Vodafone betaalt creditnota al 8 maanden niet uit
Goedendag,
Middels dit bericht zou ik graag wat tips ontvangen wat ik het beste kan doen. Het zit namelijk zo.
Wij zijn per 3 november 2015 weg bij vodafone Thuis en hebben de overstap gemaakt naar KPN. So far so good. Wij hebben alleen wel voor de volledige maand november moeten betalen en een medewerker vertelde mij dat ik dit in de vorm van een creditnota teruggestort zou krijgen. Ondertussen zit ik al sinds december 2015 minstens 3x per maand met ze aan de telefoon om een bedrag ad € 28,31. Ondertussen geven ze bij de klantenservice aan dat zij een issue hebben en het daarom nog niet kunnen uitbetalen. Via facebook geven ze aan dat ze het heel vervelend vinden en hebben mij een coulance aangeboden ad € 35,17.
Bijde bedragen heb ik 8 maanden verder nog steeds niet ontvangen. Ondertussen heb ik ze per e-mail in gebreke gesteld maar ook hier wordt gewoon niet op gereageerd. Een voorbeeld van de brief die ik heb verstuurd zie je hieronder:
Geachte heer, mevrouw,
Ik, ......, heb mijn contract met uw bedrijf begin november ontbonden. Toch heb ik voor de maand november moeten betalen. Dit zou volgens uw collega in de vorm van een credit nota worden uitbetaald. Dit is mij schriftelijk bevestigd.
Uit mijn administratie blijkt dat ik tot op heden geen volledige betaling van u heb ontvangen en dat u mij dit nog steeds bent verschuldigd. Ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd tot een redelijke oplossing te komen. Echter blijft alle medewerking vanaf uw kant uit. Er is per e-mail, telefonisch en via sociale media contact geweest en jullie blijven toezeggen het op te pakken, echter tot op heden is dit niet gebeurd.
Ik verzoek u dan ook dringend dit bedrag direct te betalen, zodat het verschuldigde bedrag uiterlijk voor Dinsdag 12 juli 2016 bij mij op de rekening zichtbaar is. Hiermee voorkomt u dat ik, Dimitri Kneppers, de vordering uit handen geef aan een incassobureau. De openstaande vordering bedraagt zoals hieronder benoemd.
- Hoofdsom (creditering): € 28,31
- Coulance toezegging: € 35,17
- Rente: € 0,73
-------------------------------------------------------
Totaal door u te voldoen: € 64,21
Bij niet tijdige betaling bent u naast het betalen van de gehele vordering tevens gehouden de wettelijke maximum vergoeding voor kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte (buitengerechtelijke incassokosten) te voldoen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat kan ik nog doen om ze toch tot betaling over te laten gaan?
Met vriendelijke groeten,
D. Vink
Er gaat bij Vodafone wel vaker 'iets' mis.
Webcareteam is hier actief en zal wel gaan reageren en aangeven hoe je contact met ze kunt opnemen om de zaak op te lossen.
Andere mogelijkheid: www.klachtenkompas.nl
(PS Oorzaak soms verwarring over de naam? - Dimitri Kneppers / D. Vink)
De afdeling die nagaat of u recht hebt op een teruggave, is bij Vodafone niet dezelfde afdeling die de uitbetaling moet doen. Beide afdelingen staan los van elkaar en communiceren niet of nauwelijks.
Jammer dat u na verloop van tijd die incasso niet gestorneerd hebt en zelf het juiste bedrag hebt betaald.
Maar nu zal zich hier wel een webcare medewerker melden die het vervelend vindt en het voor u "gaat uitzoeken".
De verwarring kan niet zijn ontstaan door de te naam stelling. Ook het webcare team heeft via facebook in eerste instantie gezegd het op te lossen. Echter blijven ze een beroep doen op mijn geduld... Deze is inmiddels wel op... Mocht ik op 12 juli geen betaling ontvangen zal ik ze denkik gaan aanmanen en een geschil starten bij de geschillencommissie en/of de vordering indienen bij een incassobureau. Echter mocht iemand anders nog andere tips hebben verneem ik deze graag.
Ik heb een paar jaar terug ook heel lang op een terugbetaling moeten wachten. Heb ze uiteindelijk dagelijks bestookt met mail. Na bijna vier maanden kwam het eindelijk binnen.
Hallo Diangoo23 ,
Hier kunt u een klacht melden / of rechts meteen een chat starten , klik op de rode regel .
https://www.vodafone.nl/e-mail/
Hallo Dimitri,
Wij zijn bij onze collega's van Vodafone Thuis gaan navragen wat de status is van de uitbetaling. De opdracht voor uitbetaling gaat per 20-7 naar de bank toe. Sorry voor de vertraging en het ongemak.
Groeten, Per
Vodafone 24/7 Web Care
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer