pl
door plopje2 Jan 14, 2014 om 23:27
Geldzaken & recht

Wie weet het antwoord!

Hallo allemaal
Mijn vraag is deze, wij kregen van een Advocaat een bericht dat Defam ons een schikkingsbedrag van 500 euro wil doen.
dit hadden ze al in 2010 gedaan, maar op advies van onze advocaat moesten wij deze toen weigeren.
Wij zijn al bezig sinds 2005 met Defam.
In 2012 is het collectiefe advocaten buro failiet gegaan.
Dus wij hebben dus geen advocaat niets meer, maar wij hebben ons er bij neergelegd het word toch niets meer en zijn nu al 9 jaar verder.
Dus nu werd er een brief gestuurd met een laatste schikking bedrag van Defam a 500 euro.
En moesten wij binnen een maand reageren, anders word de zaak gesloten en kregen wij niets.
Nu hebben wij een Vastellingsovereenkomst gekregen die wij weer getekend retour moeten sturen, en dan zal defam binnen 3 weken het geld storten.

Maar onder punt 6 staat, en dat is het geen wat ik niet begrijp!

Partijen dragen ieder hun eigen kosten met betrekking tot Geschil waaronder- maar niet beperkt tot - de kosten van (juridisch) advies, de gerechtelijke procedures en het opmaken van de Vastellingsovereenkomst.

Betekent dit, dat wij nu ook mee moeten betalen aan deze Vastellingsovereenkomst!
Sorry ik ben hier niet zo in thuis, dus wie kan mij hier antwoord op geven.
Want als dit wel zo is, dan is dit waarschijnlijk nog duurder dan die 500 die ze nu willen betalen.
Help

850 3 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 14, 2014 om 23:34
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Dat klinkt niet goed. Ik lees het zo dat u inderdaad nog mag meebetalen aan het opmaken van de vaststellingsovereenkomst. Niet zomaar tekenen. Nergens staat waarschijnlijk hoeveel die kosten dan zijn.

Maar laat dit beoordelen door echte juristen.

klik HIER

Daar kunt u gratis uw vraag stellen aan professionals, ik neem aan dat zij dit soort contracten eerder hebben gezien.

pl
door plopje2 - Jan 15, 2014 om 14:19
12 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt voor de tips

Het is opgelost ik een mail naar het betreffende advocatenburo gestuurd en kreeg dit als antwoord!

Punt 6 van de vaststellingsovereenkomst houdt in dat iedere partij zijn eigen kosten draagt, en geen vergoeding voor deze gemaakte kosten aan de andere partij kan vragen. De kosten voor het opmaken van de vaststellingsovereenkomst komen dus voor rekening van Defam B.V. en niet voor uw rekening.

Mocht u verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Wij hebben zelf geen atvocaat dus dit zit wel goed dan, want wij kregen deze overeenkomst van Defam.
En ik heb het via een mail gevraagd dus nu heb ik antwoord zwart op wit TOCH

Bedankt

zoekster
door zoekster - Jan 15, 2014 om 14:23
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Goed gedaan! Gelukkig had ik het niet bij het goede eind ;-)
Met deze zwart op wit mededeling zit u helemaal goed.

Bedankt voor het terugmelden.