timber_1
door timber_1 May 9, 2007 om 20:12
Geldzaken & recht

Vervolg ONTERECHTE BEKEURING

Hallo,het vervolg (ONTERECHTE BEKEURING)

Ik heb eergisteren bericht gehad van het CJIB (best snel)en hierin stond:

Beslissing van de officier van justitie op het door u ingestelde beroep.

Betrokkene/bemachtigde heeft aangevoerd dat in beschikking genoemde gedraging niet is verricht. Deze stelling is niet nader onderbouwd en ook anderzins is niet aannemelijk geworden dat in de beschikking genoemde gedraging niet is verricht. De officier van justitie verklaart daarom het beroep ongegrond.

Dit formulier is centraal in een geautomatiseerd proces vervaardigd en is daarom niet ondertekend.(daarom ging het snel,standard antwoord)

Er word hier met geen woord gerept over de door mij aangevraagde bewijzen zoals zijnde :kopie pv of enigerlij andere bewijzen zoals merk/type/kleur van mijn auto.

Is het CJIB/OvJ niet verplicht dit bewijs op mijn verzoek te leveren?

(wie dan wel?)

Of kan dat pas bij een schriftelijk beroep bij de kantonrechter.

Heeft iemand ervaring met een brief naar de kantorechter

Moet dit dezelfde brief zijn als die naar de OvJ is gestuurt met het verzoek om bewijzen zoals hierboven al beschreven zijn?

Voor een beroepschrift bij de Kantonrechter verwijst men mij(staat op nieuwe schikking) naar: OvJ P/a 50000 3500MJ Utrecht

Dit is het zelfde adres als waar ik mijn eerste beroep naar toe heb gestuurt!!!!!!

Komt mijn nieuw beroep op de zelfde stapel/ambtenaar als de eerste????????????

Graag uw reacties.

634 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 9, 2007 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb precies het zelfde gehad,volgens de politie reed ik 29 dec in nijmegen een straat in wat niet mocht,maar ik zat op mijn werk in flevoland met auto,ook een bezwaarschrift gestuurd,en justitie geloofde dat ook niet,ondanks de bewijzen,je krijgt nu weer een nieuwe brief dat je moet betalen,dan kan je een bezwaarschrift naar de kantonrechter sturen,wel betalen want anders komt het niet voor,en als je dan wel in je gelijk word gesteld krijg je het geld terug,ben bij een jurist geweest en die zei dat het wel vaker gebeurt,dan lezen ze die bezwaarschriften gewoon niet,pas als je het nog een keer opstuurt,word er nog een keer na gekeken,en dan naar de kantonrechter,maar het kan wel een half jaar duren werd mij van de week gezegd. succes

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - May 14, 2007 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

 Mijn vraag is dus eigenlijk: "leest" de

zelfde ambtenaar mijn beroep bij de kantonrechter en gooit hem weer op de stapel ONGEGROND en wie moet de gevraagde bewijzen leveren zoals een kopie van het orginele PV leveren????

Over deze bewijzen word niet gesproken in de brief van OvJ.

Is men verplicht deze bewijzen te leveren?

ve
door verwijderd - May 14, 2007 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Timber,

Wat ik nagevraagd heb,is het zo dat een andere ambtenaar hem leest,en die beoordeeld dan of hij het met zijn vorige collega eens is,is dat zo dan komt het voor de kantonrechter,en de politie waar je de boete van heb gehad is verplicht de bewijzen op te sturen naar jou,zoals bv foto ofzo,die kan jij dan in je bezwaarschrift meesturen zodat de amtenaar kan kijken of je gelijk heb of niet.Maar het klopt dat je het naar het zelfde adres in Utrecht moet sturen,maar als het goed is staat er een tel.nr van de politie bij die de boete heeft uitgeschreven,die kan je bellen en vragen of ze de bewijsstukken willen opsturen naar jou.

succes

ve
door verwijderd - May 14, 2007 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dat is  de reden dat ik vaak schrijf op een bekeuring. Laat ze maar werken voor die 14 euro !

ve
door verwijderd - May 16, 2007 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, weer een vervolg

Vandaaag gebelt naar de politie (0900-8844) word doorverwezen naar het CJIB (058-2159555)die verwijst mij weer door naar het CVOM te Utrecht (030-2903800) daar krijg ik te horen dat ik de bewijslast via het zogenaamde WOP (wie kent dat???)had moeten aanvragen gelijk met het beroepschrift naar de OvJ (kan nu niet meer volgens deze Jufr van het CVOM.

Deze jufr stuurt mij weer door naar Politie R"dam-Rijnmond.

Daar kon ik geen tel.nummer van vinden dus maar weer 0900-8844 gebelt ,daar word ik uiteindelijk doorverbonden met R"dam-Rijnmond

Daar blijkt dat het om een mini PV gaat en dat deze alleen bestaat  uit een geel papiertje (op de voorruit) en een kopie,deze kopie gaat naar het CJIB/OvJ.

In Rotterdam is hij al uit het systeem dus zij kunnen mij ook niet verder helpen.

Dat word dan een lange brief naar de Kantonrechter met onderandere de vraag waarom het door mij aangevraagde bewijs niet is aangeleverd. en dat je van het kastje naar de muur word gestuurt om het "wel" .te krijgen