hv
door hvolkers Jan 19, 2016 om 15:26
Geldzaken & recht

Wanneer worden de praktijken van de Vriendenloterij aangepakt?

Bij de kinderpostzegels zaten 2 kaarten om "gratis" mee te doen met de Vriendenloterij. Dat heb ik ingevuld  op hun website en direct daarna deze opgezegd omdat ik niet automatisch maandelijks wil meedoen. Dit was eind december 2015 en tot mijn schrik zag ik dat op 4 januari 2016 € 26,50 was geincasseerd en dat ik dat niet kon storneren omdat het om een loterij ging. De Vriendenloterij is alleen telefonisch te bereiken tegen extra kosten. Op email wordt niet gereageerd. Bij het opzeggen wordt ook heel vervelend gedaan en er wordt pas na diverse malen aan geven dat je wenst te stoppen ook daadwerkelijk actie ondernomen. Vandaag maar weer gebeld inzake de afboeking en het verzoek tot restitutie. Toen kreeg ik te horen dat ik niet mee zou doen met de loterij maar dat ik een prijs zou winnen van € 120,00 verbonden aan de postzegel actie. Daar heb ik niets over vernomen dus volgens mij klinkklare onzin. Hoe kan ik dan mij zelf opgeven voor de loterij??? In ieder geval wordt het geld nu terug gestort binnen 2 weken. Maar continue geconfronteerd worden met acties van Vriendenloterij (maar ook de Postcode Loterij) dat je in de maand Januari gratis meespeelt is zuivere volksverlakkerij. Mijn persoonlijke mening is dat dit direct moet worden verboden. Graag een aandachtspunt voor een van de volgende uitzendingen.

Bij voorbaat dank,

Henri

4009 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 19, 2016 om 15:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor contact met de tv-redactie: klik hier.
Je zit nu op een openbaar forum.

tijger1
door tijger1 - Jan 19, 2016 om 15:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verbieden? Hoezo? Niemand verplicht u toch om "gratis" mee te doen? Als het woord GRATIS ergens staat, denken mensen niet meer na en doen ze mee, tot hun eigen schade.

diumenge
door diumenge - Jan 19, 2016 om 18:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is met name irritant dat een goed doel als kinderpostzegels zich hier mee inlaat.

tijger1
door tijger1 - Jan 19, 2016 om 19:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de kinderpostzegels zullen er ook wel beter van worden. Trouwens ook hinderlijk dat gedoe.

costnix
door costnix - Jan 20, 2016 om 01:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

VriendenLoterij en Poscodeloterij zijn twee handen op één buik :-(

gerbera
door gerbera - Jan 20, 2016 om 11:33
7366 Antwoorden / 14 Vragen

De enige manier om dit aan te pakken is er gewoon niet aan mee te doen. En wat héél belangrijk is verder lezen, vooral als er "GRATIS" bij staat.

jo
door jorisw - Jan 20, 2016 om 11:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom moet er weer wat aangepakt of geregeld worden? We hebben toch zelf ook hersens?

zoekster1
door zoekster1 - Jan 20, 2016 om 11:51
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind het ook vreselijk irritant. Ik stond laatst bij de kassa van de Hema, mocht ik een gratis kraslot meenemen. Ik zei: laat me eens raden, moet ik me wel eerst aanmelden bij de Postcodeloterij. Ja, zei de kassadame, ik vind het ook niks hoor. Bij C&A hetzelfde verhaal, kortingsbon van 7,50 voor een volgende artikel, wel je eerst aanmelden bij de Postcodeloterij. Het komt echt mijn neus uit, dat opdringerige gedoe.

rots92
door rots92 - Jan 20, 2016 om 14:09
157 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe komen ze aan het rekeningnummer?

He
door Helpfuljosh - Jan 20, 2016 om 14:48
1 Antwoorden / Vragen

Heel hinderlijk inderdaad. Als je meespeelt met de Nationale Postcode Loterij krijg iets van 10 keer per jaar post waarin gevraagd wordt of je niet met de vriendenloterij wilt meespelen. Ze hebben dan je adres en sturen je persoonlijk aanbiedingen. Wat wel mag.

Het beste is gewoon opzeggen! Ik heb laatst mijn NPL abonnement beindig http://www.sepastop.eu een online dienst die namens jouw een (aangetekende) brief verstuurt, werkt goed.

Cookies
door Cookies - Jan 20, 2016 om 14:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je mag 1x raden.

DOOR ROTS92 - 20 JAN 2016 OM 14:09
0 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Hoe komen ze aan het rekeningnummer?

ro
door robo8 - Jan 20, 2016 om 20:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

Vriendenloterij zijn een stelletje oplichters omdat zij zich niet aan hun eigen voorwaarden houden. Niet aan beginnen.