ta
door tar Dec 17, 2010 om 14:48
Geldzaken & recht

Waarom een 2de keer omroepbijdrage invoeren?

Waarom geeft KASSA, NOS-directeur Jan de Jong een podium om LEUGEN te verspreiden?!

Zie link:

2de keer invoering omroepbijdrage?!

Afschaffing van de omroepbijdrage?!

Tijdens de formatie-onderhandelingen voor het tweede paarse kabinet spraken PvdA, VVD en D66 af dat er een onderzoek zou komen naar de afschaffing van de omroepbijdrage. De programma's van de publieke omroepen zouden voortaan betaald moeten worden uit de belastingopbrengsten. Met ingang van 1 januari 2000 werd de omroepbijdrage inderdaad afgeschaft en worden de programma's van de publieke omroep uit de belastingopbrengsten betaald.
Ter compensatie van deze afschaffing werd de eerste schijf van de inkomstenbelasting verhoogd met 1,1%-punt.

Gescheidenis Omroepbijdrage in Nederland

800 15 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 17, 2010 om 16:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Hij zal bedoelt hebben vanuit de de belasting, dus de belasting weer terug brengen met de gedane verhoging hiervoor is ingevoerdt.
Groet VVJ

erik008
door erik008 - Dec 17, 2010 om 16:06
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Herinvoering lijkt me niet van deze tijd.
Bovendien is de controle heel kostbaar.

vladja
door vladja - Dec 17, 2010 om 17:18
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Terug naar de "goede oude tijd"? Enge mannetjes, die bij je aanbellen, omdat dat adres/persoon niet geregistreerd staat als betaler van omroep in de data base. Nee, geen TV? Mogen we even binnen kijken, want wij geloven u niet?

Vladja

birdies
door birdies - Dec 17, 2010 om 17:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Het kijk- en luistergeld moet terug....... Wat een dwaas, zeg! Kijk- en luistergeld is nooit weg geweest!

........Hij wil niet dat de politiek te veel grip krijgt op de publieke omroep.......

Jarenlang hoor je ze niet, geld bleef met bakken binnen stromen, de meest onnozele programma's werden voorgeschoteld, maar nu de politiek forse ingrepen gaat doen, krijgen ze ineens last van de greep van de politiek??????

Wat een schijnheilig figuur zeg!!!!!!

Trouwens, de inkomsten zal ze vies tegen vallen, hoofdzakelijk de 50-plussers kijken nog naar de publieke omroep.

vladja
door vladja - Dec 17, 2010 om 17:59
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Jarenlang hoor je ze niet, geld bleef met bakken binnen stromen, de meest onnozele programma's werden voorgeschoteld

De meest onnozele programma's bij de niet-commerciële omroepen? Altijd gedacht dat de commerciële daarin voorop liepen. Maar smaken verschillen.

Vladja

ta
door tar - Dec 17, 2010 om 18:08
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 17 dec 2010, 16:04]Hij zal bedoelt hebben vanuit de de belasting, dus de belasting weer terug brengen met de gedane verhoging hiervoor is ingevoerdt.
Groet VVJ

Hey Valerius,

Niet persoonlijk bedoeld hoor:

Ja, net zoals het Kwartje van Kok ook tijdelijk zou zijn; echt het was maar een tijdelijke verhoging...

Of de verhoging van de wegenbelasting die alvast is doorgevoerd, omdat er toch rekeningrijden zou komen...

NOS-directeur Jan de Jong is regelmatig bezig om hardnekkig te beweren dat de bevolking helemaal geen Omroepbijdrage betaalt; dus het wordt weer tijd dat men gaat betalen voor de Nederlandse netten; zelfs sommige politici papegaaien deze leugen al na...

Als zelfs Kassa dit soort berichten van het ANP zonder nadenken overneemt, zal er zeker opnieuw een omroepbijdrage moeten worden betaald.

Als dit geen KASSA Super Prijspakker is...

Herinvoering is tegenwoordig HEEL makkelijk Erik: Jij betaalt volgens NOS-directeur Jan de Jong niet; de publieke netten achter een decoder onderbrengen is kinderlijk eenvoudig.

Gelukkig zijn er nog meer mensen wakker!

Zie ook de Telegraaf; rubriek Wat U Zegt

ta
door tar - Dec 17, 2010 om 18:18
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=vladja schreef op vrijdag 17 dec 2010, 17:59]Jarenlang hoor je ze niet, geld bleef met bakken binnen stromen, de meest onnozele programma's werden voorgeschoteld

De meest onnozele programma's bij de niet-commerciële omroepen? Altijd gedacht dat de commerciële daarin voorop liepen. Maar smaken verschillen.

Vladja

Klopt Vladja,

Maar voor "troep" die commerciële omroepen uitzenden hoef ik niet verplicht te betalen...

Als het even tegenzit zullen wij in de toekomst dubbel moeten gaan betalen om de publieke netten te mogen ontvangen.

birdies
door birdies - Dec 17, 2010 om 18:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=vladja schreef op vrijdag 17 dec 2010, 17:59]
De meest onnozele programma's bij de niet-commerciële omroepen? Altijd gedacht dat de commerciële daarin voorop liepen. Maar smaken verschillen.

Vladja

Ja, de commerciële zenders voorop, maar vlak daarachter komen dan toch de publieke omroepen de laatste jaren! Bijna net zoveel bagger tegenwoordig als bij de commerciële. Verschil is wel dat de commerciële zichzelf bedruipen, de publieke omroepen niet!

vladja
door vladja - Dec 17, 2010 om 19:32
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hahaha,

Dit is echt lachen. Die commerciële bedruipen zichzelf. En wel waarvan?

Van die gigantisch lange reclameblokken. Juist. En wie betalen die reclameblokken? De consumenten, die die producten kopen. Dus nooit een A-merk kopen of boodschappen doen bij 1 van de supermarkten en andere winkels, die daar voorbij komen. Dan betaal je er niet aan mee.

Vladja

birdies
door birdies - Dec 18, 2010 om 13:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Van die gigantisch lange reclameblokken. Juist. En wie betalen die reclameblokken? De consumenten, die die producten kopen.......

Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar! De publieke omroep genereert naast overheidssteun ook nog eens gelden uit de reclame.

vladja
door vladja - Dec 18, 2010 om 14:22
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als die overheidssteun er niet was, dan had Ned 1,2 en 3 net zulke lange reclameblokken en evenveel pulp als de commerciëlen om financieel rond te komen. Om al die blokken kwijt te raken op het scherm. krijg je dan ook dat ze midden in programma's er tussen door knallen en niet erom heen. En dan op alle netten op gelijke tijdstippen (zoals dat wel lijkt bij RTL en SBS-bedrijven) zodat wegzappen er ook niet meer in zit.

Wel zo prettig om een programma in z'n geheel te kunnen bekijken, vind ik.

Vladja

birdies
door birdies - Dec 18, 2010 om 14:35
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Wel zo prettig om een programma in z'n geheel te kunnen bekijken, vind ik.......

Helemaal met je eens, maar hoe lang gaat het nog duren voordat ook de publ. omroepen reclames tijdens de programma's met reclame komen? Ik vermoed dat dit binnen een paar jaar zo zal zijn.

De enkele keer dat ik naar een programma bij een commerciële omroep kijk, neem ik dat op, kan ik zo de blokken overslaan.

ta
door tar - Dec 18, 2010 om 15:07
522 Antwoorden / 9 Vragen

Hey vladja,

De essentie van het verhaal is dat door de verhoging van de inkomstenbelasting voor iedereen met 1,1%-punt er nu al vele tientallen miljoenen per jaar worden binnengeharkt en nu wil NOS-directeur Jan de Jong je dus dubbel laten betalen...

Als je dit in de supermarkt gebeurt, zijn de rapen gaar, maar in dit geval neemt KASSA het bericht gewoon zonder probleem over... Misschien omdat KASSA hier direct zelf ook belang bij heeft?!

Wat Birdies ook al zei:

Niet verder vertellen hoor; maar met een simpele Harddiskrecorder kun je zonder problemen alle reclames met 1 druk op de knop overslaan en je kunt programma's bekijken op een tijd wanneer jij dit wenst.

vladja
door vladja - Dec 18, 2010 om 16:35
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Niet opnemen en dus niet kijken. Veel makkelijker. Houd je nog tijd over ook.

Maar dubbel betalen is te gek voor woorden. Maar zo'n NOS-directeur met z'n best betaalde functie, wil die natuurlijk niet kwijt raken, Stel je voor dat hij zo'n luxe baantje moet inleveren en gewoon moet gaan werken tegen een normaal passend salaris.

Een kat in 't nauw maakt rare sprongen.

Vladja

ta
door tar - Dec 18, 2010 om 16:54
522 Antwoorden / 9 Vragen

Hey Vladja,

Een beetje medelijden met de harde werkers binnen de publieke omroep die wij met ons allen verplicht moeten betalen...

Ze doen namelijk zulk belangrijk werk dat zij toch een beetje meer mogen verdienen dan de Minister President...?!

Zie hier de bedragen in 2008:

Arme sloebers...