so
door sorong Apr 2, 2006 om 23:51
Geldzaken & recht

Wat te doen tegen de administratieve ellende van Casema

Van Casema eind febr. een schrijven ontvangen dat zij door adm. problemen reeds lange tijd geen automatische incasso hebben gedaan voor RTV, digitale tv, internet en telefonie. Wij zouden een rekening krijgen met acceptgiro en we moeten elke maand maar minimaal 100 euro extra overmaken om de achterstand in te lopen. Kan dat zo maar?. Half maart gebeld waar de factuur bleef, nou we waren nog niet aan de beurt!. En de achterstand maar oplopen! Nu een RODE kaart gestuurd met begeleidend schrijven dat de automatische incasso met onmiddellijke ingang is stot gezet, omdat anders de achterstallige betaling alleen maar oploopt. We gaan de betaling zelf wel regelen. Kunnen zij nu als nog automatische incasso doen en ben ik verplicht 100 euro per maand extra te betalen als ik de rekening van de achterstallige betalingen krijg. Niet mijn fout!. Mag ik ook minder per maand betalen?


 

325 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hutch
door hutch - Apr 3, 2006 om 09:37
4518 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Sorong,


reeds lange tijd geen automatische incasso...... dat kan aardig oplopen. Maar wist u dat dan niet? Was het dan ook niet beter geweest, om hiervoor een x-bedrag per maand apart te zetten?


Maar goed, dat is allemaal achteraf.....


M.i. is het bedrag, wat u verschuldigd bent, in principe in één keer opeisbaar (met inachtneming van een verjaringstermijn).


Met dit in het achterhoofd, lijkt mij 100 euro per maand nog schappelijk.


En hoezo achterstallige betaling (en nog niet aan de beurt...): nu u dit allemaal weet, kunt u dat bedrag, wat Casema heeft voorgesteld, nu toch wel alvast apart zetten.... sterker nog, theoretisch gezien, verdient u er nu alleen maar op: namelijk de te ontvangen rente over dat bedrag, wat u anders elke maand zou moeten overmaken.


Indien u Casema de zgn. "rode kaart" heeft gestuurd, kan Casema wel geld van uw rekening halen, echter dit is na het versturen van die kaart niet meer toegestaan. In de praktijk blijkt het nog al eens anders te gaan. Mocht Casema dit dan toch nog doen, kunt u via uw bank Casema laten blokkeren v.w.b. de automatische afschrijvingen.


Gezien bovenstaande, is het (m.i.) niet toegestaan, zonder toestemming van Casema, om per maand minder te betalen, dan Casema heeft voorgesteld. Zoals ik reeds stelde, is dat bedrag zelfs in één keer opeisbaar.


Gr. Hutch

birdies
door birdies - Apr 3, 2006 om 16:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

Je weet toch zelf wel dat je iedere maand hoort te betalen? Het abogeld opzij zetten, is niet zo moeilijk lijkt mij! Heb zelf ook 5 maanden lang geen afschrijving gehad, maar wel zo verstandig geweest dit geld apart te zetten. Vond het persoonlijk wel zo netjes van Casema dat je de gelegenheid kreeg dit in termijnen te betalen. Maar dat was dus in mijn geval niet nodig. Volgens mij heb je jezelf trouwens verplicht tot automatische afschrijving bij je aanmelding bij Casema, dus je raakt nu alleen maar verder in de problemen. Sorry, maar vind dit een flauwekul vraag.

sa
door saskia46 - Apr 15, 2006 om 13:16
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik vind dit geen flauwekul vraag. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem. Sinds wij eind september digitale telefonie hebben van Casema is er niets meer afgeschreven. Ook niet onze maandelijkse rekening voor de kabel, die al jaren netjes iedere maand automatisch afgeschreven werd. Natuurlijk houd ik er rekening mee dat de rekening komt, maar het is toch belachelijk dat er na diverse mails en telefoontjes en inderdaad dezelfde brief half februari waarin staat dat er binnen 14 dagen een rekening komt, helemaal niets gebeurd????

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer