Vordering wisselgeld
Onlangs (15 april jl.) heb ik twee aankopen gedaan bij het Hema filiaal in de Heuvelstraat in Tilburg. De prijs voor deze twee aankopen was samen 5,40 euro. Ik had betaald met een briefje van 20 euro en had de vrouw aan de kassa ook nog eens 40 eurocent erbij gegeven zodat ik 15 euro terug zou krijgen aan wisselgeld. Maar wat bleek; ze deed het briefje in de kassa en gaf mij vervolgens niks terug! Toen ik haar vervolgens erop attendeerde dat ik nog 15 euro wisselgeld tegoed had, deed ze alsof niks gezien had.
Daarna ben ik door haar doorgestuurd naar een collega , die mij ook niet kon helpen en zelfs de bedrijfsleider kon niets voor mij doen. Het enige wat ik kreeg te horen was dat klanten ook fouten konden maken en dat ze me zouden terugbellen zo gauw ze de kassa's hadden nageteld de volgende dag.
Ik kreeg een telefoontje de volgende dag met de mededeling dat ik geen 15 euro terug kon krijgen. Daarop heb ik een brief naar de consumentenservice gestuurd met mijn verhaal en de nogal 'arrogante' houding van de bedrijfsleider jegens mij. Ook hier kreeg ik nul op het rekest. Ze belden me op en zeiden aan het eind van het gesprek dat ze mijn verhaal door zouden zenden naar diezelfde bedrijfsleider. U begrijpt, dit schiet weinig op.
Mijn vraag aan u is: Wat kan ik doen om mijn gelijk te krijgen?
Hoogachtend,
een benadeelde ex-Hema klant
Je zou bijvoorbeeld een brief kunnen sturen naar het hoofdkantoor. Als is het maar voor je gevoel, want ik kan precies begrijpen hoe je je voelt.
Heb zoiets dergelijks meegemaakt:
Ging naar McDonalds voor wat te eten en laadde mijn chipknip op met € 10.-(was 0 !). Bestelling was € 6.30 en betaalde met chipknip. De chipknipautomaat gaf aan dat de betaling niet gelukt was, maar het saldo op mijn chipknip was nog maar € 3,70. Ik kreeg mijn bestelling niet mee en de manager zei dat ik bij m'n bank moest zijn en de bank kon alleen de afschrijving van €10,00 bevestigen.
Ik ben toen ontzettend kwaad weggelopen en heb een brief aan McDonalds nederland geschreven. Hierop gaven zij hun excusen en een bon voor een gratis menu. (toch een kleine pleister op de wonde).
Succes
Zij zullen echter die dag een kasverschil gehad moeten hebben, dit zal accoord getekend moeten worden de bedrijfsleider en dit moeten zij melden aan het hoofdkantoor.
Eigenlijk had je per direct moeten vragen voor kascontrole, en inderdaad klanten kunnen ook fouten maken maar winkeliers ook.
Zij hebben bij de Hema een computersysteem waar ze een beginsaldo en een eindsaldo hebben en moet exact aan de hand van de verkochte artikelen kloppen. dus bijna zeker hebben zij €15,- verschil gehad.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?
Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Factuur onterecht ontvangen
Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig
Graag Uw reactie hierover.
m.vr.gr. John Q.
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer