Wat te doen met online.nl
Nadat wij weer geconfronteerd werden met slechte tv en het niet opnemen van ons gekozen progamma, zijn wij opzoek gegaan naar een andere provider.
Daar wij Telfort voor ons mobiel hebben zijn wij hier gaan kijken voor alles in één.
In de winkel via de mobiel ingelogd bij Online.nl en hieruit bleek dat wij contractvrij zijn.
Telfort heeft de overstap geregeld, echter online.nl gaf aan dat niet alle gegevens correct waren.
Zelf gebeld met online.nl en die kwamen met de mededeling dat wij nog niet contractvrij zijn, het loopt tot eind 2017.
Bij de medewerker aangegeven dat ik dit niet kon inzien via mijn mobile inlog. Tevens aangegevn dat ik nog altijd slechte kwaliteit heb, ondanks herhaaldelijk monteur bezoek.
Deze medewerker gaf aan dat doordat zij niet het toegezegde leveren ik kan opzeggen.
Na nogmaals gebeld te hebben en veel mailverkeer komt online tot het standpunt; Wij kunnen niets voor u doen (gewoon betalen dus).
Dit ondanks dat een medewerker toezegd dat ik kan opzeggen en dat de klantenservice aangeeft dat er via hun systeen onduidelijkheid kan reizen over de contractsduur.
Volgens de klantenservive had ik op een oudsysteem ingelogd met de mobiel. Het is uiteindelijk mijn verantwoording om de juiste contractsduur te kennen. Dit ligt niet aan hen.
Wij hebben herhaaldelijk aangegevn dat wij betalen tot en met de opzegging (22-3-2017).
Wat kan ik nu nog doen en heb ik hiertoe het recht?
Maar u moet toch zelf kunnen nagaan tot hoelang uw contract loopt? Als er gezegd wordt: eind 2017, moet u blijkbaar zelf eind 2016 iets veranderd hebben, of u had wellicht vanaf eind 2015 een tweejarig contract.
Wat u kunt doen, is het contract uitzitten, of afkopen. Simpel.
U kunt niet zomaar tijdens een contract kostenloos opzeggen.
Als u een slechte service ontvangt van online, moet u deze de gelegenheid geven om dit op te lossen. Direct weglopen zonder wat te zeggen terwijl u een contract heeft kan simpelweg niet. Zoals Tijger1 al aangeeft, uitzingen of betalen.
Maar dat u zelf niet weet hoe lang abonnementen al lopen maakt u wel een makkelijk slachtoffer. Uit mijn administratie is gebleken dat u aan een 12 jarig contract zit voor het forum van kassa, kunt u ook nog even betalen dan?
Hallo Nwk Den Boer ,
Wij hebben herhaaldelijk aangegevn dat wij betalen tot en met de opzegging (22-3-2017).
Als uw contract loopt t/m eind 2017 kunt u niet zomaar opzeggen :
De opzegtermijn voor een abonnement voor telefonie, internet of televisie is één maand.
Kan ik altijd van mijn abonnement af?
De meeste abonnementen duren één of twee jaar. In die tijd kunt u niet zomaar van het abonnement af. Vaak kost dit geld. Pas na de vaste periode kunt u opzeggen wanneer u wilt. Zonder kosten.
Sommige abonnementen zijn per maand opzegbaar. Dit betekent dat u niet één of twee jaar hoeft te wachten voordat u kosteloos kunt opzeggen.
Hebt u een abonnement voor één of twee jaar? En wilt u tussentijds uw abonnement opzeggen? Bespreek dit dan met uw aanbieder. De aanbieder rekende erop dat u één of twee jaar klant zou blijven. Meestal moet u dan nog een deel van het abonnement betalen.
Bron : consuwijzer.nl
Nadat wij weer geconfronteerd werden met slechte tv en het niet opnemen van ons gekozen progamma
Stuur online.nl een brief / of mail met vermelding "aanmaning tot nakoming overeenkomst " klik op de rode regel ( zie benedenaan voorbeeldbrief )
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst
Onder "mijn online" moeten de gegevens van je abonnement staan.
Als je maar iets verandert in het abonnement, dan heb je weer een nieuw abonnement en zit je er weer voor 1 jaar aan vast.
Heb je nog geen glasvezel en wel adsl, dan bepaalt kpn de snelheid die op jouw adres mogelijk is.
Test eens op speedtest.nl of prijsvergelijken.nl
Bij telfort via de telefoonlijn zul je mogelijk dezelfde problemen ondervinden.
Enige dagen geleden een soortgelijke vraag. Op uw contract staat wanneer het ingegaan is en wanneer u contractvrij bent. Ik ken de online-omgeving van Online niet, maar kennelijk staat daar vaker niet de meest actuele situatie.
U hebt het recht om door te betalen tot uw contract beëindigd is. Wat u nog kunt doen is op tijd opzeggen en de volgende keer voorbereid op pad gaan als u een nieuw contract wilt afsluiten. Dus thuis eerst alles in uw administratie nakijken en niet ter plekke gauw iets opzoeken via uw mobiele telefoon.
Aangezien Telfort gebruik maakt van dezelfde A(V)DSL verbindingen is het de maar de vraag of je na de overstap geen problemen meer hebt en dan ga ik er vanuit dat het niet aan je apparatuur etc ligt .Tip : Vaak is de kabel van telefoonaansluiting naar modem de oorzaak van dit probleem.Ook resetten van modem en decoders is vaak een goede oplossing voor dit probleem. Of nieuwe apparatuur vragen aan ON Line.Hou er rekening mee ,dat als On Line de ADSL verbinding niet vrijgeeft ,dat je kan niet overstappen naar een andere provider , behalve kabel..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is botox gevaarlijk voor rimpels
Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer
FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR
Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.
Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .
Waarom doet de Vomar hier niets mee ?
Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer