ka
door karinar Sep 15, 2006 om 11:47
Geldzaken & recht

Voorrijkosten

Ik had een probleem met mijn chello internet aansluiting, maar kon dit zelf verhelpen. Ik wilde de afspraak die met een chello-monteur gemaakt was afzeggen, maar iedere keer als ik het o900 nummer belde was er een hele lange wachttjd. Ik heb een mobiele telefoon en het is dus voor mij erg duur om o900-nummers te bellen. Na vele belpogingen met een zeer lange wachttijd besloot ik om met een e-mail naar chello af te zeggen. De monteur zou op 11 september langskomen en ik heb op 8 september een e-mail geschreven dat de afspraak niet door kon gaan. De chello monteur is bij mij aan de deur geweest en heeft een rekening voor voorrijkosten in mijn bus gedaan. Toen ik het chello service nummer weer belde over deze kwestie vertelden ze me dat een internetwijziging niet geldt, dat het alleen maar telefonisch kan. Ik vind dit nogal vreemd. Sta ik nu in mijn recht, ik heb per mail de afspraak afgezegd of chello? Heel fijn als iemand mijn vraag kan beantwoorden! Veel dank!

vriendelijke groet Karin Leening

815 2 Rapporteer

hutch
door hutch - Sep 15, 2006 om 12:08
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Karin,

mooi om te lezen dat er dus wel afgezegd kan worden..... weliswaar niet per email, maar per telefoon, maar het kan. Dus worden er ook geen kosten in rekening gebracht........

In deze is het, m.i., onredelijk bezwarend, om van een klant te verwachten, dit via een 0900-betaalnummer te laten doen, ondanks dat het (via het vaste net) 10 cent p/m kost. Email is gratis en daar verdient Chello dus niets aan. Wel is het zo dat mobiel telefoneren altijd duurder is dan via het 'vaste net'.....

U kunt uw vraag ook eens stellen op het volgende nummer:

088 - 0707070  (lokaal tarief)

dit nummer is van http://www.consuwijzer.nl/. U wordt hier zeer correct en doelmatig geholpen. Uiteraard kunt u hier ook per mail (gratis) uw klacht kwijt.

Succes, gr. Hutch

ju
door jupiler71 - Sep 15, 2006 om 23:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

chello biedt hun consumenten de gelegenheid om vragen met betrekking tot hun dienstverlening via mail aan de servicedesk te stellen. Het is dan ook niet meer dan logisch dat U eveneens via mail kan en mag reageren.

De vraag die interessant is, is of U een kopie van Uw E mailbericht van 8 september. Mocht U over dit bericht beschikken dan is thans niet aan de orde om voor die kosten op te draaien.

Bellen met een 0900 nummer is onredelijk bezwarend en kan derhalve dan ook niet slagen U hebt immers gebuik gemaakt van de correspondentie mogelijkheden met de servicedesk.

Mocht chello gaan dreigen met het betalen van die kosten bericht hun dan dat hun handelswijze onredelijk bezwarend is en dat U een eventuele procedure met vertrouwen tegemoet ziet. Voorts bericht U heb bog dat U overwegende de staffel incassokosten niet van plan bent deze te betalen maar U desgewenst aangaande deze kwestie met vertrouwen verweel zal voeren tijdens een gerechtelijke procedure.

Uiteindelijk is het enkel een Rechter die U daadwerkelijk kan veroordelen voor de kosten die gemaakt zijn maar in Uw casus zal de Rechtbank met plezier de vordering van chello van tafel vegen.

met vriendelijke groet,

Jupiler71