bc
door bchui Mar 27, 2014 om 21:22
Geldzaken & recht

VVV cadeaubonnen en wisselgeld

Zojuist bij Blokker een VVV cadeaubon gebruikt en men weigerde me de 2 euro wisselgeld te geven. In plaats daarvan ontving ik een kassa-tegoed-bon die slechts 30 dagen geldig is.
Kan en mag Blokker dit doen???

14631 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2014 om 21:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel coulant van Blokker, men hoefde u zelfs die tegoedbon niet te geven.

mahadma
door mahadma - Mar 27, 2014 om 21:28
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Kan en mag Blokker dit doen???

Ja, dat mag. Je hoeft bij betaling met een kadobon (als die net iets te zwaar is) geen wisselgeld als winkelier uit te keren. Ze mogen het wel, maar hoeven het niet.

emcede
door emcede - Mar 27, 2014 om 22:31
960 Antwoorden / 4 Vragen

Ja dat kan, en dat weet je naar alle waarschijnlijkheid best... Zo niet, dan kun je dit nalezen op de site www.vvvcadeaubon.nl onder klantenservice:

Moet ik mijn VVV Cadeaubon in één keer besteden of krijg ik ook geld terug?
Je moet de VVV Cadeaubon inderdaad in één keer besteden. Je krijgt geen geld terug of een tegoedbon als je slechts een gedeelte van de bonwaarde besteedt.

Had je zelf vast ook al bedacht, is het niet?...

tenormin
door tenormin - Mar 28, 2014 om 13:02
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is dan weer heel netjes van Blokker. Maar uw 'nog een klacht' bestaande dat u zelfs €2,00 retour krijgt en een maand tijd om te besteden: waarom niet gelijk gedaan, ook geen kans om dat bonnetje te vergeten. Houten spateltje is immers nooit weg. (Noem maar een goedkope boom in 't bos).

pi
door pieterwolters - Mar 28, 2014 om 16:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als de klacht nu was dat je bij Blokker naar binnen moest had ik me er nog iets bij voor kunnen stellen...

bc
door bchui - Mar 28, 2014 om 19:37
12 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor de reacties, en nee Emcede ik had dat niet zelf al bedacht. Voor zo'n bon is geld betaald dus had ik gewoon wisselgeld terug verwacht, maar ik begrijp nu dat de spelregels anders zijn.
Het is voor mij net zoiets dat als je je beltegoed niet op tijd gebruikt of ofwaardeert dat dan je (tegoed) geld is verdwenen. Ik vind dat onrechtvaardig ook al staat dat zo in de spelregels.

Het was sluitingstijd anders had ik die 2 euro nog uit gegeven. :-)

ro
door ron530 - Mar 28, 2014 om 20:55
4084 Antwoorden / 17 Vragen

In het vervolg de achterkant van de vvv(irischeque) ook eens goed lezen. De bon heeft geen geldwaarde maar vertegenwoordigd een tegoed die op de bon vermeldt staat, dat is ook de crux want menigeen geeft meer uit dan de waarde van die bon.

mahadma
door mahadma - Mar 28, 2014 om 21:12
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Om dit soort problemen te voorkomen is er tegenwoordig een unieke uitvinding gedaan: "Cash Geld", in de vorm van euro biljetten, overal te besteden, langdurige geldigheid, als je niet gepast betaalt dan krijg je gewoon wisselgeld, en zelfs in vele buitenlanden te besteden, kortom, een ideaal cadeau. Zonder dollen, geef elkaar ipv cadeau kaarten/bonnen met alle nadelen van dien, gewoon een enveloppe met inhoud.

ro
door ron530 - Mar 28, 2014 om 21:30
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 28 mrt 2014, 21:12]Om dit soort problemen te voorkomen is er tegenwoordig een unieke uitvinding gedaan: "Cash Geld", in de vorm van euro biljetten, overal te besteden, langdurige geldigheid, als je niet gepast betaalt dan krijg je gewoon wisselgeld, en zelfs in vele buitenlanden te besteden, kortom, een ideaal cadeau. Zonder dollen, geef elkaar ipv cadeau kaarten/bonnen met alle nadelen van dien, gewoon een enveloppe met inhoud.
Of vraag eens wat iemand leuk vind en koop dat dan ook, je kan iemand zo blij maken met iets dat je zelf geeft.

tenormin
door tenormin - Mar 28, 2014 om 22:11
16859 Antwoorden / 108 Vragen

't Lijkt er trouwens (naar mijn idee) een beetje op dat de VVV = Iris cheques minder populair worden. Krijg tegenwoordig bij GfK punten = geld, codes die men kan besteden bij internetsites. Vind dat wel jammer, vroeger kon je een winkel binnenstappen die er aan meedoen en nu dus verplichting (of het laten verlopen, want zonde is) om bij die aangesloten zaken iets te kopen. Maar ja, het is gekregen geld voor 2 minuten iets invullen wat je al dan niet gezien en gewaardeerd hebt (of totaal niet!) op TV, dus krijgers mogen geen klachten hebben. ;-)