th
door thinthle Nov 9, 2017 om 20:24
Geldzaken & recht

Waar kun je een lening krijgen als je aanvraag voor studiefinanciering voor het buitenland word afgewezen ?

Bestaat er een vorm van bijstand die kunt meenemen. Of kun je huurtoeslag krijgen ?
Kortom hoe kom je aan geld ?
Ik ga naar Canada voor een jaar (december 2017 tot december 2018) en ik ben nu 20 jaar oud en word komende zomer 21.
Werken is geen optie want het gaat om een voltijd studie en ik heb geen werkvisum maar een study permit.
Geld aan ouders vragen word ook lastig want ik ben wees.
Scholarships/studiebeurs ben ik mee bezig, maar de meeste hebben hele specifieke voorwaarden waar ik niet aan voldoe.
Zijn er meer mensen die zich in de situatie bevinden en/of een oplossing hebben ?

1932 15 Rapporteer

emcede
door emcede - Nov 9, 2017 om 20:51
960 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien in Nederland studeren als je Canada niet kunt betalen?

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2017 om 20:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Huurtoeslag van hier voor Canada of bijstand? U maakt een grapje.  Maar krijgt u dan geen wezenpensioen van het pensioenfonds van uw vader of moeder?

Misschien eers een jaartje hier werken en sparen en dan pas gaan?

ne
door neodutchio - Nov 9, 2017 om 21:17
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Gratis geld bestaat niet. U zal moeten werken om een studie te kunnen betalen. Of gewoon niet gaan en hier een studie en bijbaantje zoeken. Heel vervelend voor u, maar als er geen geld is kunt u niet rondkomen daar.

diumenge
door diumenge - Nov 9, 2017 om 22:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kijk eens op Nuffic.nl.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 9, 2017 om 23:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoe kun je nu in het buitenland gaan studeren als je niet eens in staat bent jezelf te onderhouden,  en niet in staat bent gebleken enig nuttig onderzoek hiernaar te doen.

pe
door pebk Nov 10, 2017 om 16:58
581 Antwoorden / 0 Vragen

Zeg dan niets...

ne
door neodutchio Nov 10, 2017 om 17:54
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is er mis met de opmerking van diewilik? Volgende maand naar Canada vertrekken terwijl er financieel niets geregeld is, is natuurlijk (netjes gezegd) niet slim.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 10, 2017 om 21:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Pebke, precies, zeg dan niets.
Als je dit soort reizen wil doen op basis van gemeenschapsgeld zoals bijstand dan ben je een totale sukkel. Lever jij je huurtoeslag of hypotheekrenteaftrek fijn in om ts te sponsoren.

aurora1
door aurora1 - Nov 10, 2017 om 18:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig maar dat dat alles afgewezen is.
Denkt u dat de belastingbelalers hier ook nog in het buitenland Sinterklaas willen gaan spelen?
Ga hier studeren.
Ga eerst hier werken en sparen en vertrek daarna.
Bij een fulltime studie kun je best werken.
Ik heb me ooit in die situatie bevonden (want dat wilt u weten) en heb precies gedaan wat ik als tips geef. Hoe gemakkelijk kan het zijn.

panter22
door panter22 - Nov 11, 2017 om 08:32
6599 Antwoorden / Vragen

Kun je nog bezwaar maken tegen de afwijzing van de studiefinanciering. Of heb je je er al bij neergelegd.
Meestal kun je met studiefianciering in het buitenland stage doen of studeren.
Is ook een studiebeurs niet bereikbaar voor jou en je hebt zelf geen geld, dan kun je daar niet studeren.
En een lening? Hoeveel geld heb je wel niet nodig en hoe wil je die lening afbetalen zonder inkomen.
En dan heb je het ook nog over bijstand en huurtoeslag.
Aan geld kom je door te werken en te sparen voor een studie in Canada.

Re
door Rebeldoom - Nov 11, 2017 om 19:11
6 Antwoorden / Vragen

https://www.wilweg.nl/financiering/beurzen

Kun je hier iets mee?
En anders zelf sparen. December 2018 duurt nog meer dan een jaar. Als u nu gaat werken en zuinig aan doet, dan hebt u over een jaar een leuk bedrag waar u mee naar Canada kunt.

AWYeah28
door AWYeah28 Nov 12, 2017 om 10:04
355 Antwoorden / Vragen

TS wil december 2017 vertrekken, dus hij/zij heeft nog tweeënhalve week om te sparen.

AWYeah28
door AWYeah28 Nov 12, 2017 om 10:05
355 Antwoorden / Vragen
tijger1
door tijger1 Nov 12, 2017 om 10:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Moet best lukken in december 2017. Sint moet nog komen en het kerstmannetje.;-)

ju
door juliomariner - Jan 21, 2018 om 11:11
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Goh als het met het aanbod van deze waarschijnlijk nigeriaanse mevrouw niet gaat lukken :-)

me
door mein33 Jan 21, 2018 om 13:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zeker weten van niet !!!   ;-))

ju
door juliomariner - Jan 21, 2018 om 14:14
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Als je ff googled op deze mevrouw zie je dat ze stelselmatig allerlei openbare fora over de hele wereld vol spamt.
Van de Boliviaanse volleybal forum tot een zuidafrikkaans forum over lenen
 Zeer betrouwbaar dus. Ze schrijft dat ze tot 95 miljoen uitleend, echter ik heb eigenlijl 96 miljoen nodig. Zou ze mij kunnen helpen? ;-)

me
door mein33 Jan 21, 2018 om 14:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

echter ik heb eigenlijl 96 miljoen nodig

Van wat ??

wi
door wilhelmina59 Jan 21, 2018 om 17:51
519 Antwoorden / 0 Vragen

:-)