ba
door bardje Nov 29, 2015 om 22:27
Geldzaken & recht

Verplichting tot een Digitaal leven ..

de afgelopen weken ben ik door de Belastingen er op gewezen dat ik vanaf nu enkel Digitaal via een berichtenbox kan corresponderen, dit met een DigiD, ik ben door informatie van het Juridisch loket, en de Nationale ombudsman te weten gekomen dat dit niet zo mag, er moet naast een Digitale ook een andere mogelijkheid worden aangeboden, en dat weigert in deze de Belastingdienst.
je moet maar hulp zoeken,waar dan ook,bij wie dan ook.
men houd er geen enkele rekening mee dat er mensen zijn welke geen mogelijkheid hebben hiertoe door verschillende redenen, Financieel, Kennis, Geen sociaal netwerk, Veiligheid van het geheel,en de invloed welke men hierop ( niet ) heeft. o.a. veel ouderen hebben hier problemen mee, en zoals bekend er zijn veel oudere in deze tijd, dan nog al ben je nog niet zo oud, als je aan een Digitaal leven begint heb je er een druk leven bij van wachtwoorden, code's , gebruikersnamen enz. bij , ook dit is weer een probleem is gebleken, een ( goed ) wachtwoord is niet zo eenvoudig meer. en dan zou men ook nog hulp moeten gaan gebruiken van personen welke men niet, of maar van een afstand kent, is dit wel Veilig ?? . nu heb je een DigiD waartoe men verplicht word , en dit zou veilig zijn ! ?? toen het sociaal service nr. werd ingevoerd, nu het BSN nr. zou dit ook veilig en persoonlijk zijn, maar het is inmiddels wel anders gebleken,op elk een beetje officieel schrijven bevat dit tegenwoordig voorgedrukt je IBAN nr. en BSN nr. , terwijl je hier niet om heb gevraagd, is dit nu veilig ? , was dit zo de bedoeling ? , en gaat dit nu met de DigiD ook weer op de zelfde manier, hoe moeilijk is identiteitsdiefstal nu nog ? .
welk risico loopt men als je niet Digitaal bent op gegroeid of geschoold , kan een overheidsinstantie, welke dan ook, een bank , enz. je verplichten hiertoe , te verplichten de verantwoording / risico's te nemen,
het Juridisch loket en de Nationale ombudsman zeggen van niet, er moet ook een andere mogelijkheid worden geboden, maar tot nu toe weigert men het, of doet men er alles aan om er onderuit te komen, Dit kan zo niet ..

1194 25 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Nov 29, 2015 om 22:37
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, toen jaren geleden werd ingevoerd dat alles via een bankrekening moest zullen er ook wel dit soort klachten geweest zijn. Maar als het om bezuinigingen gaat is de eerste reactie van heel veel mensen dat de overheid eerst maar eens zelf moet gaan bezuinigen. En dat kan op deze manier.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2015 om 23:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Och ja en toen u lang geleden de energienota niet meer contant aan de deur kon betalen, maar dat dat toe giraal moest, zult u ook wel gesputterd hebben.

En kunt u nu uw inlognaam en wachtwoord van dit forum wel onthouden? En had u ook hulp nodig om u te registreren?

ba
door bardje - Nov 29, 2015 om 23:46
14 Antwoorden / 3 Vragen

dat is wel heel kort door de bocht, en dat er bezuinigt moet worden is zeker wel duidelijk, maar dan is het beslist niet de geloofwaardig om dit in dit stadium nu zo uit te voeren, en ook niet terecht.
de Nationale ombudsman is ook niet voor niets een onderzoek gestart ..
er zijn volgens mij veel andere redenen / gedachte hierachter, door Digitale mogelijkheden welke hun wel hebben, en een burger niet, of zelfs niet bij in de buurt komt levert een burger onbewust veel gegevens en privacy in, en daar komt men dan veel te laat achter..
dan nog, dit is nog maar het begin, het is toch van de zotte dat er maar een mogelijkheid is om contact te hebben, en wat moeten al de mensen gaan doen welke hun baan gaan verliezen doordat hun werk verdwijnt, vrijwilligerswerk gaan doen ?? om zo hun vaste lasten ( niet ) te kunnen betalen !

ba
door bardje - Nov 29, 2015 om 23:52
14 Antwoorden / 3 Vragen

tijger1 , lullig antwoord, in volgorde van belangrijkheid, mijn inlognaam en wachtwoord van dit forum kan ik wel naast mijn brievenbus plakken zonder risico.
van belastingen, banken, gemeenten, enz. enz. is iets heel anders !

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2015 om 00:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u dit kan onthouden, kunt die andere ook onthouden. Als u zich hier kunt registreren, moet u dat ook elders kunnen.

En er is niet één mogelijkheid, men kan altijd bellen.

En hoe hebt u dan uw aangifte gedaan? Hoe bekijkt u uw zorgoverzicht bij de verzekeraar?

Afgezien daarvan staan op officiele schrijvens niet uw IBAN vermeld.

ba
door bardje - Nov 30, 2015 om 00:43
14 Antwoorden / 3 Vragen

tijger1 , ja ja,altijd het laatste woord, U heeft volgens mij geen serieus idee waar U over praat ..

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2015 om 00:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=bardje schreef op maandag 30 nov 2015, 00:43]
tijger1 , ja ja,altijd het laatste woord, U heeft volgens mij geen serieus idee waar U over praat ..

En u wilt blijkbaar alleen maar klagen.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 30, 2015 om 00:56
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Een tijd geleden was er een trekschuit voor vervoer en toen de spoorwegen de auto en de fiets daar kwamen oude mensen dus ook niet uit maar de meeste die daar niet mee weg kunnen komen worden toch wel geholpen door familie kennissen en zo voort er zijn altijd al in die niet met hun tijd mee hebben kunnen komen dat zal altijd wel zo blijven maar dat is nu een maal de tijd van de techniek. Ben zelf dus tegen de 86 en gelukkig heb ik al vroeg met deze zaken te maken gehad en er veel van op gestoken door mijn drang om alles te willen weten.. Maar dit soort moeilijkheden voor ouderen is er dus altijd al geweest en zal altijd wel zo blijven. Anders zouden wij nog de zelfde zaken hebben als de in de middeleeuwen..

mahadma
door mahadma - Nov 30, 2015 om 16:11
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Er zijn groepen mensen die in een paard en wagen blijven rijden, en boos worden als ze een bekeuring krijgen als ze geen speciaal bord erop hebben.

reflecs
door reflecs - Nov 30, 2015 om 17:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De tekst op rijksoverheid.nl/ vermeldt nog steeds:
U bent niet wettelijk verplicht een DigiD aan te vragen...

Aankondiging van het onderzoek van de Ombudsman: https://www.nationaleombudsman.nl/uploads/bijlage.

me
door mein33 - Nov 30, 2015 om 17:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 30 nov 2015, 00:56]Een tijd geleden was er een trekschuit voor vervoer en toen de spoorwegen de auto en de fiets daar kwamen oude mensen dus ook niet uit maar de meeste die daar niet mee weg kunnen komen worden toch wel geholpen door familie kennissen en zo voort er zijn altijd al in die niet met hun tijd mee hebben kunnen komen dat zal altijd wel zo blijven maar dat is nu een maal de tijd van de techniek. Ben zelf dus tegen de 86 en gelukkig heb ik al vroeg met deze zaken te maken gehad en er veel van op gestoken door mijn drang om alles te willen weten.. Maar dit soort moeilijkheden voor ouderen is er dus altijd al geweest en zal altijd wel zo blijven. Anders zouden wij nog de zelfde zaken hebben als de in de middeleeuwen..

Maar, vroeger hadden we geen gezeur of gedoe over het milieu, de klimaatverandering, de luchtvervuiling, de overbevolking enz. enz. die de zgn. "vooruitgang" de mensheid heeft gebracht.
Veel mensen die zgn. met hun tijd zijn meegegaan, maken zich nu grote zorgen vanwege allerlei milieu en klimaat ontwikkelingen die hun "vooruitgang" de wereld al heeft aangedaan en nog zal aandoen en diezelfde mensen zijn bang dat het leven van hun nazaten op deze aardkloot wel eens heel onplezierig zal kunnen worden als het al niet onleefbaar gaat worden.
"Vooruitgang" is niet altijd "vooruitgang".

aurora1
door aurora1 - Nov 30, 2015 om 17:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@reflecs, via uw 2e link beland ik bij deze vraag.

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2015 om 17:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Ja, dus meer digitaal en minder op papier. Dat helpt al een beetje.

aurora1
door aurora1 - Nov 30, 2015 om 18:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@mein33, wat bedoelt u precies met "vroeger"?
De eerste internationale afspraken over het milieu werden al rond 1900 gemaakt.

aurora1
door aurora1 - Nov 30, 2015 om 18:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@reflecs, de 2e link is in orde.

ba
door bardje - Nov 30, 2015 om 21:42
14 Antwoorden / 3 Vragen

Tros radar gezien ? , hier was te zien en horen wat er werkelijk mis is, gehoord hoeveel klachten de Nationale ombudsman in één dag heeft gekregen, een record aantal in één dag ! , de reacties gezien van de burgers welke hun mening en ervaringen vertelden, dit is dus wat er werkelijk mis is met de verplichte Digitalisering en de verheerlijking hiervan, en dit ging alleen over de Belastingen, nu de rest nog ..

valerius-2
door valerius-2 - Dec 1, 2015 om 01:20
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mein33 schreef op maandag 30 nov 2015, 17:40][quote=valerius-2 schreef op maandag 30 nov 2015, 00:56]Een tijd geleden was er een trekschuit voor vervoer en toen de spoorwegen de auto en de fiets daar kwamen oude mensen dus ook niet uit maar de meeste die daar niet mee weg kunnen komen worden toch wel geholpen door familie kennissen en zo voort er zijn altijd al in die niet met hun tijd mee hebben kunnen komen dat zal altijd wel zo blijven maar dat is nu een maal de tijd van de techniek. Ben zelf dus tegen de 86 en gelukkig heb ik al vroeg met deze zaken te maken gehad en er veel van op gestoken door mijn drang om alles te willen weten.. Maar dit soort moeilijkheden voor ouderen is er dus altijd al geweest en zal altijd wel zo blijven. Anders zouden wij nog de zelfde zaken hebben als de in de middeleeuwen..

Maar, vroeger hadden we geen gezeur of gedoe over het milieu, de klimaatverandering, de luchtvervuiling, de overbevolking enz. enz. die de zgn. "vooruitgang" de mensheid heeft gebracht.
Veel mensen die zgn. met hun tijd zijn meegegaan, maken zich nu grote zorgen vanwege allerlei milieu en klimaat ontwikkelingen die hun "vooruitgang" de wereld al heeft aangedaan en nog zal aandoen en diezelfde mensen zijn bang dat het leven van hun nazaten op deze aardkloot wel eens heel onplezierig zal kunnen worden als het al niet onleefbaar gaat worden.
"Vooruitgang" is niet altijd "vooruitgang".

En hier wilt u dan leven nog in een grot wonen enz. U voor ouders hebben hier toch ook aan mee gewerkt om in een betere omgeving te leven met meer gemak.

me
door mein33 - Dec 1, 2015 om 11:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 30 nov 2015, 18:07]@mein33, wat bedoelt u precies met "vroeger"?
De eerste internationale afspraken over het milieu werden al rond 1900 gemaakt.

Helemaal correct.
En wat hebben al die conferenties en de daar gemaakte afspraken in de afgelopen 115 jaar allemaal opgeleverd ??

ma
door madras - Dec 2, 2015 om 21:33
45 Antwoorden / 14 Vragen

Vraag me af wat er gebeurd als men gewoon weigerd om deel te nemen aan het digitaal verstrekken van gegevens.Oftewel als men zegt:Ik heb geen Computer en heb geen mobiele telefoon,want ik heb er geen verstand van,en heb ook geen zin om me in al dat nieuwe te gaan verdiepen,laat staan aanschaffen???

jo
door jorisw - Dec 2, 2015 om 21:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mein33 schreef op maandag 30 nov 2015, 17:40][quote=valerius-2 schreef op maandag 30 nov 2015, 00:56]Een tijd geleden was er een trekschuit voor vervoer en toen de spoorwegen de auto en de fiets daar kwamen oude mensen dus ook niet uit maar de meeste die daar niet mee weg kunnen komen worden toch wel geholpen door familie kennissen en zo voort er zijn altijd al in die niet met hun tijd mee hebben kunnen komen dat zal altijd wel zo blijven maar dat is nu een maal de tijd van de techniek. Ben zelf dus tegen de 86 en gelukkig heb ik al vroeg met deze zaken te maken gehad en er veel van op gestoken door mijn drang om alles te willen weten.. Maar dit soort moeilijkheden voor ouderen is er dus altijd al geweest en zal altijd wel zo blijven. Anders zouden wij nog de zelfde zaken hebben als de in de middeleeuwen..

Maar, vroeger hadden we geen gezeur of gedoe over het milieu, de klimaatverandering, de luchtvervuiling, de overbevolking enz. enz. die de zgn. "vooruitgang" de mensheid heeft gebracht.
Veel mensen die zgn. met hun tijd zijn meegegaan, maken zich nu grote zorgen vanwege allerlei milieu en klimaat ontwikkelingen die hun "vooruitgang" de wereld al heeft aangedaan en nog zal aandoen en diezelfde mensen zijn bang dat het leven van hun nazaten op deze aardkloot wel eens heel onplezierig zal kunnen worden als het al niet onleefbaar gaat worden.
"Vooruitgang" is niet altijd "vooruitgang".

Vervuiling is niet iets van de laatste tijd. In de tijd van stoomtreinen was de lucht veel vuiler dan nu.

jo
door jorisw - Dec 2, 2015 om 21:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bardje schreef op maandag 30 nov 2015, 21:42]
Tros radar gezien ? , hier was te zien en horen wat er werkelijk mis is, gehoord hoeveel klachten de Nationale ombudsman in één dag heeft gekregen, een record aantal in één dag ! , de reacties gezien van de burgers welke hun mening en ervaringen vertelden, dit is dus wat er werkelijk mis is met de verplichte Digitalisering en de verheerlijking hiervan, en dit ging alleen over de Belastingen, nu de rest nog ..

En waarschijnlijk zijn de meeste klachten digitaal ingediend.... Zo zijn we dan ook wel weer. Anders kost het ons zelf geld...

ma
door madras - Dec 2, 2015 om 21:41
45 Antwoorden / 14 Vragen

In de tijd van de stoomtreinen was de lucht veel vuiler dan nu????
Volgens mij heeft u een ietwat te lange winterslaap gehad.

tijger1
door tijger1 - Dec 2, 2015 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=madras schreef op woensdag 2 dec 2015, 21:33]Vraag me af wat er gebeurd als men gewoon weigerd om deel te nemen aan het digitaal verstrekken van gegevens.Oftewel als men zegt:Ik heb geen Computer en heb geen mobiele telefoon,want ik heb er geen verstand van,en heb ook geen zin om me in al dat nieuwe te gaan verdiepen,laat staan aanschaffen???

En dan wordt er tegen u gezegd, waarom kan u dan wel zitten blaten op het Kassaforum?:-)

ma
door madras - Dec 2, 2015 om 21:53
45 Antwoorden / 14 Vragen

Wat blaten betreft,zijn er enkele (noem geen namen)die daar een ruime ervaring mee hebben.
Maar ach,sommige blaters laten we gewoon maar blaten.