no
door noordvork May 26, 2004 om 13:21
Geldzaken & recht

Vordering wisselgeld

Onlangs (15 april jl.) heb ik twee aankopen gedaan bij het Hema filiaal in de Heuvelstraat in Tilburg. De prijs voor deze twee aankopen was samen 5,40 euro. Ik had betaald met een briefje van 20 euro en had de vrouw aan de kassa ook nog eens 40 eurocent erbij gegeven zodat ik 15 euro terug zou krijgen aan wisselgeld. Maar wat bleek; ze deed het briefje in de kassa en gaf mij vervolgens niks terug! Toen ik haar vervolgens erop attendeerde dat ik nog 15 euro wisselgeld tegoed had, deed ze alsof niks gezien had.


Daarna ben ik door haar doorgestuurd naar een collega , die mij ook niet kon helpen en zelfs de bedrijfsleider kon niets voor mij doen. Het enige wat ik kreeg te horen was dat klanten ook fouten konden maken en dat ze me zouden terugbellen zo gauw ze de kassa's hadden nageteld de volgende dag.


Ik kreeg een telefoontje de volgende dag met de mededeling dat ik geen 15 euro terug kon krijgen. Daarop heb ik een brief naar de consumentenservice gestuurd met mijn verhaal en de nogal 'arrogante' houding van de bedrijfsleider jegens mij. Ook hier kreeg ik nul op het rekest. Ze belden me op en zeiden aan het eind van het gesprek dat ze mijn verhaal door zouden zenden naar diezelfde bedrijfsleider. U begrijpt, dit schiet weinig op.


Mijn vraag aan u is: Wat kan ik doen om mijn gelijk te krijgen?


Hoogachtend,


een benadeelde ex-Hema klant

487 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tetter
door tetter - May 26, 2004 om 13:30
174 Antwoorden / 14 Vragen
0

Je zou bijvoorbeeld een brief kunnen sturen naar het hoofdkantoor. Als is het maar voor je gevoel, want ik kan precies begrijpen hoe je je voelt.


Heb zoiets dergelijks meegemaakt:


Ging naar McDonalds voor wat te eten en laadde mijn chipknip op met € 10.-(was 0 !).  Bestelling was € 6.30 en betaalde met chipknip. De chipknipautomaat gaf aan dat de betaling niet gelukt was, maar het saldo op mijn chipknip was nog maar € 3,70. Ik kreeg mijn bestelling niet mee en de manager zei dat ik bij m'n bank moest zijn en de bank kon alleen de afschrijving van €10,00 bevestigen.


Ik ben toen ontzettend kwaad weggelopen en heb een brief aan McDonalds nederland geschreven. Hierop gaven zij hun excusen en een bon voor een gratis menu. (toch een kleine pleister op de wonde).


Succes

eg
door egni - Jun 1, 2004 om 17:57
12 Antwoorden / 6 Vragen
0

Zij zullen echter die dag een kasverschil gehad moeten hebben, dit zal accoord getekend moeten worden de bedrijfsleider en dit moeten zij melden aan het hoofdkantoor.


Eigenlijk had je per direct moeten vragen voor kascontrole, en inderdaad klanten kunnen ook fouten maken maar winkeliers ook.


Zij hebben bij de Hema een computersysteem waar ze een beginsaldo en een eindsaldo hebben en moet exact aan de hand van de verkochte artikelen kloppen. dus bijna zeker hebben zij €15,- verschil gehad.


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Nick714
Nick714 - Sep 20, 2024 om 13:14
Computers & telefonie

Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?

Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer