je
door jeroenn Feb 16, 2014 om 13:19
Geldzaken & recht

Volkskrant incasseert vaker dan eens per maand

Na een analyse van het incassogedrag van De Volkskrant blijkt, dat mijn abonnementsgeld vaker dan eens per maand wordt geincasseerd.
Ik heb een overeenkomst met De Volkkrant dat een maandabonnement 25 leveringsdagen inhoudt (op zondagen wordt niet bezorgd). Bij de Volkskrant duurt een maand dus 7/6 x 25 dagen = 29,2 dagen. Zelfs als ik de nationale feestdagen aftrek kom ik toch echt op gemiddeld 30 dagen per maand.
Maar de praktijk is nog wat dramatischer. De incasso's vinden niet plaats na 29,2 dagen, maar na 26,6 dagen (gemiddeld over 8 maanden). Al met al betaal ik dus meer dan 10% per maand te veel.
Ik heb het gevoel dat dit voor alle abonnee's geldt, ook die van Trouw en de AD, die immers door dezelfde Persgroep Nederland worden uitgegeven.
Klopt dat?
Ik heb dit al bij de klantenservice aangekaart, maar na toezending van de voorwaarden, krijg ik verder geen reactie meer. Volgens mijn contact bij de Consumentenbond is de enige juridische optie de gang naar de rechter, wat voor het relatief geringe individuele belang natuurlijk niet zinvol is.
Wat valt hier verder nog aan te doen?

2551 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 16, 2014 om 13:49
11543 Antwoorden / 51 Vragen

12 maanden:
•U betaalt middels automatische incasso 12 maanden x € 23,99 per maand.
•Daarna betaalt u het reguliere tarief van € 30,95 per maand; prijswijzigingen voorbehouden.
•Na afloop van de actieperiode is uw abonnement per maand opzegbaar.

Bovenstaande staat in de Algemene voorwaarden. En de betalingen lijken mij helder en inzichtelijk.

Als je op je afschrijvingen kijkt op jaarbasis, wordt er dan een correct bedrag of meer afgeschreven als 12 x je maandbedrag? Of gaat het je alleen maar om de datum wanneer ze afschrijven?

je
door jeroenn - Feb 16, 2014 om 14:05
9 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 16 feb 2014, 13:49]12 maanden:
•U betaalt middels automatische incasso 12 maanden x € 23,99 per maand.
•Daarna betaalt u het reguliere tarief van € 30,95 per maand; prijswijzigingen voorbehouden.
•Na afloop van de actieperiode is uw abonnement per maand opzegbaar.

Bovenstaande staat in de Algemene voorwaarden. En de betalingen lijken mij helder en inzichtelijk.

Als je op je afschrijvingen kijkt op jaarbasis, wordt er dan een correct bedrag of meer afgeschreven als 12 x je maandbedrag? Of gaat het je alleen maar om de datum wanneer ze afschrijven?

Ik heb een digitaal abonnement met papier op zaterdag. De kosten zijn voor een 2 jaar contract € 19,99. Er was een geschenk bij: Galaxy Tab 2-7i. Dit alles is echter niet relevant voor mijn bericht.
En: Er wordt € 19,99 afgeschreven, gemiddeld elke 26,6 dagen. De datum van afschrijving is niet belangrijk, maar de frequentie natuurlijk wel.

ro
door ron530 - Feb 16, 2014 om 14:07
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U slaat een beetje door in de berekeningen. Een maand abonnement betreft 25 edities van de krant en die betaald u middels automatische incasso. De datum van afschrijving is niet steekhoudend want u betaald enkel voor de edities.

je
door jeroenn - Feb 16, 2014 om 14:09
9 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 16 feb 2014, 14:07]U slaat een beetje door in de berekeningen. Een maand abonnement betreft 25 edities van de krant en die betaald u middels automatische incasso. De datum van afschrijving is niet steekhoudend want u betaald enkel voor de edities.

je
door jeroenn - Feb 16, 2014 om 14:10
9 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 16 feb 2014, 14:07]U slaat een beetje door in de berekeningen. Een maand abonnement betreft 25 edities van de krant en die betaald u middels automatische incasso. De datum van afschrijving is niet steekhoudend want u betaald enkel voor de edities.

Geeft u dan maar eens aan wat er niet klopt van mijn bericht.

ro
door ron530 - Feb 16, 2014 om 15:09
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Eerst stelt u dat u de papieren krant zes dagen per week wel ontvangt, in een later bericht van u blijkt dat enkel de zaterdag editie in de bus valt want de andere edities ontvangt u digitaal.

je
door jeroenn - Feb 16, 2014 om 23:28
9 Antwoorden / 3 Vragen

Aan: Ron530,
U hebt iets gelezen wat er niet staat.
Wat is uw eigen ervaring in deze kwestie?

tijger1
door tijger1 - Feb 17, 2014 om 10:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u per 25 leveringsdagen betaalt, moet u toch begrijpen dat dat geen maand is, want per vier weken hebt u al 24 leveringsdagen.

Dus het kan voorkomen, dat er in één maand twee keer geïncasseerd wordt.

kr
door krieno - Feb 17, 2014 om 10:32
60 Antwoorden / 1 Vragen

Soms denken mensen te veel na, heb ik het idee, en heb ook de vk, en het ad, en gewoon aan het eind van de maand word het abbo bedrag afgeboekt, dus 12 keer per jaar. Het enige wat er is dat niet iedere mand het zelfde aantal dagen heeft waarop en krant bezorgd word, januari 27 keer februari 24 keer en maart 26 keer, maar je betaalt wel hetzelfde maand bedrag.
maar ja je kan overal wel een punt van maken, de enige oplossing is geen krant nemen.
Heb ook de telegraaf en die maakt het nog mooier, die probeert iedere maand al op gemiddeld de 16 en of de 17 het abbo geld te incasseren, dus nog ruim voor je de krant van de volgende maand ontvangt