Ha
door HansBlijker Jun 18, 2024 om 21:34
Geldzaken & recht

Voorrijkosten slotenmaker zonder werk verricht

Afhelopen week heb ik mezelf buitengesloten uit mn appartement. Ik belde met mijn mobiel meteen de eerste beste slotenmaker die ik kon vinden, en hij zei dat het ~40 minuten zou duren tot hij bij mij was, met een totaal van 120 euro.

Na 1 uur in de regen staan wachten kwam hij nog niet. Toen ik zijn nummer terug zocht kwam ik ook reviews van deze slotenmaker tegen met torenhoge kosten... het bleek dat 120 het "starttarief" was, exclusief 117 euro werkkosten en 35 euro voorrijkosten. Niet vermeld op de website, of aan de telefoon.

ik belde een andere slotenmaker die er binnen 16 minuten zou zijn, wat mij uiteindelijk 70 euro heeft gekost in totaal. Ook annuleerde ik de dure slotenmaker met slechte reviews. Die kwam dus ook nooit opdagen.

Later deze avond krijg ik een belletje van de dure slotenmaker; of ik zijn tikkie via whatsapp van 45 euro voorrijkosten kan betalen.

nu mijn vraag:
moet ik de tikkie betalen? er is immers geen werk verricht en geen officiele rekening verstuurd naar mijn adres. Ik heb niks ondertekend en ben nergens officeel mee akkoord gegaan. Het andere argument is dat ik deze dure grappenmaker wel zelf heb geannuleerd.

5341 9 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jun 18, 2024 om 21:42
11704 Antwoorden / 51 Vragen

Is duidelijk een "minder betrouwbaar type", ergo als hij geld wil hebben zou hij bij mij aan het verkeerde adres zijn. Kortom, laat hem maar met een rekening komen, herinnering, aanmaning en desnoods deurwaarder, maar dàt durven ze vast niet.

tenormin
door tenormin - Jun 18, 2024 om 21:46
16925 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee of je deze ADV slotenmaker zonder kosten kan annuleren. Geluk bij een ongeluk is dat, als je moet betalen het niet al te veel is, normaal rekenen ze, als ze komenal gauw rond de €800,00, zonder te verblikken of verblozen. Les is: neem nooit de eerste de beste ADV van Google, ze betalen ervoor om hoog op de lijst te staan. Uiteindelijk betalen mensen die zich, in paniek, tot hen wenden. Al met al: u heeft niet al te veel kleerscheuren opgelopen. Ik zou die vrijer trouwens niet betalen.

sira
door sira - Jun 18, 2024 om 21:48
2514 Antwoorden / 24 Vragen

Ik belde met mijn mobiel meteen de eerste beste slotenmaker

En daar zit hem nu net de crux. U heeft alle waarschuwingen die de afgelopen 10 jaar de ronde in diverse media doen allemaal gemist.
Geen idee hoe u dat gelukt is, want je wordt ermee dood gegooid.

Ik zou niet betalen, want u heeft geannuleerd. Niet verbaasd zijn als er een keer eem [edit redactie: onnodig] aan de deur komt, maar hou de poot stijf.

rj
door rjw Jun 19, 2024 om 10:06
3359 Antwoorden / 5 Vragen

Of gewoon Gerard, Herman, of Ruben. Kan ook natuurlijk...

sira
door sira Jun 19, 2024 om 12:44
2514 Antwoorden / 24 Vragen

In principe zou het kunnen, maar in de praktijk is het anders als je de verborgen camerabeelden bekijkt.

agapon1951
door agapon1951 Jun 19, 2024 om 15:13
198 Antwoorden / Vragen

KAft van Koren onderscheiden is blijft moeilijk ondanks alle waarschuwingen.

pe
door pebk Jun 19, 2024 om 16:42
596 Antwoorden / 0 Vragen

@Agapon1951

Kaf van het koren, niet de kaft.

Kaf [zn]: velletje(s) van gedorste korenaren

sjoerd keulen
door sjoerd keulen Jun 19, 2024 om 18:12
6 Antwoorden / Vragen

Opvallend dat ook bij de VARA allerlei PVV-types rondhangen.

sira
door sira Jun 19, 2024 om 19:50
2514 Antwoorden / 24 Vragen

Wat bedoel je precies Sjoerd?

marita5
door marita5 - Jun 18, 2024 om 22:03
11638 Antwoorden / 15 Vragen
AS
door ASibbes - Jun 19, 2024 om 14:31
6 Antwoorden / Vragen

U schrijft zelf al: 'Er kwam niemand opdagen'. Voorrijdkosten voor iemand die niet is komen 'voorrijden' lijkt me dan ook onzinnig. Op de vraag of u zijn tikkie kunt betalen lijkt mij 'nee' het juiste antwoord.

agapon1951
door agapon1951 - Jun 19, 2024 om 15:16
198 Antwoorden / Vragen

Niet geweest en toch kosten berekenen????  Het bewijs is aan zijn zijde en het duidelijk dat hij niet is geweest, dus geen prestatie heeft geleverd. Gevolg is niet betalen en ook niet in trappen met deurwaarder. Een geleerde wanprestatie hoeft niet betaald te worden er nl. geen prestatie geleverd.

1paul
door 1paul - Jun 19, 2024 om 17:48
3304 Antwoorden / 0 Vragen

laat hem via whatsapp weten dat hij niet binnend e afgesproken tijd aanwezig was en u dus een andere slotenmaker heeft gebeld die WEL onmiddelijk bij u was om de deur te openen en dat u dus niet van plan bent te betalen omdat hij de afspraak niet nakwam, daarna blokkeer dit nummer..

in
door inno1 - Jun 19, 2024 om 19:03
138 Antwoorden / Vragen

Lijkt me niet. Voorrijkosten hangen altijd samen met een bezoek en/of arbeid. U heeft de zgn slotenmaker waarschijnlijk niet eens gezien?  Ik zou niet betalen.

he
door henkie.penkie - Jun 19, 2024 om 20:22
153 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon niet betalen vooral als je weet dat deze niet betrouwbaar is hij heeft geen voet voor op te staan om jou te dwingen te betalen hij is zijn afspraak niet nagekomen. Daarom . Verder blokkeer keer deze persoon dan heb je er nog wienig last van.