ma
door magixx Mar 12, 2006 om 22:02
Geldzaken & recht

Wat doet frisia met gegevsn

op veronica radio is er een soort van quiz, waar mensen hun bankafschift naar toe kunnen faxen of mailen. De gelukkige die in het ROOD staat krijgt zijn saldo door  Frisia aangevuld. Ik kan me voorstellen dat er veel mensen reageren, wat gebeurt er met de bankafschriften van de mensen die niets winnnen ? Is wel makkelijk om dan goed een lening aan te bieden tov rood staan

282 5 Rapporteer

mi
door mikro - Mar 13, 2006 om 06:35
68 Antwoorden / 5 Vragen

Dan lijkt het mij wel duidelijk wat er met die gegevens gebeurt...

Er zijn ongetwijfeld spelvoorwaarden. Hierin zou dit mi ook moeten zijn vermeld.

hutch
door hutch - Mar 13, 2006 om 10:40
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Die gegevens liggen dan aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op de Frisia-straat en zullen zij wel bedolven worden onder allerlei reclame van Frisia en consorten.

En er wordt natuurlijk behoorlijk handel gedreven met die adressen, dus eigenlijk is het te hopen dat het alleen bij Frisia blijft......, maar ik vermoed het ergste.

De enkele "gelukkige" krijgt een x-bedragje en de zeer vele "ongelukkigen" krijgen ook wat: een berg reclametroep en staan direct overal te boek als "roodstaander", met alle gevolgen van dien.

Frisia zal denk ik een van de kleinste rood-staanders uitzoeken en deze "belonen" met een fooitje..... en hebben voor dat bedragje een gigantisch adressenbestand binnengehaald.

Persoonlijk vind ik dit een zeer verwerpelijke wijze van "klanten" binnen halen: misbruik maken van de (mogelijke) problemen van die mensen.

Ik zou zeggen: trap er absoluut niet in!!!!!

Voor een ieder die reeds in deze verwerpelijke actie getrapt is: sterkte....

Hutch

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 13, 2006 om 10:47
16966 Antwoorden / 202 Vragen

En er wordt al zoveel gezegd en geschreven over BECAM en alle leningsbedrijven die daar bij horen zoals Frisia.

user123
door user123 - Mar 13, 2006 om 12:00
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Die gegevens worden waarschijnlijk ook gebruikt om profielschetsen te maken. Wanneer men de postcode weet van iemand die rood staat, kan men allerhande sociodemografische data hieraan koppelen.

andersom: wanneer je aan een bepaald profiel voldoet, ben je een groter risico voor kredietverstrekkers.

ed
door edking - Mar 19, 2006 om 23:23
7 Antwoorden / 0 Vragen

nog al bedenkelijk dat een radiostation hier aan meedoet terwijl je op je klompen kunt aanvoelen wat Frsia met deze gegevens kan/ zal doen.   worden ze soms gesponsored door Frisia??