In
door Ineke M Jan 17, 2024 om 22:15
Geldzaken & recht

Wie heeft ook slechte ervaringen met INNOVA ENERGIE ... ?!?!

Heb me in november jl aangemeld bij Innova, na een betrouwbaar voelend contact met ene Igor. Daardoor voor 4 jaar afgesloten, voor het eerst, eerder altijd maar 1 jaar. Maar het afgesproken bedrag voelde zo goed, 50 euro minder dan bij andere maatschappij. De enige keer dat ik een telefoniste te pakken kreeg, heeft zij het bedrag aangepast op mijn account, dus daar staat het luid en duidelijk. Toch werd het hogere bedrag afgeschreven, en dat heb ik natuurllijk meteen teruggehaald, en daarna het afgesproken bedrag zelf overgeboekt naar hun.
Daarna tig mails gestuurd met uitleg, wilde ook die Igor spreken, maar die krijg ik natuurlijk niet meer te spreken, de boef. Gewoon mensen overhalen met mooie beloften, die nog vastliggen ook, maar toch...
Op Facebook vragen ze op mijn negatieve reaktie of ik ze wil mailen met uitleg:

"zou u ons een privébericht willen sturen met daarin uitleg over uw situatie? We kijken graag samen naar de situatie om u verder te helpen.

Met vriendelijke groet,

Team Innova Energie

Nou dat heb ik al tig keer gedaan, maar ze reageren gewoon nergens op. Ook telefonisch krijg ik ze niet te pakken.
Nu krijg ik vandaag in mijn mail een herinnering, dat ze nog niet het volledige bedrag hebben ontvangen, en of ik dat maar even wil betalen.
Dat ga ik dus niet doen, want ik heb volgens de afspraak het juiste bedrag overgemaakt.
Maar ik zie de bui al hangen, straks krijg ik er kosten bovenop, en ik kan ze niet bereiken voor uitleg. Heb net ook in de Faceboo chat mijn beklag gedaan, dus ben benieuwd.

Ik heb zo'n spijt van mijn overstap naar innova energie, was er al eerder bij, toen nooit een probleem, maar dit slaat alles. Op facebook lees ik ook al veel negatieve reakties op hun.
Ik hoop dat dit opgelost gaat worden. Ik kan niet eens weg, omdat ik anders een mega boete ga krijgen, vanwege 4 jaar contract.
Zucht, wat een bedrijf.
Ineke Meijboom

8199 10 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jan 17, 2024 om 22:46
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Energiecowboys beloven vooral aan de telefoon lage maandVOORSCHOTTEN, en vertellen u niet dat u eind van het boekjaar op UW GEBRUIK wordt afgerekend. En dan blijken die voorschotten dus niet toereikend en moet u bijbetalen. En u dient tegenwoordig een handtekening op papier te zetten en die ingescanned of per post te retourneren.

sira
door sira - Jan 17, 2024 om 22:49
2346 Antwoorden / 24 Vragen

Uw verhaal is een beetje warrig, maar ik denk dat u het over € 50,- voorschot heeft.

Voorschotten hebben niets met de prijs van de energie te maken, de benaming zegt het al. Iedere maand betaalt u een bedrag vooraf, vandaar de naam voorschot.
Hoe lager de voorschotten, hoe meer u einde van het jaar moet bijbetalen, of andersom, hoe hoger het voorschot hoe meer u terugkrijgt.

U moet naar de werkelijke energieprijzen kijken, minus de belastingen die u daarover moet betalen.

alk
door alk - Jan 17, 2024 om 23:18
86 Antwoorden / 9 Vragen

Beetje laat misschien, maar kijk eens op Thrustpilot. Innova Energie krijgt van 77% van de recensies een 1. Je bent niet de enige die erin geluist is.

Ik verbaas mij erover dat erg veel mensen naar het maandbedrag kijken. Dit is een VOORSCHOT. Dit heeft niets met je jaarbedrag te maken.
Ook ik wordt gebeld door energie cowbows. Ze willen altijd mijn voorschotbedrag bij mijn huidige leverancier weten. Ik zeg dat dit niet belangrijk is en dat alleen de vaste kosten, de m³ prijs van het gas en de kWh prijs van de electra belangrijk zijn. Als ik deze 3 prijzen heb kan ik deze vermenigvuldigen met mijn jaarverbruik en het aantal maanden. Dan weet ik gelijk mijn geschatte jaarprijs. Vreemd genoeg kan niemand mij deze prijzen in een telefoongesprek vertellen.

Gaslicht.com zet Innova Energie nog prominent als betrouwbare maatschappij neer. Ik heb Gaslicht (Bencompare) hier een kritische mail over gestuurd en kreeg dit antwoord,

Bedankt voor uw bericht.

De leveranciers die op onze website staan zijn vanuit ons gezien betrouwbaar, dit geldt ook voor Innova. Wat betreft de slechte recenties zijn deze bij vrijwel elke leverancier aanwezig momenteel.
Op het moment dat wij merken dat Innova niet meer aan onze eisen voldoet zullen wij deze ook niet meer tonen op de website.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Team Bencompare

ne
door neodutchio - Jan 18, 2024 om 00:07
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Vanaf 1 januari zijn er aanpassingen geweest in de belastingstarieven op energie. Dat heeft invloed op alle cijfers, dus ook op het voorschotbedrag. Iets dat van te voren nog hier 100% helder was wat dat voor invloed had.

Maar goed, naast het voorschot heeft u ook alle tarieven ontvangen. Zet dat in een rekensommetje met uw verwachte jaarverbruik, deel dat door 12 en u weet of het voorschotbedrag juist is.

1paul
door 1paul - Jan 18, 2024 om 09:17
3155 Antwoorden / 0 Vragen

ga eens naar de site van inova en bereken daar, met de juiste verbruikscijfers, wat u ongeveer kwijt zal zijn per maand en ga dat betalen voordat u een torenhoge afrekening krijgt aan het einde van het lopende jaar!!

er zijn trouwens ook belasting aanpassingen geweest per Januari, hier kan ook de oorzaak liggen..

https://www.innovaenergie.nl/

ro
door robby54jaar - Jan 18, 2024 om 09:25
1 Antwoorden / Vragen

ik had ook een contract via innova ernergie ik moest bij opzeggen een boete van 100 euro betalen ik vind zulke bedrijven de boel belazzeren mensen trappen jullie niet meer in deze bedrijven ik zou elke maand 200 euro betalen voor energie per maand

sira
door sira Jan 18, 2024 om 13:04
2346 Antwoorden / 24 Vragen

Boete? Dan heeft u contractbreuk gepleegd. Iedere energieleverancier legt dan een boete op.

ro
door ronny530 - Jan 18, 2024 om 14:11
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Over de aanpassing van het voorschotbedrag heeft u al antwoord gekregen.
U bent niet echt slim bezig om enkel het destijds afgesproken voorschot bedrag te betalen en blijkbaar ook niet van zins om na een herinnering het volledige voorschotbedrag te betalen.
Als u onwillig blijft dan volgt staking van de energieleverantie met de hoge kosten die dat met zich meebrengt, voordeel voor u is dan wel dat Innova het energiecontract eénzijdig ontbindt maar het nadeel is dan wel dat u bij geen enkele energieleverancier een nieuw energiecontract meer af kunt sluiten omdat u als wanbetaler bekend staat.
Mijn advies direct betalen en daarna nogmaals een klacht indienen.

mo
door mof - Jan 19, 2024 om 13:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen

HEt hogere bedrag werd afgeschreven en u heeft die afschrijving gestorneerd en het afgesproken bedrag betaald? Is het daarna dan weer gebeurd of gaat het nu wel goed? Als u zwart op wit heeft wat u moet vooruitbetalen kan Innova u boetes opleggen wat ze willen, u hoeft die niet te betalen. EN als ik u was zou ik bij de ACM eenklacht indienen.

ba
door bakkersjors - Jan 19, 2024 om 13:40
48 Antwoorden / 0 Vragen

Zitten nu vanaf eind november bij Innova op aanraden van: jawel de consumentenbond.
Had van de week een vraag over de afschrijving, de telefoon gepakt en gebeld, ja moest wel 22 minuten wachten, maar werd daarna uiterst vriendelijk en zeer vakkundig te woord gestaan.
Ook kwam de medewerkster met een goede oplossing voor het probleem , zal bij de volgende afschrijving wel zien of het is goed gekomen.
Niet het meerdere betalen is vragen om moeilijkheden, zie vorige posts.
Succes met de verdere afhandeling.

agapon1951
door agapon1951 - Jan 19, 2024 om 13:48
172 Antwoorden / Vragen

Snap absoluut niet dat er niet ingegrepen wordt bij malafide bedrijven, dit geld ook voor andere bedrijven zoals dakdekkers.
Als je een procedure opstart via een aangifte, met ebwijs van overtredingen van de wet, wordt alle kanten uitgestuurd. Nu een jaar later nog steeds geen genoegdoening in  de aanpak van een dakdekkers bedrijf Totaal uit het zuiden van het land. Oplichters dus.