em
door emaildusdus100 Jan 22, 2023 om 15:01
Geldzaken & recht

Waar kun je terecht met een klacht over je externe reintegratiecoach in NL?

Ik heb een externe coach reintegratie ziektwet die geen klap uitvoert. Het begon met het kennismakingsgesprek waarin die niet wilde uitleggen wat het traject inhield en binnen enkele minuten al weer ophing. Hij weigert de vragen die ik gemaild heb voorafgaand aan het gesprek te beantwoorden. Voor gesprek twee had ik gevraagd om toezending van het evalautieformulier jaar een en evt andere in te vullen formulieren maar reageerde niet. Hij had ook niets bij zich. We spraken af dat hij de vragen die ik gemaild had zou beantwoorden permail maar hij doet weer niks.
Hij wilde ook dit tweede gesprek niet ingaanop wat we gaan doen in het traject. Ik word doodmoe van deze figuur die grof betaald krijgt om mij te begeleiden en naar ik vermoed mooi weer speelt naar de baas..Ik heb gemeld aan mijn baas -die naar hem blijft verwijzen- dat hij niks doet maar ik vermoed dat mijn baas mij niet gelooft. Het is een eenmansbedrijf.

Wat moet ik nou doen? Zou ik van hem af kunnen komen als ik mij volledig beter meld? Ik heb stress van die man en ben bijna een jaar ziek maar weer gedeeeltelijk aan het werk. ik zou volgens de bedrijfsarts met een paar weken volledig beter moeten zijn. Of kan ik zelf het evalautieformulier jaar een invullen en aan de baas sturen zodat ik tenminste aan mijn verlichtingen heb voldaan bij mijn eigen risicodrager baas? Of zou het kunnen dat de baas hem heeft ingehuurd om niet meewerken in scene te zetten?

2327 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 22, 2023 om 15:13
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Dit dient u m.i. voor te leggen aan uw werkgever zijnde NS omdsat die de reintegratie coach hebbven ingeschakeld. Meld dit in ieder geval ook bij de Arboarts en het kan m.i. ook helemaal geen kwaad om dit voor te leggen bij het UWV.

Zie deze info ingeval de coach niet door uw werkgever is ingeschakeld. https://www.enroutebv.nl/over-enroute/blogs-en-meer/artikelen/28/Wat-doet-een-re-integratiecoach%3F.html  en ook nog deze: https://www.nationaleombudsman.nl/nieuws/rapporten/2011124 maar dan ook met de aantekening dat deze niet voor u geldt indien de NS de opdrachtgever is.

gerbera
door gerbera Jan 22, 2023 om 21:59
7368 Antwoorden / 14 Vragen

U bent abuis met NS, TS doelt er op waar je terecht kan in NL (Nederland) de werkgever is een eenmans bedrijf.

justmeagain
door justmeagain Jan 23, 2023 om 00:22
623 Antwoorden / 8 Vragen

Lezen blijft moeilijk, daarom steeds correcties.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 23, 2023 om 17:15
16867 Antwoorden / 202 Vragen

@Gerbera, i.d.d. een fout. Werkgever is een eenmansbedrijf. Het blijft wel een feit dat de werkjgever aktie dient te nemen.

me
door mein33 - Jan 22, 2023 om 15:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen
sira
door sira - Jan 22, 2023 om 15:45
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Was je er direct wel positief over dat je naar een reïntegratiecoach moest? Heb je na de allereerste keer niet al meteen de kont teveel tegen de krib gekeerd?
Ik vrees dat je op deze manier geen stap verder komt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 22, 2023 om 22:25
2071 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat je een lijstje moet maken met punten die zij moeten adresseren en punten die zij vinden dat jij moet adresseren en dan eens kijken of je verder komt. Als je controle over het proces kunt krijgen zit je in een veel betere positie dan als je je voort laat slepen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 23, 2023 om 00:55
1769 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Email,

Over welk reïntegratie bedrijf gaat het?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 23, 2023 om 17:16
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Ik blijk een foutt te hebben gemaakt m.b.t. de melding van NS als werkgever. U gaf aan dat uw werkgever een eenmanszaak is. Die is wel degene die hiet aktie dient te nemen.

ro
door ronny530 - Jan 23, 2023 om 18:44
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Uw baas heeft een éénmanszaak en zal ook geen eigen arbo arts hebben maar aangesloten zijn bij een ziektewet uitkerende instantie zoals het UWV er één van is. Er is in ieder geval sprake van een bedrijfsarts die de mate van uw arbeidsongeschiktheid met u bespreekt en ten aller tijden uw aanspreekpunt blijft. Als dat het niet meer mogelijk blijkt te zijn om in uw huidige functie werkzaam te blijven kan de bedrijfsarts samen met u een reintergratie traject afspreken en bij het kennismakingsgesprek kan de coach bij de beste wil nog niet uitleggen hoe dat traject zal gaan zijn want in een vervolggesprek wordt in samenspraak met u een trajectplan gemaakt. In dat vervolggesprek kunt u ook antwoord op uw vragen die u per mail heeft gesteld tot zover ze ter zake doende zijn krijgen. Zo te lezen is er nog geen traject opgestart want u bent inmiddels een klein jaar verder en er is nog niets concreets aan uw situatie veranderd en blijkbaar is er ook nog geen trajectplan samen met u opgesteld dus kan de voortgang ook niet geevalueerd worden. U kunt niet zelf een evaluatieformulier ingevuld insturen omdat die ook door de reintegratie coach ondertekent dient te worden. M.i. heeft u geen volledige medewerking aan de reintegratie proces verleent en om verdere problemen voor te zijn weer volledig aan het werk te gaan.