ka
door karinar Sep 15, 2006 om 11:47
Geldzaken & recht

Voorrijkosten

Ik had een probleem met mijn chello internet aansluiting, maar kon dit zelf verhelpen. Ik wilde de afspraak die met een chello-monteur gemaakt was afzeggen, maar iedere keer als ik het o900 nummer belde was er een hele lange wachttjd. Ik heb een mobiele telefoon en het is dus voor mij erg duur om o900-nummers te bellen. Na vele belpogingen met een zeer lange wachttijd besloot ik om met een e-mail naar chello af te zeggen. De monteur zou op 11 september langskomen en ik heb op 8 september een e-mail geschreven dat de afspraak niet door kon gaan. De chello monteur is bij mij aan de deur geweest en heeft een rekening voor voorrijkosten in mijn bus gedaan. Toen ik het chello service nummer weer belde over deze kwestie vertelden ze me dat een internetwijziging niet geldt, dat het alleen maar telefonisch kan. Ik vind dit nogal vreemd. Sta ik nu in mijn recht, ik heb per mail de afspraak afgezegd of chello? Heel fijn als iemand mijn vraag kan beantwoorden! Veel dank!


vriendelijke groet Karin Leening 

815 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hutch
door hutch - Sep 15, 2006 om 12:08
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Karin,


mooi om te lezen dat er dus wel afgezegd kan worden..... weliswaar niet per email, maar per telefoon, maar het kan. Dus worden er ook geen kosten in rekening gebracht........


In deze is het, m.i., onredelijk bezwarend, om van een klant te verwachten, dit via een 0900-betaalnummer te laten doen, ondanks dat het (via het vaste net) 10 cent p/m kost. Email is gratis en daar verdient Chello dus niets aan. Wel is het zo dat mobiel telefoneren altijd duurder is dan via het 'vaste net'.....


U kunt uw vraag ook eens stellen op het volgende nummer:


088 - 0707070  (lokaal tarief)


dit nummer is van http://www.consuwijzer.nl/. U wordt hier zeer correct en doelmatig geholpen. Uiteraard kunt u hier ook per mail (gratis) uw klacht kwijt.


Succes, gr. Hutch

ju
door jupiler71 - Sep 15, 2006 om 23:08
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

chello biedt hun consumenten de gelegenheid om vragen met betrekking tot hun dienstverlening via mail aan de servicedesk te stellen. Het is dan ook niet meer dan logisch dat U eveneens via mail kan en mag reageren.


De vraag die interessant is, is of U een kopie van Uw E mailbericht van 8 september. Mocht U over dit bericht beschikken dan is thans niet aan de orde om voor die kosten op te draaien.


Bellen met een 0900 nummer is onredelijk bezwarend en kan derhalve dan ook niet slagen U hebt immers gebuik gemaakt van de correspondentie mogelijkheden met de servicedesk.


Mocht chello gaan dreigen met het betalen van die kosten bericht hun dan dat hun handelswijze onredelijk bezwarend is en dat U een eventuele procedure met vertrouwen tegemoet ziet. Voorts bericht U heb bog dat U overwegende de staffel incassokosten niet van plan bent deze te betalen maar U desgewenst aangaande deze kwestie met vertrouwen verweel zal voeren tijdens een gerechtelijke procedure.


Uiteindelijk is het enkel een Rechter die U daadwerkelijk kan veroordelen voor de kosten die gemaakt zijn maar in Uw casus zal de Rechtbank met plezier de vordering van chello van tafel vegen.


met vriendelijke groet,


Jupiler71

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer