lu
door lunalois Mar 10, 2011 om 14:11
Geldzaken & recht

Waar klacht indienen over incassobureau

Waar kan ik een klacht indienen over een incassobureau?
Mijn vriend wordt herhaaldelijk ná 17.00 uur gebeld door een, jawel, BANDJE van Incassobureau EDR waarin hij verzocht wordt tijdens kantooruren contact met hen op te nemen. a) hij heeft absoluut 100% zeker weten nergens een achterstand dus ze hebben gewoon het verkeerde telefoonnummer en b) is het zeeeeer onfatsoenlijk dat hun niet de moeite nemen om hem tijdens kantooruren te bellen zodat we in 1x wéten dat ze de verkeerde persoon aan het benaderen zijn.
Dus ik wil een klacht over dit incassobureau indienen maar ik kom er niet achter waar dit kan.

17377 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

lunalois,

Als dit bureau aangesloten is bij het NVIO, dan kun je een klacht indienen bij:

Indienen van een klacht bij de NVIO

Ben je het niet eens met het handelen van het incassobureau, dan kun je een klacht indienen bij de geschillencommissie van Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen (NVIO). Mocht je na het lezen van bovenstaande informatie denken een gegronde klacht te hebben over het functioneren van een incassobureau, dan kunt je een klacht indienen bij de Raad van Toezicht van het NVIO). Een aantal incassobureaus zijn bij deze geschillencommissie aangesloten, maar helaas niet allemaal. Wanneer je een klacht hebt over een incassobureau welke niet is aangesloten bij het NVIO, dan is de weg naar de rechter nog de enige mogelijkheid.

NVIO (NVI)
Postbus 65707
2506 EA Den Haag
tel. 070-3629745
Of
Postbus 279
1400 AG Bussum
tel. 035-6994210
fax. 035 6945045
Email: info@nvio.nl

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

NVIO (NVI)
Postbus 65707
2506 EA Den Haag
tel. 070-3629745
Of
Postbus 279
1400 AG Bussum
tel. 035-6994210
fax. 035 6945045
Email: info@nvio.nl

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al contact met ze gehad? Bellen en vragen en uitleggen dat ze het verkeerde nummer bellen. Lijkt me eerst de stap,als dit aanhoud een klacht indienen.Maar eerst even bellen en vragen waarom.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

EDR Credit Services
Loire 192-198
2491 AM Den Haag
Postbus 97
2260 AB Leidschendam

T +31 (0)70 452 52 52
F +31 (0)70 452 52 31

Email: info@edrcreditservices.nl

Lees hier...

Ze zijn lid van een club (NVI) van incassobureaus, maar dat is een club, die de incassobureaus zelf hebben opgericht en beheren. Een klacht daarbij indienen is een slager zijn eigen vlees laten keuren. Het is geen onafhankelijke geschillencommissie.

Ze doen nogal dik over deze NVI, alsof het een zeer officiele club is met keurmerken en voorgeschreven tarieven etc. Maar het is meer iets van de: Bende van de zwarte hand of Sjors van rebellenclub, een onderling onderonsje.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Read,

De NVI (O) is beslist geen geschillencommissie.
Het is een "old boys" clubje van de incassobureaus onderling!!!!

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur ze een brief, dat - wanneer ze niet onmiddellijk stoppen met bellen - je een aanklacht bij de politie indient wegens stalking.

Wetboek van Strafrecht

Titel XVIII: Misdrijven tegen de persoonlijke vrijheid

Artikel 285b

1. Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.

2. Vervolging vindt niet plaats dan op klacht van hem tegen wie het misdrijf is begaan.

Zet in de brief geen adres, alleen het telefoonnummer, dat kennelijk automatisch gedraaid wordt. Een e-mail-adres prijs gegeven is ook niet handig, misschien met een eenmalig e-mail adres en dat er luid en duidelijk bijzetten.

Bij ondertekening van de brief geen handtekening, maar de een tekst heen geschreven naam, zodat ze de "ondertekening" niet kunnen misbruiken.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar de een tekst heen geschreven naam = maar DOOR een tekst heen .....

ve
door verwijderd - Mar 16, 2011 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/mevrouw,

Ondergetekende is klachtencoördinator bij EDR Incasso, onderdeel van EDR Credit Sercvices. Eventuele klachten worden door ons conform onze klachtenprocedure in behandeling genomen. De procedure kunt u terugvinden op onze website www.edrcreditservices.nl, menu 'Consumentendesk', de optie 'Veel gestelde vragen' en dan 'Opmerkingen & Klachten' (zie tevens de link:
http://www.edrcreditservices.nl/templates/edr_credit_services/downloads/klachtenprocedure_consumenten.pdf)

Aangezien ondergetekende niet over uw e-mailadres beschikt noch over een telefoonnummer, zouden wij u vriendelijk willen verzoeken om met ondergetekende contact op te nemen, ten einde uw klacht op adequate wijze te kunnen behandelen.

U kunt mij bereiken via:
Telefoon : 070 - 452 5351
Telefax: 070-452 5231
E-mail: pf@edrcreditservices.nl

Met vriendelijke groet,

Dennis van Leeuwen
EDR Credit Services
Loire 192-198
2491 AM DEN HAAG

ve
door verwijderd - Mar 16, 2011 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

edr,

Je eigen klachtenprocedure, je eigen old-boys netwerk club NVIO (GEEN onafhankelijke geschillencommissie). De slager, die zijn eigen vlees keurt.

De NVIO, die - in strijd met de richtlijnen van Voorwerk II - wel in haar bepalingen heeft opgenomen, dat er fancykosten in rekening gebracht mogen / moeten worden.

Daar moet je dan op kunnen vertrouwen dat een klacht serieus en eerlijk behandeld wordt??????????

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 6, 2011 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik heb problemen gehad met Incassobureau Lindorff BV.
Dat ging over een vordering dat al in Februari 2011 was voldaan, maar Lindorff vond het nodig om nog verder te gaan met aanmanen. En op een manier, te gek voor woorden. Ze belden liefst s'avonds op en als we dan opnamen, werd er meteen opgehangen. Ik heb in 4 maanden 2x met een medewerkster gesproken. Zij wist alleen te melden dat er nog een vordering open stond en moest betalen. Ik heb hun gezegt dat ze me voor de rechter moet slepen en dat ik de media zou opzoeken. Dat heb ik intussen gedaan en wacht op een telefoontje van de Telegraaf en de Stentor, (krant van Zwolle waar Lindorff is gehuisvest). Hiermee ga ik ook verder
2 dagen na deze woorden kreeg ik een brief in de bus van Lindorff met de mededeling dat hun klant de vordering heeft terug gevragen, wat een leugen is, want die heb ik meteen gebeld. En de NVIO bereik je niets, want die heb ik al gebeld, gemaild, maar niets hoor. De incassobureau's zijn zelfs de oprichters van NVIO. Als je zeker bent dat uw vordering onterecht is, dan NIET betalen en zelf de media opzoeken, alleen zo kan er iets gedaan worden aan die wanpraktijken

ve
door verwijderd - Feb 22, 2012 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik krijg van vorige jaar november briieven van Lindorff. dat ik een bedrag van maar liefst bijna 14.000 euro moet betalen, maar als ik hun vraag om ducumenten krijg ik het niet. ze hebben zogenaamd een vordering op gekocht bij laser Nederland en een onderhandse kte die niet aan de normen voldoet die daarvoor gelden. ze blijven stalken, met dreig brieven dat ik moet betalen, anders gaan ze naar de deurwaarder. ik benhun spuugzat. daar was idd in het verleden een computer gekocht via primline in 2001, die was al volledig afbetaald een bedrag van 1188 gulden en op de overeenkomst formulier stond een bedrag van 1382, Lindorff heeft het bedrag doorgestreept en een ander bedrag neegezet van 2582, dit is volgens mij valsheid in geschrifte. ik ben ze beu en ben klaar er mee morgen afspraak met de wijk agent hierover. wij gaan aangifen doen tegen hun.

mocht iemand nog raad hebben..hoor ik het wel..

gr..R....

ve
door verwijderd - Feb 22, 2012 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tigertakas,
Die Lindoff gaat gewoon door, het enigste wat je NIET moet doen is betalen.
Aangifte doen ivm valsheid in geschrifte werkt echt niet, want als die aangite toch wordt aangenomen, krijg je een civiele zaak tegen jouw aanklacht en heeft dan niets meer te maken met de "vordering". Lindorff is VERPLICHT jou documenten toe te sturen omtrent deze zaak. Wat je het beste kunt doen is het volgende.
Mail Lindorff dat je de documenten opeist, het is nog altijd zo, WIE EIST, BEWIJST!! Zolang je die documenten niet in bezit hebt, niet reageren. Die documenten kun je ook laten opeisen door een advocaat van jouw rechtsbijstand.Hopenlijk heb je die. Dan is jouw ellende spoedig voorbij.
Hiermee heb ik ze ook op de knieen gekregen. Sterker nog, ze wilden zelfs een schriftelijke excuus aanbieden. Natuurlijk geweigerd.
Nog even volhouden joh
Groeten Fam. Verhoeven

ve
door verwijderd - Feb 22, 2012 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Dima,

bedankt voor je gerustellende bericht. ik heb zeker een bijstand verzekering en die ga ik ook inschalen. ik wordt er gewoon moe van ze. maar betalen doe ik zeker niet. ik weet ok wel al te goed, dat mochten ze toch een rechtzaak van maken, want zo zijn ze ook, moeten ze toch bj de dagvaarding hun zaak motiveren en daar meoten documenten gelevert worden, dus ze blaffen maar door.

bedankt..

R. C....

ve
door verwijderd - Feb 22, 2012 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tigertakas,

Je hebt de zaak goed door,nog even volhouden.
Hou je me op de hoogte van de afloop?

Groeten Fam. Verhoeven

ve
door verwijderd - Feb 22, 2012 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

i promise you....i'll do...

ve
door verwijderd - Feb 22, 2012 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

HAVE A GOOD FIGHT!!