So
door Soraya Pieterson Jul 3, 2020 om 15:36
Geldzaken & recht

Voucer aangevraagd en niet gekregen voor dinertrain

Goedemiddag,

Op 16 januari 2020 hebben wij een dinertrain reservering te Haarlem gedaan voor 11 personen.
Res.nummer MGVA-160120 voor 9 mei jl.
Bevestiging hebben wij op 24 maart ontvangen.
Op 27 maart hebben wij een update ontvangen:Bedankt voor uw reservering bij de Dinner Train. Maandag 23 maart heeft het kabinet besloten om bijeenkomsten voorlopig te verbieden om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. De afgekondigde maatregelen van het kabinet zijn van invloed op een aantal van de geplande ritten van de Dinner Train.Helaas kunnen wij door deze maatregelen voorlopig geen ritten faciliteren. Ik vind het bijzonder vervelend dat wij U moeten teleurstellen en dat de rit niet kan plaatsvinden op de geplande datum. Helaas weten wij nog niet zeker hoelang de maatregelen gelden en weten wij ook nog niet zeker wanneer de Dinner Train weer kan rijden.

Wij hopen U in de loop van aankomende maand meer inzicht te verschaffen in het te vervolgen traject met betrekking tot het omboeken van uw tickets.


Wij hopen op uw begrip in deze bijzondere situatie en wensen iedereen sterkte en saamhorigheid. Aarzel niet om contact op te nemen bij vragen. Wij behandelen alle vragen, echter kan het tot maximaal 48 uur duren voor u reactie krijgt gezien de drukte.Heeft u al een e-mail gestuurd maar nog geen reactie gehad? Geen zorgen, wij zullen alle e-mails nog beantwoorden. Tim Beltz eigenaar

Op 18 april hebben wij een keuze aangeboden gekregen:


1. Wij zullen 50 % van het bedrag doneren aan een goed doel en ontvangt u een voucher voor 10 % korting op een toekomstige rit (geldigheid 12 maanden). Het goede doel dat wij hebben uitgekozen is de Karel Foundation. Deze erkende ANBI (algemeen nut beogende instelling) steunt KWF Kankerbestrijding door met een historische trein, de “Karel”, ritten te maken, waarbij de opbrengsten ten goede komen van KWF Kankerbestrijding. Meer informatie over de visie van de Karel Foundation in relatie tot het behoud van historisch erfgoed op het spoor en de ondersteuning van KWF Kankerbestrijding leest u op deze pagina.


 


2. Wij bieden alle gasten die geen gebruik willen maken van bovenstaande optie ook de mogelijkheid om mee te gaan op een nieuwe rit. De rit zal plaatsvinden binnen 12 maanden en de ritten zullen bekend worden gemaakt zodra duidelijk is wanneer de opgelegde maatregelen worden opgeheven.


 


Wij vragen u ons voor 28 april 2020 te laten weten van welke optie u gebruik wenst te maken.
Op 24 april hebben wij de keuze gemaakt en een voucher aangevraagd.

Daarna hebben wij niets meer vernomen.
Op 04 juni hebben wij een mail gestuurd naar klantenservice@dinertrain.eu / en op de site formulier ingevuld.
Ook op het telefoonnummer 0850043110 wordt niet oipgenomen en verwezen naar de website.

Zijn wij nu onze gemaakte kosten kwijt of kunnen wij nog andere stappen ondernemen?

Groeten Soraya en Aad Pieterson

 

979 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

panter22
door panter22 - Jul 3, 2020 om 17:40
6599 Antwoorden / Vragen
1

50% van je gemaakte kosten gaat naar een goed doel. 50% ben je kwijt en je hebt nog recht op een voucher van 10% korting op de volgende rit,
Of lees je het anders?

diumenge
door diumenge - Jul 3, 2020 om 17:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Waarom gekozen voor die voucher?

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2020 om 18:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Kan me niet voorstellen dat je kiest voor een voucher om 10% korting te krijgen en de rest van het geld kwijt bent.

Of heb je een voucher gekregen voor optie 2?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 3, 2020 om 19:33
16867 Antwoorden / 202 Vragen
1

Wat een onzin: u heeft zonder meer recht op het teugontvangen van het geld dat u hieraan heeft betaald!
Kort en krachtig: deze firma in gebreke stellen en uw geld terug vorderen: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  en http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  Hierover is al heel veel info verstrek via o.a. Kassa, Radar, Consumentenbond etc.

Hoewel de verwijzing 'travelers betreft' geldt hetgeen hier wordt gesteld ook in meer algemene zin. https://travelersmagazine.nl/mag-ik-de-corona-voucher-weigeren/  en dus ook nog deze: https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/coronavoucher-dit-moet-u-weten

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kl
kl.beens - May 2, 2024 om 11:57
Winkels & webshops

Hoe kan ik On that ass bereiken?

Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer