Nc
door Nchristina Jul 17, 2024 om 11:29
Geldzaken & recht

Wie is verantwoordelijk voor de kinderspeelautomaten als deze niet werken?

Laatste tijdens valt me op dat de kinderspeelautomaten zoals, de grijpkraan, overal staan. In indoor speeltuinen, restaurants en vakantie parken. Vaak doen de automaten het niet.
Ik weiger altijd om geld in deze automaten te stoppen. Het zit allemaal rotzooi in.  Een vriendin was zo lief om haar kind en mijn kind geld te geven hiervoor bij een europarc park. Deze deed het niet en de munt van 2 euro kwam ook niet meer eruit.
Bij vragen in de restaurant vertelde de meneer dat hij al een paar keer het muntgleufje had dicht geplakt omdat de machine het niet deed maar dat de kinderen de plakband weghalen. (een grote papier met defect was handiger geweest) Meneer zei dat hij geen sleutels hebben van de machine.  Hij verwees me door naar de receptie want hij is niet verantwoordelijk voor de machines. De receptie geeft aan dat de restaurant verantwoordelijk is voor de machines. Dus van het kastje naar de muur.
Bij de vraag bij wie moet ik mijn 2 euro halen, draaide meneer van de restaurant om de vraag heen. Na een paar keer de vraag herhalen zei meneer : "Niet, het is op eigen risico. "
Bij de receptie zeiden ze: "De restaurant is echt verantwoordelijk voor de machines en ik kan u uw geld niet geven. "

2875 5 Rapporteer
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 17, 2024 om 11:54
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte N. Christina,

Om welke indoor speeltuin gaat het?

ju
door juliomariner Jul 17, 2024 om 12:21
1369 Antwoorden / 2 Vragen

Als u de vraag had gelesen hjad u gezien een restauyrant bij een Europarcs park. Maar waraom heeft u deze info nodig om de vraag te beantwoorden.
Als antwoord op de vraag van TS:
In principe zou het restaurant de 2 euro moeten terug betalen maar als ze dit weigeren, een zaak om 2 euro starten doet natuurlijk niemand.
Ze zouden natuurlijk wel inm ieder geval de stekker uit het apparaat kunnen halen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 17, 2024 om 20:20
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Juliomariner,

Als wij weten om welk indoor speeltuin het specifiek gaat, kunnen wij een gerichter antwoord geven.

rj
door rjw Jul 17, 2024 om 22:02
3359 Antwoorden / 5 Vragen

Het maakt toch niets uit waar dat ding staat? Als die het niet doet moet je je geld terug krijgen lijkt me. Of gelden in Amsterdam andere regels?

@q
door @qwerty@ Jul 19, 2024 om 12:32
88 Antwoorden / 1 Vragen

Lekkere zin zeg: Als u de vraag had gelesen hjad u gezien een restauyrant bij een Europarcs park. (haha)

Nc
door Nchristina Jul 28, 2024 om 11:00
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat mij niet om de 2 euro. Ik merkte dat ik geen voldoening had aan het antwoord. Het is in mijn ogen een vorm van oplichting.
Je krijgt een product aangeboden en je betaalt er voor maar krijgt niks en je bent je geld kwijt.
Als honderden mensen over heel Nederland 2 euro niet terug krijgen, dan is het honderden euro winst zonder iets te hebben geleverd. Dit apparaat werkte volgens mij niet op stroom. Je stopt je munt erin en draait de knop tot de speelgoed eruit valt.

marita5
door marita5 - Jul 17, 2024 om 12:20
11638 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo NCristina ,

Ik lees overal dat u zich moet melden bij de receptie .

Wanneer u van het kastje naar de muur wordt gestuurd , neem dan contact op met Europarcs zelf .

Klant Contact Centrum

Telefoon
+31 (0)88 070 8090

(gebruikelijke kosten)

Openingstijden

  • Maandag tot en met vrijdag bereikbaar 09:00 uur tot 18:00 uur
  • Zaterdag bereikbaar 09:00 uur tot 16:00 uur

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 17, 2024 om 12:21
2242 Antwoorden / Vragen

Op zo'n apparaat staat vast de naam van het bedrijf dat eigenaar is van het toestel en via dat bedrijf moet u kunnen achterhalen onder welke condities dat apparaat daar staat opgesteld en weet u ook wie er verantwoordelijk voor is.

Nc
door Nchristina Jul 28, 2024 om 11:01
Antwoorden / 1 Vragen

Daar heb ik niet aangedacht. Ik ga opletten. Bedankt voor de tip.

tenormin
door tenormin - Jul 17, 2024 om 13:03
16925 Antwoorden / 108 Vragen

Antwoord van @juliomariner is meest voor de hand liggend: stekker eruit. Wie er dan ook verantwoordelijk is voor die dingen maakt niet uit. Als apparaat niet werkt: niet proberen geld te cashen. Noch dat Europark noch die meneer die gleuf had dichtgeplakt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 17, 2024 om 13:18
2242 Antwoorden / Vragen

?

tenormin
door tenormin Jul 17, 2024 om 14:22
16925 Antwoorden / 108 Vragen

Alleen een ? kan ik niet beantwoorden, geen idee waar u op doelt. @henk de zevende

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 17, 2024 om 17:37
2242 Antwoorden / Vragen

Ik zie geen antwoord van Julio.

tenormin
door tenormin Jul 17, 2024 om 18:36
16925 Antwoorden / 108 Vragen

@henk, hij beantwoord de @geboren amsterdammer. Ik lees n.l. ook berichten met "toon reacties".

Topantwoord

ro
door ronny530 - Jul 17, 2024 om 14:49
2881 Antwoorden / 41 Vragen

De restaurant eigenaar kan best wel eens gelijk hebben voor wat betreft de sleutel want heel vaak worden de speelautomaten door een externe speelautomaten exploitant geplaatst en die houdt de sleutels achter.
Bij een defect aan een speelautomaat dient de restaurant eigenaar de automaat uit te zetten totdat het defect verholpen is.
De muntgleuf dicht plakken of een papier met defect er op is niet afdoende en maakt dat de restaurant eigenaar verantwoordelijk is voor de terug betaling van de twee euro.
Mocht het zo zijn dat de speelautomaat uit gezet was en die vriendin er toch twee euro ingegooid heeft dan heeft ze pech omdat ze had kunnemn weten dat de speelautmaat buiten werking was en heeft dan geen recht op die twee euro.