vj
door vjacobsselva Mar 26, 2014 om 11:44
Geldzaken & recht

Vreemde valuta

Ik wilde bij het grens wissel kantoor mijn Argentijnse pesos terugwisselen die ik had over gehouden. Ze wilden het niet terug nemen en dat is mij niet verteld toen ik ze daar kocht. Kan dit zomaar?

5623 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 26, 2014 om 12:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Van de site van gwk:

Kan ik overgebleven buitenlandse valuta inwisselen voor euro's bij een GWK Travelex vestiging?
Ja, het is mogelijk buitenlands geld (alleen bankbiljetten) in te wisselen voor euro's. Alleen valuta waarin GWK Travelex handelt kan worden ingeleverd.

Dus ...

aurora1
door aurora1 - Mar 26, 2014 om 14:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier en ook pagina 2 onderaan met recentere aanbiedingen. Er zijn meer sites waar je de pesos kunt aanbieden, zie internet.

costnix
door costnix - Mar 26, 2014 om 19:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik haal de vreemde valuta altijd ter plaats uit de muur, als dit kan en anders bij de bank zelf. De koers is vaak beter, dan in Nederland. Ik maak het altijd op. De overgebleven munten stop ik in een collectebus van een goed doel ter plaatse of laat het achter voor het personeel als fooi.
Een les voor de volgende keer.

ha
door harryromijn - Mar 28, 2014 om 12:15
272 Antwoorden / 0 Vragen

De Argentijnse peso maakt een tuimeling in waarde. Net als vroeger al een keer, en ook al als Australis
(ja dat heb je ervan als onverantwoordelijken maar overheidstekort op overheidstekort stapelen. In Argentinië meegemaakt : inflatie van 70-130 % PER MAAND. Kijk goed naar dat pak suiker: volgende maand kost dat het dubbele. Zelfs de bedelaar wilde zijn muntjes bij me omruilen in US dollars, want die waren volgende week nog steeds hetzelfde waard.
Chili met Pinochet had toen een inflatie van 10,6 % PER JAAR. Dus toen een Chileense vrachtwagen net na het aftreden van die man in Mendoza - Ar aankwam, vroegen de fabriekswerkers, waarom hij hem niet had meegebracht. Ze wilden hem daar een contract voor 3 jaar geven. Antwoord van die chauffeur: we houden hem in reserve.)

Dus waarom zou wie-dan-ook een dagelijks verder wegzakkend papiertje omruilen tegen de koers van nu, terwijl aan zekerheid-grenzende-waarschijnlijkheid dat papiertje indien ooit weer aan een andere reiziger te slijten is, het bij lange na de huidige koers niet opbrengt ?

U hebt enkel oud papier in uw handen.

ma
door marleenvanh - Mar 28, 2014 om 12:27
452 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien wil onze koningin het hebben.....lol

ma
door marleenvanh - Mar 28, 2014 om 12:29
452 Antwoorden / 1 Vragen

Tja Harry Romijn, in het tijdperk Pinochet mocht het geld dan redelijk zijn waarde behouden, toen was er 'het probleem' dat er nogal wat mensen hun 'waarde' verloren.....

ch
door chrisantonis - Mar 28, 2014 om 12:36
63 Antwoorden / 4 Vragen

Die wisselen ze nergens om, net als Venezulaanse Bolivares, er is daar namelijk een zwarte markt in geld, u zou daarom in Argentinie een hoop geld tegen zeer laag tarief kunnen wisselen om het hier weer terug om te wisselen, dan zouden er veel millionairs bijkomen!
In Venezuela kun je op de zwarte markt 6-8 keer zoveel krijgen als op de bank, koop even voor 10.000 en wissel het hier weer in voor 60-80.000 euro, gemskkelijk toch!