mag-je-er-blijven

Is scheefwonen strafbaar?
Scheefwonen is niet strafbaar. Je kunt dus niet uit je (sociale) huurwoning gezet worden. Woningcorporaties kunnen wel met maatregelen komen om scheefwonen tegen te gaan, bijvoorbeeld door de huren flink te verhogen.

https://www.hypotheker.nl/begrippenlijst/huis-kopen/scheefwonen/

Jo
door Johnni73 - Feb 25, 2024 om 14:38
7 Antwoorden / 3 Vragen

Ze gaan hier de hele buurt slopen en grondig renoveren, dus voor hun ben ik een scheefwoner, ik krijg wel een onkosten vergoeding, maar ga zeker geen sociale huurwoning meer krijgen van ze, ze hebben het alleen maar over huizen met een dubbele huur van nu, wil best wat meer betalen voor een beter huis, maar ik zie soms huizen die niet echt beter zijn maar wel veel duurder dus wil er dan wel beter van worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 25, 2024 om 14:56
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend: Ik heb n.a.v. uw vraag gekeken wat hierover in het boek 'Huurdersrecht' van de Woonbond staatISBNv9 789069 651156 woonbond staat vanaf pag. 81 en ik zie daar niet dat een grondige renovatie reden kan zijn om huur op te zeggen. In ieder geval is het zo dat indien de verhuurder indien die de huur wenst op te zeggen dat schiftelijk en aangetekend dient te doen of via dat via een deurwaarder. Indien de huurder en verhuurder na overlegf erna er niet uitkomen een rechter de uuiteindelijke bslissing zal moeten nemen. Het lijkt mij dat er bij u geen sprake is van eventueel wel geldende redenen zoals wanbetaling, onbehoorlijk gebruik van de woning of veroorzaken van ernstige overlast. Als al gesteld, m.i. kan en mag het meer zijn gaan verdienen geen reden zijn voor huurbeëindiging door de verhuurder/corporatie doch kan er wel sprake zijn van een zekere verhoging op basis van het meer zijn gaan verdienen .

Aanvulling Ik zie nu net uw reactie en men gaat dus nog renoveren. Voot zover ik nu kan nagaan rust op de verhuurder de verplichting om u andere woonruimte aan te bieden. Ik geef u nu de tekst van hetgeen in het al eerder door mij genoemde boek van de Woonbond staat op blz. 78  - nr. 185: (Citaat)

'Heeft de huurder recht op een andere woning als dat vanwege onderhoud of renovatie nodig is?
Als het redelijkerwijs niet mogelijk is om tijdens (groot-)onderhoud of renovatie in de woning te blijven wonen moet de verhuurder voor tijdelijke ander woonruimte zorgen. Die verplichting van de verhuurder vloeit logischerwijs voort uit dse huurovereenkomst. U betaalt namelijk huurin ruil voor de woonruimte. Als u door niet aan u toe te rekeken omstandigheden niet kunt beschikken over dse huidige woning, dient de verhuurder u onderdak te bieden. Anders komt hgij zijn (hoofd)verplichting van de huurovereenkomst niet na.   (einde citaat) Op dezelfde pagina staat ookbij nr. 183 het recht op vergoeding beschreven indien een verhuizing vanwege de renovatie aan de orde is.

Als ook al eerder door mijngesteld: naar mijnn mening is de verhuurder verplicht om binnen het kader van de met u overeengekomen huurovereenkomst u een andere woning aan te bieden. En indien hierover blijvend sprake blijft van onenigheid is het een rechter die zal moeten beslissen. (Excuses voor eventuele voorkomende typefoutjes) .  En nog een verwijzing naar het boekje van de Woonbond: https://service.woonbond.nl/shop/product/b-re26-huurdersrecht-279

sira
door sira - Feb 25, 2024 om 15:13
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk eerder dat het ligt aan het samenwonen en niet aan de renovatie. Nu met 2 salarissen zit u ver boven de sociale huur.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 25, 2024 om 15:20
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA: dat is geen geldige reden voor huuropzegging., Zie ook de reactie en verwijzing van @SJJOPPY.  De coropratie kan wel binnen grenzen de huur aanpassen.

sira
door sira Feb 25, 2024 om 16:01
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ze kunnen het altijd proberen

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 25, 2024 om 15:20
2118 Antwoorden / Vragen

Zoek een advocaat of andere vertegenwoordiger en ga maar onderhandelen. U geniet huurbescherming, dus ze moeten u wat aanbieden maar ik ken de wet onvoldoende om te kunnen zeggen dat ze u niet de huur mogen opzeggen omdat u scheefwoont maar deze verbouwing wel mogen aangrijpen om u iets in de vrije sector als passend aan te bieden. Het kan bijna niet anders dan dat hier jurisprudentie over bestaat.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 25, 2024 om 15:24
16887 Antwoorden / 202 Vragen
Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 25, 2024 om 15:34
2118 Antwoorden / Vragen

Eigenlijk wel benieuwd wat er dan instaat; Is passend weer iets in de sociale woningbouw of passend bij het huidige inkomen?

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 25, 2024 om 16:46
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@HENK DE ZEVENDE: niet zo van belang, de verhuurder dient de huurovereenkomst na te leven. Terzijde: heeft u het onderwerp over huur in de recente Kassa uitzending gezien?

Iv
door Ivo W - Feb 25, 2024 om 15:33
737 Antwoorden / Vragen

Renovatie is in  beginsel geen reden voor het opzeggen van de huur.

Het kan wel reden zijn om u tijdelijk elders onder te brengen in "passende woonruimte". De kosten van die tijdelijke huisvesting en bijvoorbeeld het twee keer verhuizen en/of tijdelijk opslaan van de inboedel zijn voor rekening van de verhuurder.

Daarnaast moet de woningcorporatie 'slechts' 90% van de sociale huurwoningen toewijzen aan mensen die binnen de inkomensgrenzen vallen. Juist voor de situatie waarin u zit mag de woningcorporatie ook afwijken van de inkomensgrenzen en aan u een andere passende huurwoning (+ verhuisvergoeding) aanbieden. Ondanks dat uw inkomen eigenlijk te hoog is voor sociale huur.

Franske1958
door Franske1958 - Feb 25, 2024 om 18:12
435 Antwoorden / 2 Vragen

Als U iets te veel verdient dan gaat U toch gewoon part time werken.
Er wordt immers alleem gevraagd hoeveel iemand verdient per jaar, niet in hoeveel uren dat is verdient.
Iemand die E 30.000 per jaar verdient met laten we even zeggen 8 uur werken per week dit heeft net zo veel
recht op een sociale huurwoning en toeslagen als iemand die 50 uur per week daarvoor moet werken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 25, 2024 om 21:35
2118 Antwoorden / Vragen

Als iemand dat al zou willen heb je ook nog eens te maken met een pijljaar dat je voorlopig dan wel full time hebt gewerkt.

mahadma
door mahadma Feb 25, 2024 om 21:37
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Peiljaar is vaak 1 of 2 jaar geleden.

rj
door rjw Feb 25, 2024 om 22:02
3293 Antwoorden / 5 Vragen

Korter gaan werken om zo in aanmerking te komen voor voorzieningen moet door het volgende kabinet maar worden afgeschaft. De voorzieningen moeten zijn voor mensen die op basis van een normale 40-urige werkweek niet genoeg verdienen. En als je minder werkt moet je aantonen dat het niet mogelijk is om meer te werken.

Verder is het natuurlijk ook gewoon erg kortzichtig om minder te gaan werken om een goedkoper huis te krijgen. Het is nooit bevorderlijk voor volgende carrièrestappen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 26, 2024 om 04:47
1795 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW,

Uw redenering is "zo oud als de weg naar Rome"......

Ik zeg : afschaffen van de hypotheekrenteaftrek.....

Thijs12
door Thijs12 Feb 26, 2024 om 06:56
557 Antwoorden / Vragen

GA, Die is al grotendeels afgeschaft. Daar staat dan tegenover afschaffen van het hurtwaardeforfait, de onroerend goed belasting en de daarvan betaalde huursubsidie! En afschaffen van btw op onderhoud van huis en tuin.

Franske1958
door Franske1958 Feb 26, 2024 om 08:14
435 Antwoorden / 2 Vragen

" Verder is het natuurlijk ook gewoon erg kortzichtig om minder te gaan werken om een goedkoper huis te krijgen"
Dit is mijn inziens niet kortzichtig maar gewoon slimmigheid.  Dit is iets wat in het zelfde rijtje thuishoort als wat heel veel mensen
doen om in December nog een paar dure dingen te kopen om op 1 Januari het spaar vermogen onder de huurtoeslag grens te krijgen.
Dergelijke dingen heb ik ruim 50 jaar geleden al op school geleerd: Voldoe je niet aan bepaalde financieele voorwaarde, zorg dan daarvoor.
Peiljaar is inderdaad 1 of 2 jaar eerder, gewoon een kwestie van goed vooruit denken en de nieuwe aanstaande regeltjes bestuderen.

ka
door kaartendraak - Feb 26, 2024 om 12:07
184 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie dat Heremietkreeft al antwoord gegeven heeft, maar idd, als een verhuurder jou verplicht om te verhuizen dat MOETEN zij je een urgentieverklaring geven OF een passende woning van henzelf aanbieden als je er zelf geen kan vinden binnen een bepaalde tijd, zelfs als je daardoor gaat scheefwonen. Ze kunnen daarna wel gaan aandringen om zelf een passende woning te vinden.
Het kan zelfs zo zijn dat ze een hotelkamer zouden moeten regelen op hun kosten als er geen woning voor je is.

Gr
door GreesjeG - Feb 26, 2024 om 12:28
9 Antwoorden / Vragen

Beste Johnni, er zijn 2 dingen aan de hand:
1. Je huis/de buurt wordt gerenoveerd. Dan moet de verhuurder zorgen voor tijdelijke woonruimte, tot de renovatie is afgerond. Daarna mag je terug in je huurhuis. Dat de huurprijs wordt verhoogd door de renovatie moet voor álle huurders gelden, los van hun inkomen en moet vooraf bekend zijn. Zolang je de huur niet opzegt, ben jij de huurder.

2. Je schrijft dat je bent gaan samenwonen. Is dat tijdelijk, zolang de renovatie duurt? Dan kun je dat schriftelijk of per e-mail melden bij de verhuurder. Dat scheelt de verhuurder weer bij het aanbieden van een tijdelijke woning.

Als je echter je adres hebt gewijzigd via de Gemeente woon je officieel samen en niet meer in je huurhuis. Dan kan ik me voorstellen dat je verhuurder je huis voor iemand anders in de huur wil zetten.
Dus wat betekent dat 'samen wonen'?

Kijk voor de wettelijke regelingen bij Heremietkreeft.

Hk
door Hk51 - Feb 26, 2024 om 13:06
1 Antwoorden / Vragen

Bij sloop en nieuwbouw wordt door de corporatie de huur opgezegd voor dringend eigen gebruik. De oude huurders kunnen via stadsvernieuwingsurgentie op zoek naar een nieuwe woning. Dit kan een nieuwe woning op de plaats van de oude woningen zijn of een andere bestaande woning. Maar hierbij is sprake van een nieuw huurcontract en is passend toewijzen door de corporatie verplicht.
Vraagsteller heeft aangegeven dat er sloop en renovatie plaatsvind dit zijn twee verschillende mogelijkheden die kunnen plaatsvinden. Bij sloop heb ik hierboven omschreven en renovatie kan in bewoonde en onbewoonde staat plaatsvinden waarbij normaliter het huurcontract niet wordt beëindigd en de huurder, zelfs als scheefwoner gewoon in zijn eigen huis terugkeert.

mo
door mof - Feb 26, 2024 om 16:39
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer u huurt mag u gedwongen worden te verhuizen wanneer de renovatie dat vereist. U heeft recht op eenmalig een verhuiskosten vergoeding van iets van 6000 €. De verhuurder moet u echter helpen aan een andere woning. U heeft niet het recht terug te verhuizen na de renovatie. Burgerlijk wetboek Boek 7 artikel 220 lid 4. De verhuurder mag de huur opzeggen met als reden dat hij het pand dringend nodig heeft voor renovatie.

DE kosten worden geregeld in leden 5, 6 en 7.

Dat u inmiddels meer verdient dan de norm voor sociale huurwoningen is pech voor u. Maar geluk voor iemand met een laag inkomen die momenteel wacht op een sociale huurwoning.

ARtikel 220 Burgerlijk wetboek boek 7:
Artikel 220
 Indien gedurende de huurtijd dringende werkzaamheden aan het gehuurde moeten worden uitgevoerd of de verhuurder krachtens artikel
56 van Boek 5 iets moet toestaan ten behoeve van een naburig erf, moet de huurder daartoe gelegenheid geven, onverminderd zijn
aanspraken op vermindering van de huurprijs, op ontbinding van de huurovereenkomst en op schadevergoeding.
 Lid 1 is van overeenkomstige toepassing wanneer de verhuurder met voortzetting van de huurovereenkomst wil overgaan tot renovatie
van de gebouwde onroerende zaak waarop die overeenkomst betrekking heeft, en daartoe aan de huurder een, gelet op het belang van
de verhuurder en de belangen van de huurder en eventuele onderhuurders, redelijk voorstel doet. Een dergelijk voorstel wordt schriftelijk
gedaan. Onder renovatie wordt zowel sloop met vervangende nieuwbouw als gedeeltelijke vernieuwing door verandering of toevoeging
verstaan.
 Indien de renovatie tien of meer woningen of bedrijfsruimten die een bouwkundige eenheid vormen, betreft wordt het in lid 2 bedoelde
voorstel vermoed redelijk te zijn, wanneer 70% of meer van de huurders daarmee heeft ingestemd. De huurder die niet met het voorstel
heeft ingestemd, kan binnen acht weken na de schriftelijke kennisgeving van de verhuurder aan hem dat 70% of meer van de huurders
met het voorstel heeft ingestemd een beslissing van de rechter vorderen omtrent de redelijkheid van het voorstel.
 De voorgaande leden doen niet af aan de bevoegdheid van de verhuurder om de huurovereenkomst op te zeggen op de grond dat hij de
zaak dringend nodig heeft voor renovatie, voor zover zulks kan worden gebracht onder de wettelijke opzeggingsgronden die gelden voor
een gebouwde onroerende zaak als waarop de huurovereenkomst betrekking heeft.
 Indien verhuizing noodzakelijk is in verband met de voorgenomen renovatie, bedoeld in lid 2, derde zin, van woonruimte als bedoeld in
artikel 233 draagt de verhuurder bij in de kosten die de verhuizing voor de huurder meebrengt.
 De minimumbijdrage in de verhuis- en inrichtingskosten voor de huurders van zelfstandige woningen als bedoeld in artikel 234, en
woonwagens en standplaatsen als bedoeld in de artikelen 235 en 236, wordt bij ministeriële regeling van de Minister van Binnenlandse
Zaken en Koninkrijksrelaties vastgesteld en zal jaarlijks voor 1 maart worden gewijzigd voor zover de consumentenprijsindex daartoe
aanleiding geeft. Het in de eerste zin genoemde bedrag wordt afgerond op hele euro’s.
 De verhuurder kan eventuele door de gemeente aan de huurder te verstrekken bijdragen of vergoedingen voor verhuis- of
inrichtingskosten in mindering brengen op de hoogte van de bijdrage, bedoeld in het zesde lid.

mo
door mof - Feb 26, 2024 om 16:45
3619 Antwoorden / 3 Vragen

In artikel 220 burgerlijk wetboek boek 7 staat met name in lid 4 dat de verhuurder mag opzeggen wanneer de woning dringend gerenoveerd moet worden. Voor dringende
werkzaamheden "groot onderhoud" kan dit niet. Als uw woning de enige is die moet worden gerenoveerd dan kan u de renovatie weigeren. DAn moet de verhuurder naar de rechter om
aan te tonen dat de renovatie noodzakelijk is. Dan kunt u daar ook over de redelijke schadevergoeding praten. Wanneer meer dan 10 woningen uit een aaneengesloten bouweenheid worden
gerenoveerd dan moet u als huurder naar de rechter.

JA, de verhuurder mag de huur opzeggen. U kunt een wettelijke minimale verhuiskosten vergoeding ontvangen die, naar mijn weten iets van 5 a 6 duizend euro bedraagt.
De verhuurder moet zich wel aan de voorwaarden voor opzegging van de huur huiden: dus op tijd en met redenen omkleed.

DAt u inmiddels te veel verdient voor een sociale huurwoning is uw pech. Maar is het geluk van een huurder met laag inkomen die nu nog wacht op een woning.

Artikel 220 BWB Boek 7
 Indien gedurende de huurtijd dringende werkzaamheden aan het gehuurde moeten worden uitgevoerd of de verhuurder krachtens artikel
56 van Boek 5 iets moet toestaan ten behoeve van een naburig erf, moet de huurder daartoe gelegenheid geven, onverminderd zijn
aanspraken op vermindering van de huurprijs, op ontbinding van de huurovereenkomst en op schadevergoeding.
 Lid 1 is van overeenkomstige toepassing wanneer de verhuurder met voortzetting van de huurovereenkomst wil overgaan tot renovatie
van de gebouwde onroerende zaak waarop die overeenkomst betrekking heeft, en daartoe aan de huurder een, gelet op het belang van
de verhuurder en de belangen van de huurder en eventuele onderhuurders, redelijk voorstel doet. Een dergelijk voorstel wordt schriftelijk
gedaan. Onder renovatie wordt zowel sloop met vervangende nieuwbouw als gedeeltelijke vernieuwing door verandering of toevoeging
verstaan.
 Indien de renovatie tien of meer woningen of bedrijfsruimten die een bouwkundige eenheid vormen, betreft wordt het in lid 2 bedoelde
voorstel vermoed redelijk te zijn, wanneer 70% of meer van de huurders daarmee heeft ingestemd. De huurder die niet met het voorstel
heeft ingestemd, kan binnen acht weken na de schriftelijke kennisgeving van de verhuurder aan hem dat 70% of meer van de huurders
met het voorstel heeft ingestemd een beslissing van de rechter vorderen omtrent de redelijkheid van het voorstel.
 De voorgaande leden doen niet af aan de bevoegdheid van de verhuurder om de huurovereenkomst op te zeggen op de grond dat hij de
zaak dringend nodig heeft voor renovatie, voor zover zulks kan worden gebracht onder de wettelijke opzeggingsgronden die gelden voor
een gebouwde onroerende zaak als waarop de huurovereenkomst betrekking heeft.
 Indien verhuizing noodzakelijk is in verband met de voorgenomen renovatie, bedoeld in lid 2, derde zin, van woonruimte als bedoeld in
artikel 233 draagt de verhuurder bij in de kosten die de verhuizing voor de huurder meebrengt.
 De minimumbijdrage in de verhuis- en inrichtingskosten voor de huurders van zelfstandige woningen als bedoeld in artikel 234, en
woonwagens en standplaatsen als bedoeld in de artikelen 235 en 236, wordt bij ministeriële regeling van de Minister van Binnenlandse
Zaken en Koninkrijksrelaties vastgesteld en zal jaarlijks voor 1 maart worden gewijzigd voor zover de consumentenprijsindex daartoe
aanleiding geeft. Het in de eerste zin genoemde bedrag wordt afgerond op hele euro’s.
 De verhuurder kan eventuele door de gemeente aan de huurder te verstrekken bijdragen of vergoedingen voor verhuis- of
inrichtingskosten in mindering brengen op de hoogte van de bijdrage, bedoeld in het zesde lid.

mo
door mof - Feb 26, 2024 om 16:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De verhuurder mag op grond van de dringende reden: "De woning moet worden gerenoveerd" de huur opzeggen. STaat in lid 4 van artikel 220 van het zevende boek van het burgerlijk wetboek. DAt u teveel verdient om in een andere sociale huurwoning te komen is uw pech.

1paul
door 1paul - Feb 27, 2024 om 08:35
3188 Antwoorden / 0 Vragen

https://www.volkshuisvestingnederland.nl/onderwerpen/huurbescherming-en-huurcontracten/vijf-redenen-om-de-huurovereenkomst-op-te-zeggen

i
k snap wat men wil maar zoals in de link aangegeven kan men je niet zomaar uit je huis zetten ook niet omdat men de woning net gerenoveerd heeft..

als men je iets laat weten dan zorg dat je dit op papier krijgt en schakel juridisch loket woonbond of advocaat in, als je uiteindelijk toch besluit om te vertrekken heb je wel recht op verhuisvergoeding trouwens..

Re
door Reinier182 - Feb 27, 2024 om 09:51
178 Antwoorden / Vragen

Het probleem in Nederland dat inkomen gekoppeld is aan wat je moet huren. Geen vrije keuze maar verplicht. Samen teveel is vrije sector en gelijk veel aan huur kwijt zijn voor soms niet eens een betere woning. Groter is de stap terug wanneer inkomens wegvallen dat is niet mogelijk waardoor er gauw problemen ontstaan. Ons systeem is verkeerd maar zo werkt het in Nederland waar niks tegen te doen is.

Ja
door JannyBoe - Feb 27, 2024 om 11:51
531 Antwoorden / Vragen

De vraag roept alleen maar meer vragen op. Het verhaal is verre van compleet.

Degene die daarin klaarheid kan brengen schittert door afwezigheid.

Jo
door Johnni73 - Mar 5, 2024 om 20:11
7 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor alle antwoorden, sorry ik was even niet op deze site,en wilde niet nadenken over dit gedoe, ik heb gelukkig nog wel een jaar de tijd om een huis te zoeken, ik ga het allemaal nog even rustig nalezen.