bu
door buffer Apr 7, 2015 om 17:40
Geldzaken & recht

WOZ

HALLO.IK HEB EEN AFWIJZING GEKREGEN OVER DE AANSLAG VAN WOZ. IN EEN JAAR TIJD BEN IK VOOR 40.000.00 EURO MEER AAN GESLAGEN. DE BUREN IN HET APPARTEMENT DAT GROTER IS VOOR 9.000. EURO WAT KAN IK HIER NOG AAN DOEN. NAAR RECHTER STAPPEN KOST GELD.WEET IEMAND RAAD. AL HEEL VRIENDELIJK BEDANK.

2405 14 Rapporteer

getty
door getty - Apr 7, 2015 om 18:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Tja, als u het er niet mee eens bent en uw bezwaar is afgewezen, rest niets anders dan of in beroep gaan bij de rechtbank of u er bij neer te leggen.

edrick3
door edrick3 - Apr 7, 2015 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo buffer,

Je CAPS LOCK toets staat aan.
Hoofdletters op een site betekent schreeuwen. ;-)

Begrijp dat je een bezwaarschrift hebt ingediend tegen de hoogte van de WOZ-aanslag en dat dat afgewezen is.

De gemeente kan jouw bezwaar ongegrond, gedeeltelijk gegrond of gegrond verklaren.
Als je het niet eens bent met die uitspraak, kun je terecht bij de rechtbank. Dit moet binnen zes weken na de officiële datum van de uitspraak.

Bij welke rechtbank je in beroep gaat, kun je hier terugvinden.

Het indienen van een beroep bij de rechtbank kan alleen schriftelijk. Het beroepschrift moet aan dezelfde eisen voldoen als het bezwaarschrift. Stuur een kopie van de uitspraak mee. De zogenoemde griffiekosten komen voor jouw rekening.

Meer informatie over de procedure bij de rechter.
(Bron:Consumentenbond.nl)

Suc6

Jonne11
door Jonne11 - Apr 7, 2015 om 18:31
87 Antwoorden / 15 Vragen

Hoi,

Ik heb dit ook mee gemaakt. Heb vervolgens een bedrijf ingeschakeld dat werkt op basis van "no cure no pay". Mijn WOZ is dankzij hen met ruim 40.000 euro verlaagd! Bedrijf heet "WOZ consultans" en ik heb er dus zeer goede ervaringen mee.

edrick3
door edrick3 - Apr 7, 2015 om 18:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mariken7,

Dat is m.i. nu mosterd na de maaltijd.
TS hééft al een bezwaarschrift ingediend en dat is afgewezen.

Met vr.gr.

Jonne11
door Jonne11 - Apr 7, 2015 om 19:20
87 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 18:33]@mariken7,

Dat is m.i. nu mosterd na de maaltijd.
TS hééft al een bezwaarschrift ingediend en dat is afgewezen.

Met vr.gr.

Dat was bij mij ook afgewezen, toch heeft dat bedrijf het voor elkaar gekregen dat de WOZ omlaag ging. Heb zelfs ook nog met terugwerkende kracht van paar jaar daarvoor geld terug gekregen van de gemeentelijke belastingen. Dus ook al is het al afgewezen, het kan blijkbaar toch nog aangepast worden.

edrick3
door edrick3 - Apr 7, 2015 om 20:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mariken7,

Tja, nooit geschoten is altijd mis.
Valt altijd door TS te proberen.
Voor WOZconsultans klik hier.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2015 om 20:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In beroep gaan tegen de afwijzing van het bezwaar is heel simpel en kunt u zelf helemasl via internet regelen. U betaslt ern gering bedrag asn griffierechten en als u geheel of gedeeltelijk in het gelijk gesteld wordt, krijgt u dat ook nog terug.

Hebt u dus geen bureau voor nodig.

ho
door hopetobehelping - Apr 7, 2015 om 21:08
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste buffer,

het schijnt dat gemeenten behoorlijk wat extra kosten hebben doordat redelijk wat mensen een bureau inschakelen om voor hen de WOZ waarde bij de gemeente aan te vechten (zag er laatst wat over op TV). Hiier vind u wat info van eigen huis erover, klik hier.
Het kost u niets, dus denk dat de tip van Mariken7 een erg goede is.

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2015 om 21:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hopetobehelping

Ja, en die kosten moeten weer opgebracht worden door de inwoners van die gemeente. Dus het "kost" wel wat.

Maar er zijn in ieder geval plannen om die kostenvergoeding voor die club te schrappen.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 8, 2015 om 00:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 21:17]@hopetobehelping

Ja, en die kosten moeten weer opgebracht worden door de inwoners van die gemeente. Dus het "kost" wel wat.

Maar er zijn in ieder geval plannen om die kostenvergoeding voor die club te schrappen.

Een vraagje u bent toch in u werk geen gemeente ambtenaar geweest., Zo nee waarom wilt u dan dit tegen gaan met de leuze dat de rest moet betalen. Dat is nu eenmaal zo ook met andere zaken die de gemeente verkeerd doet,

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2015 om 00:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@valerius

Maakt het uit of ik gemeenteambtenaar bent geweest? En iedereen in de gemeente moet betalen voor die bureautjes die bezwaar maken. Wij vullen allemaal de pot van de gemeente. Als daar veel geld uit gaat aan onzinnige dingen, moeten wij dat ophoesten. Het is ook helemaal niet gezegd dat de gemeente iets verkeerd doet.

Maar bezwaar maken is eenvoudig en in beroep gaan ook. En zeker als je in beroep gaat, heb je een heel grote kans gelijk te krijgen. Dus zelf wat moeite doen.

En de Ts heeft goede argumenten.

hansje klein
door hansje klein - Apr 8, 2015 om 00:36
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Heb ook bij de (toen nog) gemeente bezwaar aangetekend en een onafhankelijke? taxateur heeft de waarde zo bijgesteld, dat er volgens de wet nèt geen voor mij positieve verdiscontering gedaan hoefde te worden.

Momenteel doet de gemeente een regelmatig een uitschrijving om het gehele proces door een derde bedrijf te laten doen en die kennen het klappen van de zweep......als geen ander. Blijft nog de rechter!

bu
door buffer - Apr 8, 2015 om 10:30
22 Antwoorden / 29 Vragen

Dank jullie wel ga verder proberen.

edrick3
door edrick3 - Apr 8, 2015 om 10:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=buffer schreef op woensdag 8 apr 2015, 10:30]Dank jullie wel ga verder proberen.

Suc6!