Ma
door Manon1507 Aug 23, 2018 om 11:55
Geldzaken & recht

Wie betaalt alle kosten van de laptop?

Al 5 maanden heb ik veel gedoe met mijn Toshiba laptop.

Het startte toen met kapot framewerk rondom mn toetsenbord en een accu die spontaan uitviel. Hiervoor is hij naar een erkend toshiba reparatiepunt gegaan. Ze konden het probleem met mijn accu niet vinden, maar het framewerk kon gerepareerd worden tegen betaling.

Na een maand had ik mijn laptop terug, maar helaas waren er nog altijd problemen met de accu.

Hier een melding van gemaakt en opnieuw opgestuurd. Na controle bij het reparatiepunt zou er een probleem zijn met de connector. Dit zou uiteindelijk onder de garantie vallen.

Na ruim een maand nog niks gehoord. Meerdere malen contact proberen te zoeken, maar op mails werd niet gereageerd en het telefoonnr onderaan hun mail is fouttief. Online uiteindelijk het goede telefoonnr achterhaald. Het kwam er op neer dat het onderdeeltje wel besteld hadden, maar waren vergeten dat die voor mijn laptop was. Afijn, zelfde dag gerepareerd en opgestuurd.

Eenmaal thuis (3 laptoploze maanden in totaal verder), blijkt de laptop niet gerepareerd. Wellicht is het onderdeel vervangen, maar accuproblemen waren zeker niet opgelost. Daarnaast had ik spontaan een serieuze rij dode pixels. Hier gelijk een melding van gemaakt. Volgens het reparatiebedrijf is dit gewone slijtage, wat me erg sterk lijkt en daarnaast zeer toevallig.
Laptop is vervolgens opnieuw opgestuurd.

Ondertussen zijn we 2 maanden (in totaal 5 maanden) verder, mijn school (ICT studie) start weer en heb nog altijd geen laptop. Verschillende hoofdkantoren zijn nog altijd aan het knokken wie op moet draaien voor de kosten.

Helaas heb ik wel een laptop nodig voor mijn studie. Heb geinformeerd naar een tijdelijke leenlaptop, wat helaas geen optie was. Dit betekent dat ik een nieuwe laptop aan zou moeten schaffen omdat dit alles zo lang duurt.

Hoe valt dit het beste op te lossen?

4293 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 23, 2018 om 12:07
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Manon1507 ,

Neem contact op met de verkoper , lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen

Ma
door Manon1507 Aug 23, 2018 om 12:12
Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Marita,

Bedankt voor je reactie.
Het probleem is dat de verkoper mij wel de schuld geeft, of het gebruikersschade/slijtage noemt.
Daarnaast zit ik ondertussen met de kosten van een nieuwe laptop, omdat de huidige momenteel onbruikbaar is (nu 5 maanden).

marita5
door marita5 - Aug 23, 2018 om 12:17
11525 Antwoorden / 15 Vragen

@manon1507 ,

Wanneer heeft u deze laptop gekocht ?

Neem eens contact op met consuwijzer / of  het Juridisch Loket in uw gemeente .

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-consuwijzer

https://www.juridischloket.nl/contact/#

tijger1
door tijger1 - Aug 23, 2018 om 12:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe oud was de laptop toen de ellende begon? En waardoor is het framewerk kapot gegaan?

Ma
door Manon1507 Aug 23, 2018 om 12:35
Antwoorden / 1 Vragen

Framewerk is kapot gegaan vermoed door eigen toedoen, heb dit ook zelf betaald.

Toen de ellende begon was de laptop 1 jaar en 10 maanden oud meen ik.

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2018 om 12:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dan kunt u een garantie daim wel vergeten, als dat frame eigen schuld is.

Ma
door Manon1507 Aug 23, 2018 om 13:58
Antwoorden / 1 Vragen

Dat frame heb ik toentertijd ook gewoon voor betaald. Ook de accu problemen valt helaas al buiten de garantie, wat geen punt is. Maar de schade die aan mn scherm in ontstaan wel. Tevens hoop ik dat recht zou hebben op iets, door t feit dat ik al 5 maanden geen laptop heb en nu een nieuwe moet gaan kopen voor school omdat mn oude nog altijd niet terug is.

panter22
door panter22 - Aug 23, 2018 om 14:14
6599 Antwoorden / Vragen

Een frame gaat niet spontaan stuk en dat tegelijkertijd de accu ook stuk gaat, zal met elkaar in verband staan.
Het komt er op neer, dat de laptop ondanks herhaalde pogingen,  niet meer te repareren is.
Je moet nu een nieuwe laptop lopen en wat doet die schade aan het scherm er dan nog toe.
Dat ding breng je naar de vuilstort.
En je wilt schadevergoeding omdat het je eigen schuld is dat de laptop stuk is gegaan?

pk49
door pk49 Aug 24, 2018 om 14:07
243 Antwoorden / 2 Vragen

u veronderstelt wel veel, vindt u niet ? En zo'n antwoord als van u, dáár hebben we veel aan ! Alweer zo'n betweter waarvan je hier veel hebt, die menen de wijsheid in pacht te hebben.

panter22
door panter22 Aug 24, 2018 om 14:34
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe komt die laptop dan stuk. Zomaar spontaan? Je wilt hem aanzetten en je ziet dat het frame stuk is en de accu ineens ook. Er is niets gebeurd? Dat is bijzonder.
Als je een idee hebt wat je wilt als schadevergoeding voor deze laptop, schrijf het dan gewoon op en vraag of de leden van dit forum het een redelijk voorstel vinden.
En nog beter, schrijf het aan de verkoper.
Nu vraag je naar een oplossing en die  antwoorden die je krijgt zijn niet wat jij in gedachten hebt.
Dus voor de draad er mee.

Ge
door Genee - Aug 23, 2018 om 14:43
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Lees dat Toshiba vanaf 2016 in Europa geen consumenten laptops meer verkoopt.
Misschien daarom dat i.v.m. onderdelen bestellen, reparaties lang duren.
Ik weet niet hoe oud de laptop is, anders maar een nieuwe kopen, je wilt toch niet dat je straks de laptop weer voor maanden moet missen.

audb
door audb - Aug 24, 2018 om 12:40
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Lees dit maar https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen

Helaas geldt dat alleen voor een nieuwe laptop is deze ouder dan kan je beter zelf even naar een accu gaan zoeken op bv aliexpress.

Een rij dode pixels? dat lijkt me echt geen normale slijtage of je laptop moet wel heel oud zijn maar dat komt eerder doordat ze het scherm gewoon gebogen hebben om van jou af te zijn.

En daar komt bij dat als jij kan bewijzen dat het niet voor het verzenden al was zijn verandwoordelijk gehouden kan worden.

Coebel
door Coebel - Aug 24, 2018 om 13:37
52 Antwoorden / 1 Vragen

Als de accu stuk is kan het apparaat toch gewoon werken op het lichtnet via de adapter. Er zijn diverse adressen waar je een nieuwe accu kan kopen. ebay, amazon,etc.
Dan werkt dat ding toch gewoon. Ik ga ervan uit dat als je een studie ICT doet ook wel een beetje verstand van hardware zal nodig hebben.

diumenge
door diumenge - Aug 24, 2018 om 14:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je verlies nemen en een nieuwe laptop kopen is de beste oplossing.

Hoe valt dit het beste op te lossen?