An
door Angelique Visser Mar 28, 2022 om 22:42
Geldzaken & recht

Waarom bieden groene banken niet alle producten aan, zoals een bewindvoeringsrek

Hierdoor kan ik niet overstappen naar een andere bank zoals triodos of asn. Ik heb een verstandelijk beperkte zoon en heb voor hem een bewindvoeringsrekening bij Abn Amro. Maar zoiets hebben ze niet bij asn of triodos. Ik zou graag overstappen maar daar zie ik geen mogelijkheden toe.
Van beide banken krijg ik geen uitleg waarom ze dit niet aanbieden.
Kunnen jullie hier antwoorden op vinden?
Met vriendelijke groet,
Angelique Visser

2047 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 28, 2022 om 22:55
11735 Antwoorden / 52 Vragen

Niet elke bank biedt alle rekeningvormen, en hoe vervelend voor u dan ook, zij bepalen wat zij als rekeningvormen hebben, en u niet.

Donuts
door Donuts - Mar 28, 2022 om 23:51
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Een bank hoeft ook geen tekst en uitleg te geven waarom zij bepaalde mogelijkheden / producten niet aanbieden.

Wat jij wilt, kan niet. Punt.

tenormin
door tenormin Mar 29, 2022 om 00:54
16943 Antwoorden / 109 Vragen

Nou, zou banken wel sieren om mee te denken. Ik weet alleen maar dat het programma "uitstel van executie" Eef, degene die veel verstand van en met banken heeft, zich heeft uitgelaten over die Oranje Leeuw die zelden of nooit mee wil werken. Dus voor jou een punt, voor mij een begin van een discussie. Maar dat mag hier niet, helaas.

pino123
door pino123 Mar 31, 2022 om 15:40
2779 Antwoorden / 14 Vragen

Nee hoor waarom zouden banken 'moeten' meedenken? Je hebt een bewindvoerdersrekening of niet... In elke auto zit ook niet elke optie zoals deze bij een andere auto te vinden is.

sw
door swat1500 - Mar 29, 2022 om 00:06
3865 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk verdient men aan dir soort produkten niet voldoende. Dat zou dan inhouden dat andere produkten duurder zouden moeten worden en dat willen die banken niet. De bank is u over hun produktbeleid geen uitleg verschuldigd.

rj
door rjw - Mar 29, 2022 om 08:08
3382 Antwoorden / 5 Vragen

De banken die je noemt zijn relatief klein. Om alles te kunnen bieden wat de grote banken bieden moet je wel de capaciteit hebben om dat allemaal te ontwikkelen en te ondersteunen. Het is beetje kip en ei situatie. Niet zoveel klanten betekent weinig capaciteit om een compleet portfolio te ontwikkelen en een beperkter portfolio betekent weer daT je minder klanten krijgt.

panter22
door panter22 - Mar 29, 2022 om 08:49
6599 Antwoorden / Vragen

De ABN-AMRO heeft een speciaal pakket ontwikkeld voor bewindvoering. Keurig geregeld.
Je mag blij zijn dat alles via die bank geregeld kan worden.
Het gaat om zo'n kleine groep klanten, waar al een goede voorziening voor is.
Daar is geen andere bank voor nodig.
Als je naar een andere bank wilt, zoals de ASN en Triodos dan zul je alles zelf moeten regelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 29, 2022 om 10:14
16979 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat uw vraag bestemd is voor de redactie, adres kassa@bnnvara.nl

Wij zijn vrijwilligers die op basis van eigen kennis en ervaring proberen vragen m.b.t. consumenten problemen te beantwoorden of oplossingen te adviseren.
Inzake het beleid van banken zoals u bedoelt kan ik (kunnen wij?) dat in ieder geval niet en zijn de bankbesturen (directies en aandeelhouders) de enigen die dat kunnen.

Misschien ziet men bij de redactie wel mogelijkheden om hier nadere aandacht aan te besteden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 29, 2022 om 13:21
2273 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat het antwoord zit in "Ik wil graag overstappen". De meeste Nederlanders juist voor geen goud [sic] van bank wisselen dus wat is er aan de hand?

pe
door pebk Mar 31, 2022 om 15:46
597 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk het niet. Ik zou ook best willen overstappen. In Nederland werd dat mogelijk gemaakt doordat je je bankrekeningnummer kon meenemen. Vervolgens komt men met de IBAN en krijg je toch weer een ander nummer dat je overal moet doorgeven. Het is door een goede lobby heel lastig gemaakt. Nu zijn er organisties die verdienen aan de 'overstapservice'.

Te
door TeraDoom - Mar 30, 2022 om 20:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

Die banken bieden vooral een spaarrekening aan. Dus om te sparen voor je verstandelijk beperkte zoon kan het openen van een groene bankrekening wellicht uitkomst bieden.