boneka
door boneka Oct 8, 2015 om 15:02
Geldzaken & recht

Wat is de waarde van het Thuiswinkel Waarborg?

Wat is de waarde van het Thuiswinkel Waarborg? Ik zal het u vertellen 0,0 NIETS. Je meldt je klacht evt kun je ze bellen. Vaak lukt dat niet want hun telefoonlijn doet het vaak niet. En als je ze aan de lijn hebt krijg je na een mail een jurist die gewoon niets voor je doet. Evt. bellen ze naar het bedrijf, maar verder heb je helemaal niets aan deze instantie.

De klant kan het lekker uitzoeken bij de Geschillencommissie. Wat en rechtstaat hebben we in Nederland.

1324 14 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 8, 2015 om 15:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Niets en daar is alles mee gezegd.

aurora1
door aurora1 - Oct 8, 2015 om 20:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou ja, als het u hier niet bevalt kunt u altijd nog....
Waar gaat dit over, alweer bol.com?
En waarover moet er precies gediscussieerd worden?

alexishoop
door alexishoop - Oct 9, 2015 om 00:39
562 Antwoorden / 6 Vragen

het is een branchevereniging, ofwel een lobbyclub en de geschillencommissie is een alternatief voor de rechtbank, want als iedere burger bij problemen direct een jurist in de arm zou nemen, beslagen gaat leggen dan zou niemand meer kunnen ondernemen.

maar er is nog een club dat blaam treft en dat is de kvk, dat eigenlijk sinds 2014 officieel een overheid orgaan, hoewel sommigen het nog steeds als belangenvereniging zien.

tja en zo zijn er meer clubjes in nederland die door de jaren heen uitgroeien en de macht naar zichzelf toe trekken en wie er aan het roer staat in denhaag bepaald hoe toekomstige wetten worden geschreven.

dus dat is de waarde van zo'n waarborg, als je maar genoeg koppen dezelfde kant op krijgt, kun je je macht uitoefenen.

alexishoop
door alexishoop - Oct 9, 2015 om 01:03
562 Antwoorden / 6 Vragen

Alle Europese lidstaten zijn verplicht een goed werkend, laagdrempelig systeem voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting in consumentenzaken beschikbaar te hebben.

. In opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie is er een.... Algemene Geschillencommissie ... Op die manier kunnen wij elk consumentengeschil van iedere ondernemer, die bij een van onze geschillencommissies is aangesloten, behandelen.

bron

kortom, maak je borst maar nat, straks wordt elke ondernemer net als (de nutteloze KvK inschrijving) verplicht zich aan te sluiten bij een vage keurmerk, ook als het weinig toegevoegd. zodat de branche zichzelf op de borst kan kloppen en zeggen dat alles koek en ei, de toezichthouder kan pappen en natten en we eens in de zoveel schandalen zien zoals bij volkswagen.

want dat is hoe de samenleving werkt.

boneka
door boneka - Oct 9, 2015 om 14:09
77 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=alexishoop schreef op vrijdag 9 okt 2015, 01:03]Alle Europese lidstaten zijn verplicht een goed werkend, laagdrempelig systeem voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting in consumentenzaken beschikbaar te hebben.

. In opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie is er een.... Algemene Geschillencommissie ... Op die manier kunnen wij elk consumentengeschil van iedere ondernemer, die bij een van onze geschillencommissies is aangesloten, behandelen.

bron

kortom, maak je borst maar nat, straks wordt elke ondernemer net als (de nutteloze KvK inschrijving) verplicht zich aan te sluiten bij een vage keurmerk, ook als het weinig toegevoegd. zodat de branche zichzelf op de borst kan kloppen en zeggen dat alles koek en ei, de toezichthouder kan pappen en natten en we eens in de zoveel schandalen zien zoals bij volkswagen.

want dat is hoe de samenleving werkt.

Uitstekend verwoord in dat opzicht is het jammer dat we niet de Amerikaanse regels hebben. Als consument wordt je gewoon slecht beschermd in Nederland. Schijnveiligheid lees ik hier ook vaak. Natuurlijk gaat het nog over Bol.com. Zij hanteren eigen regeltjes die niet in hun voorwaarden staan. Daar erger ik me aan. Zet het dan fatsoenlijk op de site, maar dat doen ze (bewust) niet.

Dan hoop je dat Thuiswinkel ze op de vingers tikt, maar nee dan gaan ze een poeslief gesprek aan of ze de klant tegemoet willen komen. Niks geen corrigerende tik of boete als de voorwaarden niet kloppen, nee de consument moet het maar uitzoeken bij de geschillencommissie. Ik zeg dan heb je niks aan Thuiswinkel. Ook de hobby club klachtenkompas is waardeloos.

Consuwijzer is iets beter, maar zij kunnen je alleen advies geven en gaan alleen over tot maatregelen als er collectief een protest is.

Kortom Nederland en de EU hebben een slecht beleid als het gaat om consumentenrecht.

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2015 om 17:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dit nu het 3e topic over hetzelfde, het al dan niet achteraf kunnen betalen bij bol.com?
Ik zou naar de USA verhuizen waar het allemaal beter geregeld is voor consumenten....
U kunt anders eerst ook nog naar het Europese Hof stappen zoals in een van uw andere topics over hetzelfde onderwerp wordt voorgesteld.

alexishoop
door alexishoop - Oct 9, 2015 om 19:35
562 Antwoorden / 6 Vragen

Amerikanen kopen heel veel via de creditcard, vaak inclusief dekking voor aansprakelijkheid, de banken hebben dus een financieel motief om de consument dus beter te beschermen.

boneka
door boneka - Oct 9, 2015 om 19:36
77 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 9 okt 2015, 17:03]Is dit nu het 3e topic over hetzelfde, het al dan niet achteraf kunnen betalen bij bol.com?
Ik zou naar de USA verhuizen waar het allemaal beter geregeld is voor consumenten....
U kunt anders eerst ook nog naar het Europese Hof stappen zoals in een van uw andere topics over hetzelfde onderwerp wordt voorgesteld.

Problemen mee? Je kunt je beter afvragen waarom je reageert. Nog beter, hoe het komt dat wij zo slecht beschermd zijn in Nederland cq Europa. In Duitsland hebben ze nog een minister van Consumentenzaken. Daar beginnen ze hier niet aan. Overigens Bol.com belazert met nog veel meer zaken. En zij niet alleen. Kan je tig voorbeelden geven. Allemaal misleiding en dat kan allemaal in Nederland omdat die gasten in Brussel niks anders te doen hebben dan te bekvechten over asielzoekers. En prijsafspraken oh wat zijn ze daar druk mee bezig net als mevrouwtje Neeltje Kroes. Roetfilters die je gewoon kan uitschakelen. Ach ja wat maakt het uit in Nederland, niemand die controleert. Slechte pannen Teflon. Niemand die het verbied. Nee na 30 jaar gaan zeiken als er een hoop zieken of doden zijn gevallen..........pffffffffffff

diumenge
door diumenge - Oct 9, 2015 om 23:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Goh goh, je hebt het maar slecht hier. Omdat je je DVD's niet achteraf mag betalen, wat een drama.

van leyden
door van leyden - Oct 11, 2015 om 10:50
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Voor mij is een "keurmerk" een teken om er met een grote boog omhoog te lopen.

De fabrikant heeft een keurmerk gekocht omdat zijn spullen niet deugen De zooi heeft een oppepper nodig, door het bieden van schijnveiligheid.
Soms zal dat wel niet kloppen. maar slechte produkten worden daardoor onnodig duur.

In bijna alle gevallen is een "keurmerk" bedoeld om de consumenten erin te luizen/
Daar wil je toch niks kopen?

van leyden
door van leyden - Oct 11, 2015 om 11:00
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 9 okt 2015, 23:15]Goh goh, je hebt het maar slecht hier. Omdat je je DVD's niet achteraf mag betalen, wat een drama.

Het "drama" is de onbereikbaarheid, niet de klacht.

van leyden
door van leyden - Oct 11, 2015 om 11:01
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Hoe rotter het artikel, hoe meer keurmerken het heeft.

diumenge
door diumenge - Oct 11, 2015 om 14:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=van leyden schreef op zondag 11 okt 2015, 11:00][quote=diumenge schreef op vrijdag 9 okt 2015, 23:15]Goh goh, je hebt het maar slecht hier. Omdat je je DVD's niet achteraf mag betalen, wat een drama.

Het "drama" is de onbereikbaarheid, niet de klacht.
TS heeft zelf aangegeven 30 á 40 mails hierover gestuurd te hebben, op een gegeven moment houdt het ook voor Bol.com op.

boneka
door boneka - Oct 11, 2015 om 14:41
77 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 11 okt 2015, 14:15][quote=van leyden schreef op zondag 11 okt 2015, 11:00][quote=diumenge schreef op vrijdag 9 okt 2015, 23:15]Goh goh, je hebt het maar slecht hier. Omdat je je DVD's niet achteraf mag betalen, wat een drama.

Het "drama" is de onbereikbaarheid, niet de klacht.
TS heeft zelf aangegeven 30 á 40 mails hierover gestuurd te hebben, op een gegeven moment houdt het ook voor Bol.com op.

Het houdt voor Bol.com op omdat ze geen duidelijkheid willen verschaffen. Ze weten het niet onder het mom van dat bepaalt het systeem. Maar dat systeem wordt bepaald door de beleidsmakers van Bol.com zelf. Daar zijn ze heel schimmig over. Ze willen het niet zeggen.

En daarbij willen ze het ook niet vermelden op de site en dat vind ik nog het meest kwalijke aan deze zaak. Zet het er dan gewoon op. Door het systeem kunt u worden uitgesloten van achteraf betalen, maar ja dat zetten ze er natuurlijk niet op.........Niet klantvriendelijk. Maar dat is dit natuurlijk ook niet.