ma
door makkerttt Mar 11, 2012 om 18:55
Geldzaken & recht

Woonbestemming

ben ik strafbaar als ik een woning huur waar geen woonbestemming opzit ?
en is de verhuurder niet strafbaar?

12512 6 Rapporteer

vladja
door vladja - Mar 11, 2012 om 19:20
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Nee, je bent niet strafbaar. Wat staat er op het huurcontract?

Wel kan de gemeente de verhuurder opdracht geven om de ruimte te (laten) gebruiken volgens het bestemmingsplan, dus geen woning. Volgt de verhuurder die aanwijzing niet op, dan kan de gemeente boetes opleggen of andere maatregelen nemen tegen de eigenaar/verhuurder.

Vladja

ma
door makkerttt - Mar 11, 2012 om 19:22
3 Antwoorden / 1 Vragen

er is geen huurcontract

vladja
door vladja - Mar 11, 2012 om 19:27
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Je hebt ook geen enkele bescherming tegen het eruit zetten.

Als er geen woonbestemming is, mag er je er van alles. De hele dag en avond verblijven etc. net als in een tuinhuisje/schuur, maar je mag er niet slapen. Slapen maakt het tot een woonbestemming. En slapen is dan niet letterlijk, maar bepaalde tijden.

Vladja

ma
door makkerttt - Mar 11, 2012 om 19:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

de huurbaas heeft mij toegezegd dat er een woonvergunning zou komen.
ik ben het zicht verloren aan mijn linker oog en wil nu bijstand aanvragen.

maar dit word onmogelijk gemaakt omdat ik mij niet op dit adres kan inschrijven.
heb ik nog bepaalde rechten om mijn huurbaas hier aansprakelijk voor te stellen?
dus voor het maken van valse beloften!

vladja
door vladja - Mar 11, 2012 om 20:19
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ja, wat heeft hij exact gezegd. Dat hij een woonvergunning ging aanvragen en dat hij dacht dat dat wel zou lukken? Is geen keiharde toezegging.

En voor een volledige bijstandsaanvraag moet je ingeschreven staan Aan een postadres (zoals voor zwervers) heb je niets, want dan wordt er gekort op de uitkering, omdat je geen woonlasten hebt.

Vladja

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 21:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=makkerttt schreef op zondag 11 mrt 2012, 19:32].
heb ik nog bepaalde rechten om mijn huurbaas hier aansprakelijk voor te stellen?
dus voor het maken van valse beloften!

Ten eerste zal het niet te bewijzen zijn, en ten tweede ben je mi zelf ook fout het te accepteren er te gaan wonen als het je bekend was dat het geen woonbestemming had Voor dit geregeld is/was.