re
door redox Apr 22, 2004 om 13:30
Geldzaken & recht

Webhosting Kwestie

Beste Mensen / Experts,

Al sinds januari 2003 zit ik met mijn website bij het bedrijf Ashosting.nl. Sinds het begin is alle medewerking met dit bedrijf al zeer stroef verlopen maar de laatste paar maanden is het echt teveel geworden.

Onze account mag maandelijks 9 GB aan dataverkeer verbruiken. Op het moment verbruikt onze website veel meer dan dat en wordt er dus elke maand een dikke rekening gestuurd. Omdat wij het na een jaar meer dan zat zijn om steeds extra te moeten betalen hebben wij sinds maart een nieuwe provider in de hand genomen. Alles ging goed totdat we ons domein moesten verhuizen. Het domein moet namelijk doorverwijzen naar de nieuwe provider.

Dit gaat als volgt: ashosting geeft toestemming voor de verhuizing bij Joker.com (dat is een DNS provider). Joker.com vraagt daarna of het klopt dat wij ons domein willen verhuizen. Wij geven toestemming en het domein is vrij voor verhuizing. Vervolgens gaat onze nieuwe provider naar Gandi.com (dat is ook een DNS provider) om door te geven dat het domein verhuist moet worden van Joker.com naar Gandi.com. Gandi.com vraagt toestemming bij de houder van het domein om het te mogen verhuizen. De houder van het domein zijn wij maar gandi.com maakt gebruik van het technische contact dat in de gegevens van het domein staat. Dat is een e-mail adres van 2blue4u.nl (het moederbedrijf van Ashosting.nl). Vervolgens heb ik tot 2x toe met 2blue4u gemaild dat ze toestemming moeten geven voor de verhuizing, geen gehoor. Je moet binnen 5 dagen antwoorden anders gaat de verhuizing niet door. Na 5 dagen krijg ik een mailtje van 2blue4u dat de verhuizing is mislukt.

Nou denk je van, kan gebeuren probeer het opnieuw. Gaan we ook doen, maar ondertussen betalen we van begin maart tot eind april wel voor al dat extra dataverkeer dat we verbruiken. Dat ligt ergens rond de 40 euro per maand. En als arme student met een non-profit website is dat best een hoop geld in de maand.

Ik wil daarom weten of het mogelijk is juridische stappen tegen ashosting of 2blue4u te ondernemen?

Mvg,

Harro Heijboer
support@casejunkies.com

897 1 Rapporteer

se
door seamion - May 21, 2004 om 20:08
16 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst uw klacht schriftelijk melden bij 2blue4u, liefst aangetekend. Als dit niets oplevert, kunt u contact opnemen met de branchevereniging die u kunt vinden op de volgende site: http://www.nlip.nl/

Succes!