django023
door django023 Jul 7, 2016 om 13:22
Geldzaken & recht

Vodafone betaalt creditnota al 8 maanden niet uit

Goedendag,

Middels dit bericht zou ik graag wat tips ontvangen wat ik het beste kan doen. Het zit namelijk zo.

Wij zijn per 3 november 2015 weg bij vodafone Thuis en hebben de overstap gemaakt naar KPN. So far so good. Wij hebben alleen wel voor de volledige maand november moeten betalen en een medewerker vertelde mij dat ik dit in de vorm van een creditnota teruggestort zou krijgen. Ondertussen zit ik al sinds december 2015 minstens 3x per maand met ze aan de telefoon om een bedrag ad € 28,31. Ondertussen geven ze bij de klantenservice aan dat zij een issue hebben en het daarom nog niet kunnen uitbetalen. Via facebook geven ze aan dat ze het heel vervelend vinden en hebben mij een coulance aangeboden ad € 35,17.

Bijde bedragen heb ik 8 maanden verder nog steeds niet ontvangen. Ondertussen heb ik ze per e-mail in gebreke gesteld maar ook hier wordt gewoon niet op gereageerd. Een voorbeeld van de brief die ik heb verstuurd zie je hieronder:

Geachte heer, mevrouw,

Ik, ......, heb mijn contract met uw bedrijf begin november ontbonden. Toch heb ik voor de maand november moeten betalen. Dit zou volgens uw collega in de vorm van een credit nota worden uitbetaald. Dit is mij schriftelijk bevestigd.

Uit mijn administratie blijkt dat ik tot op heden geen volledige betaling van u heb ontvangen en dat u mij dit nog steeds bent verschuldigd. Ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd tot een redelijke oplossing te komen. Echter blijft alle medewerking vanaf uw kant uit. Er is per e-mail, telefonisch en via sociale media contact geweest en jullie blijven toezeggen het op te pakken, echter tot op heden is dit niet gebeurd.

Ik verzoek u dan ook dringend dit bedrag direct te betalen, zodat het verschuldigde bedrag uiterlijk voor Dinsdag 12 juli 2016 bij mij op de rekening zichtbaar is. Hiermee voorkomt u dat ik, Dimitri Kneppers, de vordering uit handen geef aan een incassobureau. De openstaande vordering bedraagt zoals hieronder benoemd.

- Hoofdsom (creditering):        € 28,31

- Coulance toezegging:             € 35,17

- Rente:                                        € 0,73

-------------------------------------------------------

Totaal door u te voldoen:        € 64,21

Bij niet tijdige betaling bent u naast het betalen van de gehele vordering tevens gehouden de wettelijke maximum vergoeding voor kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte (buitengerechtelijke incassokosten) te voldoen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat kan ik nog doen om ze toch tot betaling over te laten gaan?

Met vriendelijke groeten,

D. Vink

2695 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 7, 2016 om 14:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Er gaat bij Vodafone wel vaker 'iets' mis.
Webcareteam is hier actief en zal wel gaan reageren en aangeven hoe je contact met ze kunt opnemen om de zaak op te lossen.

Andere mogelijkheid: www.klachtenkompas.nl

(PS Oorzaak soms verwarring over de naam? - Dimitri Kneppers / D. Vink)

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2016 om 14:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De afdeling die nagaat of u recht hebt op een teruggave, is bij Vodafone niet dezelfde afdeling die de uitbetaling moet doen. Beide afdelingen staan los van elkaar en communiceren niet of nauwelijks.

Jammer dat u na verloop van tijd die incasso niet gestorneerd hebt en zelf het juiste bedrag hebt betaald.

Maar nu zal zich hier wel een webcare medewerker melden die het vervelend vindt en het voor u "gaat uitzoeken".

django023
door django023 - Jul 7, 2016 om 14:47
10 Antwoorden / 4 Vragen

De verwarring kan niet zijn ontstaan door de te naam stelling. Ook het webcare team heeft via facebook in eerste instantie gezegd het op te lossen. Echter blijven ze een beroep doen op mijn geduld... Deze is inmiddels wel op... Mocht ik op 12 juli geen betaling ontvangen zal ik ze denkik gaan aanmanen en een geschil starten bij de geschillencommissie en/of de vordering indienen bij een incassobureau. Echter mocht iemand anders nog andere tips hebben verneem ik deze graag.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2016 om 14:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb een paar jaar terug ook heel lang op een terugbetaling moeten wachten. Heb ze uiteindelijk dagelijks bestookt met mail. Na bijna vier maanden kwam het eindelijk binnen.

marita5
door marita5 - Jul 7, 2016 om 15:06
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Diangoo23 ,

Hier kunt u een klacht melden / of rechts meteen een chat starten , klik op de rode regel .

https://www.vodafone.nl/e-mail/

django023
door django023 - Jul 7, 2016 om 15:10
10 Antwoorden / 4 Vragen

@maritas Dit heb ik ook al gedaan. Wordt ook niks mee gedaan.

hutch
door hutch - Jul 7, 2016 om 21:04
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Wat kan ik nog doen om ze toch tot betaling over te laten gaan?"

Uw dreiging waar maken......

fl
door flessebon - Jul 7, 2016 om 21:12
418 Antwoorden / 7 Vragen

Een vraag stellen op twitter zou kunnen bijdragen aan een oplossing.

sw
door swat1500 - Jul 7, 2016 om 23:37
3790 Antwoorden / 0 Vragen

Deurwaarder inschakelen op basis van no cure no pay.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jul 8, 2016 om 08:37
779 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dimitri,
Wij zijn bij onze collega's van Vodafone Thuis gaan navragen wat de status is van de uitbetaling. De opdracht voor uitbetaling gaat per 20-7 naar de bank toe. Sorry voor de vertraging en het ongemak.

Groeten, Per
Vodafone 24/7 Web Care

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2016 om 09:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vodafonewebcare

De uitbetaling 20 juli pas naar de bank? Bent u niet een beetje abuis? Maar ook 20 augustus is toch compleet belachelijk en een schande voor het bedrijf?

Topantwoord

hutch
door hutch - Jul 8, 2016 om 09:53
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Wij zijn bij onze collega's van Vodafone Thuis gaan navragen wat de status is van de uitbetaling. De opdracht voor uitbetaling gaat per 20-7 naar de bank toe. Sorry voor de vertraging en het ongemak."

8 maanden later wordt dit bedrijfje wakker na dreiging met een deurwaarder en openbaar maken van hun onkunde/amateurisme.
En dan ook nog tactisch naar een andere afdeling wijzen. Het is toch één clubje..... of niet?
Een volgende keer niet meer dreigen, maar meteen een incassobureau inschakelen, nadat de termijn, genoemd in de ingebrekestelling, overschreden is.
En waarom nog bijna 2 weken wachten met die verplichte betaling? Per direct overmaken, gevolgd door een bos bloemen.

Erg vervelend (...) van dat clubje.

django023
door django023 - Jul 8, 2016 om 14:01
10 Antwoorden / 4 Vragen

DOOR VODAFONEWEBCARE - 8 JUL. 2016 OM 08:37
719 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Hallo Dimitri,
Wij zijn bij onze collega's van Vodafone Thuis gaan navragen wat de status is van de uitbetaling. De opdracht voor uitbetaling gaat per 20-7 naar de bank toe. Sorry voor de vertraging en het ongemak.

Groeten, Per
Vodafone 24/7 Web Care

--------------------------------

Goedendag Vodafone,

Zoals ik in mijn schrijven al aangeef ga ik niet akkoord met een uitbetaling op 20 juli. Dit wordt al maanden toegezegd, ik ben al maanden bezig jullie zaken op te lossen. Ik ben ondertussen zoveel tijd kwijt aan dit verhaal terwijl de fout bij jullie ligt. Op 13 juli 2016 ben ik dan ook gerechtigd € 40,- incassokosten in rekening te brengen. Bovendien zijn sommige collega's van jou erg bijdehand en geven aan dat ik er zelf voor kies om iedere keer te bellen. Dit MOET ik wel doen want anders wordt het niet opgelost. Ik verwacht dan ook een schriftelijke reactie op mijn e-mail en uiteraard een welgemeend excuus mocht dat er af kunnen.