de
door debbiefrans Apr 14, 2004 om 11:15
Geldzaken & recht

Wij willen een contract 12 ipv 36 maanden verlengen

Wij zijn in de verkooppraktijken van ADT/Tyco getrapt.... Anyway, 21 juli 2004 is de overeenkomst afgelopen, we hebben netjes opgezegd en om een nieuwe overeenkomst voor alleen telebewaking gevraagd. Het systeem kan namelijk door zijn onbekendheid/compleiteit niet door een andere installateur worden overgenomen... dus na 36 maanden dik betalen, zitten we er eigenlijk nog steeds aan vast.
Ze geven nu 2 opties, optie 1 wijzen we af, ze bieden het plaatsen van een nieuwe NCP goedgekeurde centrale aan en dan weer 36 maanden het volle pond betalen, maar het ministerie van justitie heeft de besluitvorming hieromheen uitgesteld tot 1 januari 2005. Dit doen we dus Niet.
De tweede optie is verlengen met onze huidige centrale, voor een lager maandbedrag (nog veel te duur, maar ja) voor 36 maanden. Wij willen verlengen voor 12 maanden, ook in afwachting van het feit of er in de toekomst wel of niet een nieuwe centrale zou moeten komen.
Volgens de klantenservice van ADT kunnen wij enkel en alleen verlengen met 36 maanden. Nu meen ik te weten dat je als particulier recht hebt op het verlengen c.q. aangaan van een overeenkomst voor 12 maanden en gelden voor bedrijven overeenkomsten voor 36 maanden. Onze vraag, is dit zo en waar kan ik daarover jurispredentie vinden, want ADT blijft bij 36 maanden en anders moeten wij maar aantonen waar dat recht staat beschreven......

Hellup !! Alvast hartelijk bedankt voor de reactie(s). Debbie & Frans

312 1 Rapporteer

se
door seamion - May 21, 2004 om 19:54
16 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op deze pagina. Jullie kunnen daar antwoorden vinden, maar ook verwijzigen naar andere site's met info en hulp.

Veel succes !

http://www.staiksterk.nl/consumentenrecht#law79