Wat te doen tegen de administratieve ellende van Casema
Van Casema eind febr. een schrijven ontvangen dat zij door adm. problemen reeds lange tijd geen automatische incasso hebben gedaan voor RTV, digitale tv, internet en telefonie. Wij zouden een rekening krijgen met acceptgiro en we moeten elke maand maar minimaal 100 euro extra overmaken om de achterstand in te lopen. Kan dat zo maar?. Half maart gebeld waar de factuur bleef, nou we waren nog niet aan de beurt!. En de achterstand maar oplopen! Nu een RODE kaart gestuurd met begeleidend schrijven dat de automatische incasso met onmiddellijke ingang is stot gezet, omdat anders de achterstallige betaling alleen maar oploopt. We gaan de betaling zelf wel regelen. Kunnen zij nu als nog automatische incasso doen en ben ik verplicht 100 euro per maand extra te betalen als ik de rekening van de achterstallige betalingen krijg. Niet mijn fout!. Mag ik ook minder per maand betalen?
Dag Sorong,
reeds lange tijd geen automatische incasso...... dat kan aardig oplopen. Maar wist u dat dan niet? Was het dan ook niet beter geweest, om hiervoor een x-bedrag per maand apart te zetten?
Maar goed, dat is allemaal achteraf.....
M.i. is het bedrag, wat u verschuldigd bent, in principe in één keer opeisbaar (met inachtneming van een verjaringstermijn).
Met dit in het achterhoofd, lijkt mij 100 euro per maand nog schappelijk.
En hoezo achterstallige betaling (en nog niet aan de beurt...): nu u dit allemaal weet, kunt u dat bedrag, wat Casema heeft voorgesteld, nu toch wel alvast apart zetten.... sterker nog, theoretisch gezien, verdient u er nu alleen maar op: namelijk de te ontvangen rente over dat bedrag, wat u anders elke maand zou moeten overmaken.
Indien u Casema de zgn. "rode kaart" heeft gestuurd, kan Casema wel geld van uw rekening halen, echter dit is na het versturen van die kaart niet meer toegestaan. In de praktijk blijkt het nog al eens anders te gaan. Mocht Casema dit dan toch nog doen, kunt u via uw bank Casema laten blokkeren v.w.b. de automatische afschrijvingen.
Gezien bovenstaande, is het (m.i.) niet toegestaan, zonder toestemming van Casema, om per maand minder te betalen, dan Casema heeft voorgesteld. Zoals ik reeds stelde, is dat bedrag zelfs in één keer opeisbaar.
Gr. Hutch
Je weet toch zelf wel dat je iedere maand hoort te betalen? Het abogeld opzij zetten, is niet zo moeilijk lijkt mij! Heb zelf ook 5 maanden lang geen afschrijving gehad, maar wel zo verstandig geweest dit geld apart te zetten. Vond het persoonlijk wel zo netjes van Casema dat je de gelegenheid kreeg dit in termijnen te betalen. Maar dat was dus in mijn geval niet nodig. Volgens mij heb je jezelf trouwens verplicht tot automatische afschrijving bij je aanmelding bij Casema, dus je raakt nu alleen maar verder in de problemen. Sorry, maar vind dit een flauwekul vraag.
Ik vind dit geen flauwekul vraag. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem. Sinds wij eind september digitale telefonie hebben van Casema is er niets meer afgeschreven. Ook niet onze maandelijkse rekening voor de kabel, die al jaren netjes iedere maand automatisch afgeschreven werd. Natuurlijk houd ik er rekening mee dat de rekening komt, maar het is toch belachelijk dat er na diverse mails en telefoontjes en inderdaad dezelfde brief half februari waarin staat dat er binnen 14 dagen een rekening komt, helemaal niets gebeurd????
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer